{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.946 visninger | Oprettet:

Canon EOS 500D {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg går lidt og overvejer at købe et Canon EOS 500D Spejlrefleks kamera.. Det kan filme i full-HD og kan selvfølgelig tage gode billeder smiley
Nu har jeg kigget på wupti's hjemmeside og jeg har fundet de to her:
(link fjernet)
og
http://www.wupti.com/Produkter/Foto/Digitalkameraer/228758/Canon-EOS-500D.html
Hvad er forskellen?
Det ene er et "kit" og det andet er ikke... hvad er forskellen?
efter hvad jeg kan se på billederne er der ikke noget objektiv/linse med til det uden "kit"
Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 500D
  • #1   25. jul 2010 har købe 1000D i fredag

• Alexander :
    Alexander : Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 37
    #2   25. jul 2010 Hej Jesper.

Jeg har et 500D, som jeg er rigtig glad for. Det er et lækkert kamera, jeg kan umiddelbart ikke sige noget dårligt om det, og det er super til video. Forskellen er at det ene er et "kit" hvor du får et objektiv el.lign med alt efter hvad der er angivet i den pågældende annonce. Hvorimod det andet bare er selve kamerahuset, og derefter skal du ud og investere i et objektiv.

Alt i alt kan de kun anbefales smiley

• #3   25. jul 2010 Har købt 550D og du kommer virkelig til at ærge dig hvis ikke du gir det lidt mere. DAMN jeg er glad for det. er sikker på du også gør hvis du ofre det lidt ekstra. og så meget koster det ikke sys jeg.

• #4   25. jul 2010 tjoo...
    men 550D kan ikke filme.... smiley Det vil jeg også meget gerne have...
    Men hvad med sådan et 18-55mm objektiv, er dett godtnok hvis man skal tage billeder...
    Nu har jeg selv sådan en fjernstyret bil, som kan køre 70-80km/t... den vil jeg også gerne kunne tage lidt action billeder af.. tror i objektivet er godt nok til det?

• #5   25. jul 2010 jo for søren... undskyld, det kan jo filme... men jeg har desværre ikke lige pengene til det smiley

• Alexander :
    jan 2007

#6   25. jul 2010 Det er et godt allround objektiv. Du kan sagtens bruge det til din fjernstyret bil, også selvom der er fart på også videre, det er næsten kun fantasien der sætter grænser.

• #7   25. jul 2010 Alexander:
    Okay, det lyder godt. smiley så du synes godt det kan bruges til rigtig mange ting, selvom det ikke er det vildeste objektiv?

Tim R:
    Må jeg spørge om hvad der ikke var så godt ved det? smiley

• Alexander :
    jan 2007

#8   25. jul 2010 Ja helt sikkert, jeg har brugt mit rigtig meget. Det kan jo helt uden problem tage gode billeder bare du kan bruge dit kamera. Jeg vil sige at det er det bedste til starte med, blandt andet også derfor det følger med i stort set alle "kits".

• #9   25. jul 2010 Lyder godt alexander smiley
    Det er også mit første kamera.... jeg er 14 år, så det er heller ikke fordi jeg har for mange penge til et...
    Men ellers har jeg også kun hørt gode ting om det, andre steder...
    Men hvis jeg køber det der (kit) på wupti, så mangler jeg vel bare et hukommelseskort...... er det ikke rigtigt?

Hvad er det helt præcist ISO er s:

• Alexander :
    jan 2007

#10   25. jul 2010 Jo så mangler du et hukommelseskort, men det er vel ikke ligefrem det der vælter budgettet.

Benyt dig af fotostart.dk, der er en masse at lære.

Hvad er ISO?
    der står lidt her i linket; http://www.fotostart.dk/index.php?p=301&v=6

God fornøjelse smiley

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 617
  • #12   25. jul 2010 mange tak alexander smiley
    det er dejligt med noget hjælp, hehe smiley

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 132
    #13   26. jul 2010 *T-Mann *
    Hvad er det helt præcist du synes han vil ærge sig over at mangler ved 500D i forhold til 550D?
    Jeg har også 500D og er super glad for det.
    Eneste jeg kan se af forskelle på 500D og 550D som jeg synes kunne være interessant er at du kan sætte en max iso på 550D..
    Eller er det jo ikke de store ændringer på de to kameraer og de 3 xtra mega pixel 550D har fået betyder ikke rigtig noget alligevel når vi er så højt oppe i MP på sådan et entry kamera..

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 132
    #14   26. jul 2010 Nå ja forresten Jesper, køb du roligt 500D med kit objektivet, det er et godt og billigt objektiv til at starte med, og så lærer du hurtigt om du savner mere vidvinkel, mere zoom, et der er mere lys stærkt osv. og kan så derefter købe et godt objektiv der gør det du skal bruge det til super godt smiley

• #15   26. jul 2010 det er det med at du kan optage i 1080 og med 30 FPS også kan du også optage i 60 FPS. Også det lidt flere pixels. Men det er bare en præncip sag hva man godt kan li. nu ville jeg gerne have de nye fordi det andet var på vej ud. Ikke fordi et 500D er dårligt tværtigmod. Og når det så ikke kostede så meget mere så valgte jeg også det.

• #16   28. jul 2010 Kenneth.
    Jeg har skam brugt spejlrefleks kameraer meget smiley
    Bruger et canon eos 400d meget tit, da min bedste ven har sådan et. Jeg var også selv lidt i tvivl om det lille objektiv dér var god nok til mig, men jeg har snakket med min far om det, og han foreslår at jeg køber kameraet uden objektiv og så køber et 28-70mm, det er jo lidt større, og nok også meget fint til mig smiley

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 617
    #17   28. jul 2010 kik dog i det link jeg gav dig der er med forskellige objektiver f.eks 18-55 eller 18-135 eller et sæt med 18-55 og 55-250, og din far er ikke ret klog hvis han ville købe kun huset fordi for et par hundrede kroner mere for du f.eks et 18-55 objektiv med, men selvfølgelig hvis man vil ha noget ordenligt så smider man dem normalt bare ud dem der høre med også køber man et objektiv til 8000kr og op efter alt efter hvad for et objektiv man ønsker

• #18   29. jul 2010 køber et brugt kamera med et bedre objektiv.

Kommentér på:
Canon EOS 500D

Annonce