{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.047 visninger | Oprettet:

Martin A
Martin A
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

I5 vs i7 i bærbar {{forumTopicSubject}}

Hey står og skal købe ny barbar, har fundet nogla maskiner inde på mm-vision der er 3 maskiner der har fanget min interesse, men førs problem stilling er som overskriftet skriver i5 vs i7 hvor er forskellen, og næste spørgsmål hvormange ram skal man købe der er 4 gb ddr3 ram som standard 8 gb koster kun 1500 ekstre kan det betale sig. skal bruge maskinen til grafik da jeg skal til at læse til bygningskonstruktør, nogen der kan hjælpe. har evt flere spørgsmål

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I5 vs i7 i bærbar
  • #1   19. jan 2010 tja til grafik vil jeg nok anbefale så mange ram som muligt der skal du ikke lige spare heller ikke på grafikkortet

• #2   19. jan 2010 1 - CPU - i7eren er meget bedre end i5 eren.

http://www.pcgameshardware.com/aid,669873/First-benchmarks-of-Intels-Core-i5-Lynnfieldx/News/

og 2 - ram - altså man har kørt mange test og man skal have mere end 2 gb om det kan svare sig.. men en stor test har vidst.. at forskellen på 2 gb og 4 gb er ingen forskel.. mens hvis man opgradere til 6 - 8 gb blir der MERKANT forskel. photoshop blir 50 % hurtigere til at render et billede. og spil køre bedre. så hvis du har penge så køb I7 og 8 gb ram. du blir ik træt af det.

HUSK HUSK - når du har 4 gb og + SKAL du køre 64 Bit. ellers kan du lige så godt "nøjes" med de 4 gb..

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    aug 2007

#3   19. jan 2010 Vision NB568 notebook 15,6 (HD-LED m. ATI HD5650)
    eller
    Vision NB588 notebook 15,6 (HD-LED m. ATI HD5650)
    eller
    Vision NB598+ notebook 15,6 (TOPMODEL)

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    aug 2007

#4   19. jan 2010 spørgsmålet er så om det kan betale sig at købe maskine til 11000 i stedet for den til 8000 ved godt det er en meget hurtigere hdd der er i den dyre men den er jo også MEGET mindre og når jeg skal til at Randere billeder er spørgsmålet om 128 gb er nok i længden

• #5   19. jan 2010 hurtig harddisk er en fordel til behandling i grafik men stort grafik fylder meget så pladsen vil meget hurtig blive trang

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    aug 2007

#6   19. jan 2010 ja er nemlig samme tankegang jeg har, men den køre 7200 omdrejninger
    men kan jo evt forhøre mig om de kan montere en ekstre hdd evt

• #7   19. jan 2010 i5 og i7 er TOTALT overkill, hvis ikke det er fordi du vil kunne trække så mange spil som muligt på en gang..

tag hellere en (link fjernet) hvis det endelig er..

det andet er kun hvis du er hardcore gamer m.m. hvis nu det skal være fra mm-vision

• #8   19. jan 2010 tja min harddisk køre nu også 7200 rmp det er 250 gb det er bare en sata disk dem kan man få lige så store man vil næten

ja ring og spørg smiley

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    aug 2007

#9   20. jan 2010 jamen Helene den bærbar du har valgt er nu ikke god nok til prisen efter min mening alt for lille skærm når man skal sidde og tegne det jeg skal tegne plus der ikke mange basøre mere for en MEGET kraftigere maskine, og vil sige det behøver ik være en fra mmvision syntes bare ik jeg kan finde andre modeller hvor jeg får samme kvalitet til den pris

• #10   20. jan 2010 ja det er også rigtigt =)

købte selv ny da jeg startede på murer udd...

( skal siges at dette er helenes kæreste ))

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    aug 2007

#11   21. jan 2010 hehe oki hr. Murer hehe er selv udlært tømrer, og der ville den bærbar være helt super, men problemet er at i murer/tømrer uddannelsen tegner man kun så ting i cad jeg skal jo ind og rendere Billeder og tegner mange ting på ikke så meget plads så det kræver meget af computeren og vil sige minimum en 15" dkærm. men tak for forslaget

Kommentér på:
I5 vs i7 i bærbar

Annonce