{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Jannik k
Jannik k
Tilmeldt:
6. jan 2009
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 229

Byg-selv computer {{forumTopicSubject}}

Hej BB. Nu skal har jeg besluttet at opgradere min stationær, som lige pt. ik kan en skid.

Har haft brugt min bærbar indtil da, men da jeg ikke kunne køre mit nye spil på bærbare (assasins creed) da processoren ikke er hurtigt nok. Det er en Intel core duo 2.0 ghz.

Havde tænk lidt på at købe en Intel pentium 4 med 3 ghz.Så ville jeg køber 2-4 GB ram som udgangspunkt og så havde jeg set lidt på et Nvidia Gforce 7900 grafikkort.

Der sidder et Nvidia Gforce go 7300 i bærbaren nu, som godt kan køre det.

Men her er så mit spørgsmål da jeg ik har prøvet at lave min egen før. Er der noget jeg skal tænke på med hensyn til hvordan de forskellige dele skal passe sammen? eller er der bare lige til at indsætte i kabinettet.

På forhånd mange tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg-selv computer
  • #1   21. dec 2009 Et geforce 7300 er pis. Så er det sagt. Et 7900 er også ved at være pænt gammelt.
    Din bærbares Core 2 Duo 2,0Ghz er MEEEEEGET bedre end en 3Ghz Pentium 4. Det er en oldtidsprocessor!

    Hvad ligger dit budget på?


  • Jannik k
    Jannik k Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 95 Svar: 229
    #2   21. dec 2009 Der er vidst ikke en core 2 duo, bare core duo.
    lavede en test hvor der stod at pentium 4'eren 3 ghz godt kunne trække det.

    Altså havde ik tænkt mig at smide mer end 1000,- lidt stramt, men tror sagtens det kan lade sig gøre.


  • #3   21. dec 2009 hvorfor overhovedet bruge 1000 kr på noget som alligevel ikke holder...
    men held og lykke


  • #4   21. dec 2009 For de 1000 kroner kommer du ikke langt. Og som han siger heroner, så p4 en nedgradering i dit sysem. Det du vil kunne få for 1000 kroner, er allerede forældet, så de vil være spild. Sper noget mere op, så du har 3+ så din computer kan få en omgang, så den er lidt up2date. alt andet er spild.

  • #5   21. dec 2009 Jannik du skal huske at Ghz ikke er alt. Core og Core 2 er LANGT hurtigere pr 'clock' (Hz) end Pentium 4. Derudover får du kun én kerne med en Pentium 4, hvorimod du nu har 2.

    Det vil være et kæmpe skridt ned ad bakke.

    Spar op, som Søren J siger.


  • Jannik k
    Jannik k Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 95 Svar: 229
    #6   21. dec 2009 Okay, men det var egentlig mest fordi min stationære har en 1.6 processer, aner ikke engang mærket på den og den er simpelthen så langsom.

    Og så var det jeg faldt over en som denne her: Ram 1 GB DDR Ram
    Processor P4 3,0 GHz
    1 GB DDR Ram
    Harddisk 40 GB Wenten Digital
    7900GT 512Mb,
    dvd brænder.

    den står til 800 men kan nok få ham ned, det var egentlig lidt derfor jeg tænkte om det kunne være smart at smide et bud ind på den? har nemlig selv maxtor hdd og ekstra ram liggende


  • #7   21. dec 2009 400 kr højest!

  • Jannik k
    Jannik k Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 95 Svar: 229
    #8   21. dec 2009 okay, men hvad skal sådan passe sammen når man selv skal samle sin computer.

    Går da ikke ud fra man bare tager sine gamle ting ud og kan sætte en hvilken som helst nye ting i smiley


  • #9   21. dec 2009 nej...
    der er mange ting..
    Prøv at gå ind på det her site
    www.tweakup.dk & www.tweak.dk
    Jeg er selv der inde sammen med en masse andre.
    Gider ikke til at skrive tingene op smiley


  • Jannik k
    Jannik k Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 95 Svar: 229
    #10   21. dec 2009 nej klart nok hehe, kunne være du kendte en guide eller sådan noget smiley
    Men tak for hjælpen prøver at tjekke det ud. Bød 400 for den anden pc smiley


Kommentér på:
Byg-selv computer

Annonce