{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

GPS på mobil {{forumTopicSubject}}

Hej hej
Har en telefon med gps på. Men, hvis nu jeg køber det kort der hedder Europa, så vil jeg jo kunne bruge den bl.a. når jeg skal til Italien til sommer. Men skal den tilslutte wap når man bruger det? For så kommer det jo til at koste en formue når man kører i udlandet med den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS på mobil
  • ­  ­
    ­ ­ Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 424
    #2   7. jun 2010 Kommer det ikke an på om det hedder A-GPS ?

  • #3   7. jun 2010 Det er ikke A-GPS smiley

  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.522
    #4   7. jun 2010 Hvilken mobil er det? De fleste mobiler har kun aGPS, som koster en smule datatrafik at bruge og det kan blive dyrt i udlandet, og så er de ikke særligt præcise.

    Det kan bedre betale sig, at købe en billig Garmin med europakort - det koster ~600 i indkøb, og så er det gratis resten af vejen.


  • #5   7. jun 2010 Hvilken mobil er det ?

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #6   7. jun 2010 " De fleste mobiler har kun aGPS, som koster en smule datatrafik at bruge og det kan blive dyrt i udlandet, og så er de ikke særligt præcise"

    Vrøvl vrøvl vrøvl....

    De HAR muligheden for a-GPS. Den kan du bare slå fra.
    A_GPS bruges kun til hurtigere, at kunne finde din position. Det overfører meget få data, men når du er i udlandet, kommer du typisk til, at betale for hver påbegyndt MB, og det koster.

    Hvis du slår a_GPS fra, tager positionsbestemmelsen længere tid, men når den først har fundet positionen, virker den den skal.
    "A" står for assisted. Det der overføres er almanakken, altså GPS-satelitternes aktuelle position på himlen. Når GPS'en har almanakken, ved den med det samme, hvilke satellitter den modtager fra, og kender deres position. Hvis a-GPS er slået fra, skal GPS'en selv hente/beregne almanakken, og det tager typist et minut.


    Mange mobiler er efterhånden med gratis kort. Bla. Nokia er begyndt med gratis kort, pga. konkurrencen fra Google.


  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.522
    #7   7. jun 2010 Nikki P: Man kan ikke slå aGPS fra på alle mobiler. Desuden skal mange navigationstjenester opdatere deres kort løbende, og det koster noget data-trafik.

    Mobilen som vejfinder er en nødløsning - specielt når man kører i bil.


  • #8   7. jun 2010 Der er tale om en Samsung S8000 Jet .. Og programmet der bruges er Route 66 .. smiley

  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.522
    #9   7. jun 2010 Det koster jo 120 euro? Har du en holder og billader, eller skal de købes også?

    Overvej denne løsning:

    (link fjernet)

    Så har du det hele.


  • #10   7. jun 2010 Phreak ^ - Det koster nu kun 39,99 euro smiley Men jeg har allerede en GPS i bilen, men synes det kunne være rart at have en på sig når man er fremmede steder, uden bil. F.eks. i Italien til sommer.. derfor jeg spørger .. smiley

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #11   7. jun 2010 Selvfølgelig kan man slå a-GPS fra!

  • #12   7. jun 2010 Mener også du kan køre garmin på den model, og det virker rigtig godt, og er helt gratis at bruge

  • #13   7. jun 2010 Michael F - Kan jeg? Kan man hente det på Garmin's hjemmeside?

  • #14   7. jun 2010 Ikke gratis smiley

    Så må du på nogle andre sider c,'')


  • #15   7. jun 2010 Ups, den telefon du har er ikke understøttet af Garmin, men kører din Route 66 ikke uden netadgang, hvis du bare har kortene lagt ind.

  • #16   7. jun 2010 Jamen det er jo det? Jeg tror da den gør.. altså hvis jeg åbner programmet, skriver den ikke noget om at den går på nettet ?


  • #17   7. jun 2010 Jeg har ikke prøvet Route 66 på min mobil, men kan da lige prøve.

    Min Garmin spørger også når jeg har tastet ruten ind om jeg vil hente
    nye oplysninger men der skal jeg bare trykke nej smiley

    Ellers har jeg da en Nokia E90 med Garmin du må købe smiley


  • #18   7. jun 2010 Hehe, ellers tak .. Er Samsung-fan smiley Men har jo også en GPS som sagt smiley

Kommentér på:
GPS på mobil

Annonce