{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Varm Laptop {{forumTopicSubject}}

Ohøj.

Jeg har en 14 tommer bærbar computer, med en forholdsvis god ydeevne, hvilket i sig selv er fint nok.

Har bare det problem at hvis jeg gerne vil bruge den ydeevne, så bliver computeren meget varm, og lukker til sidst ned. Dette sker inden for et kvarters brug i et mindre krævende spil som Counter Strike, og noget hurtigere i mere krævende spil.

Er det ikke muligt at forhindre dette på nogle måder, ved f.eks. at installere et program?

Mvh. Rasmus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varm Laptop
  • #1   5. aug 2010 God emne, har præcis samme problem præcis,

nogen der ved hvorfor smiley ?

• allan h
    allan h Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 651
    #2   5. aug 2010 alt tyder på at det org køling af jeres bærbar er forringe. prøv evt se om jeres blæser træmger til at blive renset, eller prøv at købe en af de kølerplader man kan få til at sætte den på. så der kommer mere luft rundt omkring den

• #3   5. aug 2010 ville prøve at rense imorgen, først imorgen,

• allan h
    allan h Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 651
    #4   5. aug 2010 vend jeres bærbar og fjern bagbklædning så kommer i ind til blæser og kølerripper, så er det bare at blæse det rent for støv.

• #5   5. aug 2010 Hvis de altid har været varme siden de blev købt er der ikke så meget at køre andet end at købe en laptop cooler eller skille den bærbare ad, smide noget nyt kølepasta på og samle den igen og håbe det giver lidt.

Hvis det er kommet med tiden, så sidder der sikkert skidt ved blæseren, tag noget luft på dåse eller trykluft (ikke blæs kraftigt, så dør blæseren) og så blæs skidtet ud...

• #6   5. aug 2010 Kristian T

Den har indsugning nede under og puster luften ud til venstre side.

• #7   5. aug 2010 Mener at have set at man kan få et program et sted der kan styre varmen på ens PC, er det helt forkert set?

• #8   5. aug 2010 Du kan ikke styre varmen, men du kan styre blæseren...

Men på bærbare får man ikke så tit lov til det da chipsettet ikke understøttes af de programmer der er..

Køb en ny bærbar smiley

• #9   5. aug 2010 Lav en ramme så den bliver hævet fra bordet af, den får ingen luft når køleren sidder under den..

• #10   5. aug 2010 Daniel H

der kommer ofte støv i billige bærbare, og det er bare at fjerne det fra køleribberne der sider på "kølere" ude i siden af bærbaren...

men det er meget normalt at bærbare, med større gfx, bliver meget varme...

• #11   5. aug 2010 Rasmus C: Ja det var så en gentagelse af hvad jeg lige havde skrevet lidt længere oppe - og der kommer skam også støv i dyre bærbare.

• #12   5. aug 2010 Daniel H

ja selvfølig gør der det, de holder bare i længere tid mellem rensningerne...

• #13   5. aug 2010 Lad mig gætte - din CPU er en AMD? De har nemlig tendens til at blive rigtig varme. Derfor køber jeg altid Intel.

Men hvis det har været en problem lige fra starten da du købte computeren, er der nok ikke andet at gøre, end at købe sådan en notebook stander, med nogle ekstra kølere på.

• Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #14   5. aug 2010 Hva det for noget pis? - Tror du at de dyre bærbare har lavet en aftale med støvet om ikke at flyve så meget ind i dem?

• #15   5. aug 2010 Jeg har sårn en fætter som faktisk er ok til at føre varme væk
    (link fjernet)

• #16   5. aug 2010 . .

ja jeg tror dem der har lavet de dyere bærbar har snakket lidt med støv, om at de måske ikke skulle kravle ind i deres kølere, eller også er det bare et andet/bedre køler design, hvis du kan tænke så langt?

Kasper H
    der var engang, sådan er det heldigvis ikke længere smiley

• #17   5. aug 2010 Rasmus C

Det er jeg så ikke enig med dig i. Ikke på notebook siden ihvertfald.

• Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2007

#18   5. aug 2010 Hvis de skulle undgå støv måtte de også undgå luft.. - Tvivler jeg rimelig stærkt på at de gør..

• Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2007

#19   5. aug 2010 Den der "Få dig en stationær og bærbare er ikke egnede til at spille spil på"-tid er sgu ovre nu Lars.. - Nye bærbare idag klarer fint opgaven og kører ikke varm. Tag nu noget luft på dåse eller en kompressor på afstand og blæs ind i din blæser, hvis det ikke hjælper så få dig en af førnævnte kølere som kan fåes mange steder.

• #20   6. aug 2010 . .

du er sQ da ikke for skarp var? det er rimelig tydeligt hvor i køleren på billige bærbare støven sætter sig, og det er meget simpelt fordi selve køleren har for tætte lameller, det kan sagtens laves på sådan en måde at det tager 10 gange så lang tid før det samle samme mængde støv...

Kasper H
    tja, kan jo være så meget der gør de bliver varmere... tror ikke det er fordi cpu'en bliver så meget varmere smiley

• #21   6. aug 2010 jeg må nok sige om det er en dyr eller en billige bærbare har ikke de store at sige i min verden men spørgsmålet er om folk ryger
    for støvet sætter sig i lamellerne vis de gør

det gør det også under alle omstændigheder men ikke så hurtigt

• #22   6. aug 2010 Kasper H

Det er en Intel CPU.

Kommentér på:
Varm Laptop

Annonce