{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Nyt dSLR - Hvilket? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne opgradere mit gamle dSLR kamera... har kigget lidt på et par forskeliige men kan ikk beslutte mig for hvilket..
Det gamle kamera er et Canon EOS 30D og derfor skal det være canon... har kigget lidt på 40D, 500D, og har også overvejet 50D brugt... grunden til at det er dem jeg har kigget på er fordi prismæssigt ligger vi ved de 5000.... helst ikk over...
Men har i nogen idéer/kommentarer? Ku godt tænke mig at høre noget for/imod nogle af kameraerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt dSLR - Hvilket?
  • #1   22. dec 2009 Kig i www.dpreview.com. De laver rigtig gode anmeldser, af alle kameraer smiley Dem kan du vurdere udfra, hvad du bedst kan li smiley

• #2   22. dec 2009 Kanon! Men vil nu stadig gerne høre hvis der er nogen med nogen tanker eller personlig erfaring.... Ellers ender jeg bare med at sidde og nørde spec-forskelle ^^

• #3   22. dec 2009 Jeg har fået mig et 500D og det fortryder jeg absolut ikke. Stor forskel på det, og på de andre i xxxD serien. Samt video funktionen er super god. Virkelig fed kvalitet (selvom det er lidt mærkeligt i et DSLR)

Jeg havde også kigget på et 40D, men valgte altså et 500D. hvis du kigger på specs for begge kamera, er der ikke den store forskel. 40D kan vidst tage flere billeder pr. sekund, hvor 500D så har video funktionen.

• #4   22. dec 2009 Umiddelbart tror jeg oss jeg holder mig mest til 500D smiley

• #5   22. dec 2009 Er der en af jer der tilfældigvis ved hva der er af forskelle på de kort 500D tager? Altså SD og SDHC smiley

• #6   22. dec 2009 Vælg 500D... Videofunktionen er ikke i nærheden af fx mit Canon HV30, men det er nu meget lækkert alligevel smiley

Havde valgt det over et (gammelt) 40D i hvert fald smiley

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #7   22. dec 2009 Jeg har fået mig et 500D, og kan ikke rigtig finde noget negativt om det, andet end at der mangler en indgang til en ekstern mikrofon, men det er da også alt.

Hvorfor har de mon ændres batteriet fra 350D til 500D? Fatter det ikke.

Jeg kan kun anbefale et 500D og så et par gode objektiver og en flash

• #8   23. dec 2009 Stefan |: Det tager SD kort. Bruger selv extreme III i mit, skriver 30mb/sek.

Ahsan Q: Lige præcis smiley

• #9   24. dec 2009 Alt det lir... Brug pengene på et Cam over 8 eller omkring 8Megapixel, og koncentrer jer om optikken! Om du har et 40D, 350D, 500D, eller det nye 7D, så er der en ting de alle vil kunne afsløres ved, hvis det ikke er til stede, og det er Fullframe... Køber du et Cam med Fullframe chip, så sparker det røv, med alle Linser (næsten) mulighederne er der... Køber du et uden, skal du koncentrerer dig lidt mere om optikken...

Igen.. det afhænger allermest af hvad du skal tage billeder af!

Kommentér på:
Nyt dSLR - Hvilket?

Annonce