1.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

PS3 - Oprette forbindelse til net? PS3 - Oprette forbindelse til net?

Hey,

For at gøre en lang historie kort, så er jeg flyttet hjem til de gamle igen, for at bo et stykke tid da jeg er sygemeldt.
Da jeg boede for mig selv, havde jeg trådlåst internet.

Da jeg så fik min PS3'er, gik jeg ind i indstillingerne som man nu gør, og fik den på nettet med det samme, uden problemer.

Nu er jeg kommet herhjem, og de gamle har også trådløst net. Min far var så inde igår og tillade min Mac-adresse at få forbindelse, og jeg går så ind idag, og skriver koden til vores net osv. Men den kan ikke engang hente IP-adressen?

Jeg har også prøvet at sætte et ethernet (staves?) stik i PS3'eren, men det gider den heller ikke, samme problem med at den ikke kan finde IP-adressen?

Hvad gør jeg forkert? Hjælp mig :-D!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PS3 - Oprette forbindelse til net?
  • Igor P
    Igor P Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
    #1   7. maj 2010 måske er jeres husstand kun tildelt 1 ip adresse, så skal i ringe ind og få en ekstra hvis i skal ha flere ting på nettet

• #2   7. maj 2010 Din far skal lige dobbelt checke den mac adresse. Det lader til at routeren's DHCP (hvis slået til) ikke tildeler dig en ip adresse som du skal få automatik når du tilkobler dig routeren.

• #3   7. maj 2010 Altså vi har omkring 6 PC'er, som kører på samme net? Ved ikke om det er noget med det at gøre?

• #4   7. maj 2010 Peter H
    - Okay, det må jeg lige spørge ham om. Er ikke så klog på det der internet område smiley

• #5   7. maj 2010 Det burde ikke betyde noget for hvor mange der kan kobles på med mindre routeren har en begrænsning, hvilket de sjældent har.

Det betyder noget for hastigheden, ellers ikke.

Kan du finde deres net når du søger på din ps3 og har du dobbelttjekket adgangskoden (Store små bogstaver). Jeg ved godt det lyder banalt men de fejl sker jo også...

• #6   7. maj 2010 Hvis han har skrevet koden forkert vil han slet ikke kunne logge på routeren smiley Og skriver han den forkert xx antal gange bliver han banned et stykke tid.

• #7   7. maj 2010 Kan sagtens finde deres net, omkring 80-90% i signalstyrke.. Og ja, jeg har prøvet op til flere gange at skrive koden ind.. Og jeg er 120% sikker på at det er den rigtige kode, men den gider simpelthen ikke.
    - Har også prøvet med naboens net, ved godt det ikke er helt lovligt, men ville se om den gjorde det samme, og det gør den altså også.. Der kan den heller ikke hente IP-adressen.

• #8   7. maj 2010 Og du har ikke statisk ip på PS3´eren?

• #9   7. maj 2010 Ved jeg ikke lige hvad er? smiley

• #10   7. maj 2010 Statisk ip er fast ip, du skal sætte din PS3 til automatisk at modtage en ip adresse.

• #11   7. maj 2010 Det gør jeg skam også, sætter alt på automatisk. Hjælper stadig ikke, desværre.

• #12   7. maj 2010 Når jeg gør det med ethernet kabel. Så kan den godt hente IP-adressen, men når den når til næste punkt "internetforbindelse" så laver den fejl der.
    Så står der nede i bunden "Dette er en DNS fejl.(80710102)"

• #13   7. maj 2010 Den skal også hente DNS'en automatisk fra routeren smiley Ellers skal du selv manuelt taste en ind, der kan du bruge gratis DNS.

208.67.222.222
    208.67.220.220

Dem kan du også bruge på din computer så ingen sider bliver blokeret af din udbyder smiley

• #14   7. maj 2010 Helt sikkert! Nu virker det sgu smiley
    tusind tak for hjælpen.

Det trådløse virker ikke, men med kabel virker det, tak for hjælpen smiley

• #15   7. maj 2010 Var så lidt smiley

Kommentér på:
PS3 - Oprette forbindelse til net?

Annonce