Hjælp spørgsmål sms'er mobil {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Håber dette er det rette forum til mit spørgsmål:) og håber der er nogle herinde der kan hjælpe:)
Min søn på 10 år modtager ofte sms'er med ret upassende sprog for en 10 årig - altså sms'er som " er klar kommer du snart - osv. Jeg aner ikke hvor og hvordan disse sms havner på hans mobil og de kan ikke besvares.
Nu har han så også modtaget 2 sms'er fra GameZone (nr. 1230) - hvor der bare står gamezone på den ene og hot games fra game zone på den anden. Og disse kom jeg til at se, at han har betalt 15,- kr. pr. stk for at modtage .... Mit spørgsmål er så : Hvordan kan det lade sig gøre?? Og især at vi skal betale for noget han ikke har bedt om ?? Og sidst men ikke mindst er det muligt at "spærre" for sådanne beskeder når han har taletidskort??
Håber nogen kan hjælpe... Mvh
nov 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 34
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 271
Accepter det, eller tag telefonen fra ham.
Benyt altid kun taletidskort, og bestem dig for, hvor meget du vil miste!
Velkommen til 2010
mar 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Jeg har også selv tdc taletid men oplever aldrig at jeg modtager nogen sms'er af denne art?
Han downloader af og til musik/spil fra nettet - dog kun gratis - kan det være på denne måde de "fanger" hans nummer?
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 42 Svar: 2.046
Sådanne beskeder kommer ikke bare af sig selv.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Altså kan godt være jeg spørger dumt - men har absolut ingen forstand på det:)
Ps. Han har kun taletidskort - ville egentlig lave abonnement til ham, men det tør jeg slet ikke, hvis man så kan risikere dette - her stopper det jo af sig selv, når der ikke er flere penge på kontoen:)
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 36 Svar: 320
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 34
Kan ikke rigtig se at de kan fange nummeret ved at han har hentet noget gratis...
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 271
De de ikke selv kan finde ud af, kan de andre de er sammen med.
Du skriver selv "Han downloader af og til musik/spil fra nettet" så tro mig, du er i en ulige kamp med teknologien og ungdommen.
Sæt et max. beløb på taletid pr. måned, og sæt IKKE flere penge ind før næste måned, selvom han har brugt dem på 3 dage - det lærer han af ;o)
Hjælp spørgsmål sms'er mobil