{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Byg af ny PC men mangler viden, hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa, da min elskede pc stod af fornyligt står jeg og skal have samlet en ny men det er så længe siden at jeg har rodet med den slags at jeg er totalt out of the loop


Jeg har kigget på følgene dele men ved ikke om det kan betale sig at bruge dem eller om der findes andre som ville give meget mere for pengene



Jeg har valgt denne case
(link fjernet)
og den står jeg fast ved da den passer perfekt til mine behov


Jeg valgte denne PSU pga lav DB og tideligere erfaring med mærket
(link fjernet)


Harddisk bliver en SSD da jeg er røv træt af diske der står og larmer
(link fjernet)


Dette bundkort blev valgt pga tideligere erfaringer med ASUA bundkort
(link fjernet)


Cpu'en er valgt kun pga omtale fra folk der syntes at i7 er "the shit" og fordi prisforskellen fra i5 ikke var ret stor
(link fjernet)


Rammen er valgt da den virkede som den bedste til prisen
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=xms3+4&sp=all&pid=639919


Cpu køler er valgt kun pga erfaringer med mærket
(link fjernet)




Af grafikkort har jeg mit gamle Geforce 8800GT 1GB som jeg faktisk er tilfress med
jeg overvejer dog at montere denne på det hvis den ellers kan passe
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=isgc+v320&sp=all&pid=707918



PC'en skal bruges til arbejdts PC med photoshop og dreamweaver og hjemme pc til at se HD film, spille spil som WoW og høre musik, ofte mindst 3 af tingene på en gang.



Ser mine valg fornuftige ud eller kan jeg få bedere for en lavere pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg af ny PC men mangler viden, hjælp
  • #1   25. jul 2010 Synes dine valg er helt hen i hampen!
    Toweret er en smagssag, men virkelig en dyr løsning.
    Din PSU er der slet ikke brug for, og vil du op i den liga så køb Corsair's 750w på tilbud til 498 ved komplett i denne weekend.
    SSD disken er alt for lille, brug lidt ekstra på en større eller køb en greenpower disk fra Maxtor, de larmer ikke så meget.
    Bundkortet er udemærket men din i7 cpu er sådan set langsommere end den billigere i5, så spar pengene og køb en i5, de er også noget køligere.
    Rammene er fine, men du snakker om du vil have en low noise pc, så skal du i hvert fald smide dit 8800 over højre skulder, køb i stedet et Ati 5770, det har eyefinity og HDMI udgang.


  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #2   25. jul 2010 Synes du har valgt at spare/bruge penge på de forkerte ting:

    Køb en corsair psu af samme watt mængde - billigere, bedre.
    Skift din i7 med en i5 - billegere, og ligeså brugbar
    Case - utroligt dyrt, men hvis du er fastsat på det.. Men altså, corsair obsidian er lidt i samme stil :)?

    Så brug i stedet de penge på en 128gb version af den ssd du har. Og stadig vil du nok ikke undgå at skulle have en normal harddisk. Vil anbefale dig Western Digital greenpower caviar 1tb - de larmer entlig ikke voldsomt meget.
    Dine ram ville jeg skifte ud med: (link fjernet) 8gb er et mega overkill.

    og ja dit grafikkort er vil udmærket hvis det bare er til wow.


  • #3   25. jul 2010 Jeg har en extern disk på 1TB som jeg bruger SSD er kun til styresystem og mit GFX larmer ikke og køre helt som det skal så den beholder jeg indtil jeg får behøv for størrer

    hvilke i5 cpu ville være bedere ? og hvilken i7 skal med op i før den er bedere en i5?


  • #4   25. jul 2010 Du skal op i en af de helt store i7'er før den er mærkbart hurtigere end en i5

  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #5   25. jul 2010
    i5 og i7 er "stort set" magen ved hinanden. i7 kører med noget der hyper-threading som groftsagt emulere at en cpu har dobbelt så mange kerner som den rent faktisk har. Så dvs. i7 har "8" kerner/4 fysiske - men i5 kun har de 4 fysiske kerne.

    Så skulle man tro at i7 er dobbelt så god. Men ved at wow kan tvinges til at køre på 2 kerner, men at det ydermere kan tvinges til at gøre brug at de resterende kerne til "små ting" - Eller sagt med andre ord: Når du ikke skal bruge din pc til andet en lidt små spil, musik osv så er der overhovedet ingen grund til at smide en i7 i smiley

    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=649324 Kunne være et forslag. smiley


  • #6   25. jul 2010 Du vælger simplehent en SSD som er langsommere til at kopier end en harddisk? smiley

    her er nogen ændringer smiley

    (link fjernet)

    http://www.shg.dk/Stroemforsyninger/Cougar-S-550W-MODULAR-2199272.html
    Denne er langt bedre. Den er en af de mest lydsvage PSU'er, og den har så mange ampere, at den svare til en 750watt. Corsair larmer op til 35db og det er skam ikke løgn!

    (link fjernet)
    Du behøver slet ikke et bundkort over 1000kr hvis du ikke skal overlocker med overvolt! smiley

    og så en i5 processor smiley om det er 750 eller 860 må du selv om.

    Grafikkort vil jeg meget anbefale at anskaffe et ATI 5870 eller Nvidia 470, for at kunne følge med nutidens spil på højeste smiley


  • #7   25. jul 2010 Hvad så hvis vi nu siger at pc'en skal have 6 åbne browsersider, køre et musik program eller youtube, downloade en torrent i baggrunden og køre et spil samtidig vil det så være mere relevant eller vil man stædig ikke mærke forskel ?

  • #8   25. jul 2010 PS, den cooler master køler larmer MAKS 19 db smiley

  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #9   25. jul 2010 skumkat 35db? ja det er muligt - men det er da kun en god ting. Og må sige at min corsair 620w aldrig har været presset nok til bare at hæve blæserhastigheden bare lidt. og den lille psu trækker et ret kraftigt system.

  • #10   25. jul 2010 Ja, men den larmer alligevel pisse meget til forskel med andre smiley Har selv bygget pc'er med både corsair og cougar. Og må sige, at cougar er langt mere at fortrække. Larmer ikke en skid, rigtig flot, og meget kraftful smiley Vægten siger også en del, og der er cougar en del tungere smiley

    Desværre er de svære at skaffe i Danmark, men de er røv populære i udlandet, som f.eks Tyskland smiley


  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #11   25. jul 2010 Skum cat, Enten lyver du, eller også har du bygget med kopi psu'er..
    Corsair larmer IKKE. Det kan godt være cougar er mere lydløse end corsair er, ved max load. Og max load finder (forhåbenlig) aldrig sted i nogen som helst normal pc dvs. kun under kunstige forhold.
    og vægten? Hvad pokker snakker du om? ville da langt hellere fortrække en lettere psu så jeg ikke får undt i ryggen når jeg slæber rundt på min pc. Så hvordan pokker mener du at ekstra vægt er en fordel?


  • #12   25. jul 2010 Haha, fandme en god gang griner man kan få sig...

    Først og fremmest, så er det skræmmende, at OP ikke bli'r frarådt de 8 gb ram af andre end Denned (da du skal spille spil, så vil de være overflødige).

    Dernæst, så findes der sgu ikke nogen i5, der er hurtigere end en i7 860. 860 med 4 gb ram er i 8 ud af 10 tilfælde hurtigere end 920 med trichannel opsætning og 6gb ram. Er det dog udelukkende spilbrug, der er tale om, så er en i5 750 et bedre valg.

    Bundkortet har han heller ikke brug for. Kig på et Asus P7P55D i stedet, der er langt billigere.

    Valget af tower har jeg kun hovedrysten til overs for.

    PSU: At Komplett har en Corsair 650W's til under 500,- kr. med levering, og at det IKKE bli'r anbefalet, det er mig en gåde (jo, en enkelt har vist, men forstå mig ret).

    64 gb HD er alt, alt for lidt i dag. Jeg har selv tre harddiske på hhv. 200 gb og to på 120gb liggende, som jeg ikke kan bruge da de er for små.


    Og til sidst, så glem ALT om at skifte køleren på dit 8800GT. Skift det når du finder det nødvendigt. Sælg det evt. og køb et 5770 eller to af slagsen, eller hvis du har råd, et 5850. 5870 er ikke merprisen værd.


  • #13   25. jul 2010 Tak for info

    men vil lige komme med en lille rettelse, jeg er på INGEN måde overhovede intereserede i anbefalinger af dele der er dårligere/langsommere en dem jeg har valgt, mine behov ændre sig med tiden og jeg vil have en pc der kan opfylde dem alle og ikke bare dem jeg har p.t.


Kommentér på:
Byg af ny PC men mangler viden, hjælp

Annonce