{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Hp dv6510eo Bærbar Larmer! {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom
Jeg håber lidt på at nogen kloge hoveder kan hjælpe mig med at løse mit problem.
Jeg har for nylig købt en hp bærbar (dv6510eo), men jeg synes ikke at støjniveauet er helt optimalt.
Den larmer specielt ved højt cpu forbrug, hvilket er logisk da blæseren skal køle mere når cpu'en er belastet. Men det sker også at blæseren er ved høje omdrejninger selvom cpu forbruget er på 0%.
Hvis computeren har fået lov til at stå i 1-2 minutter kan den ikke høres længere, men så snart jeg begynder at gå på nettet etc. kører blæseren på fulde knald igen.

Ved hjælp af lidt søgning har jeg fundet ud af at det måske er min bios der skal opdateres, så jeg kan administrere cpu blæserens hastighed?
Er der nogen der kan svare mig på om det er løsningen?

Håber på noget god respons!
Tak på forhånd

Mvh. Jacob Dupont

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hp dv6510eo Bærbar Larmer!
  • #2   15. aug 2010 Jeg kan simpelthen ikke tro at det kan være meningen at en computer fra 2006 skal larme så meget?

Min ekskæreste havde en magen til, og den larmede ikke, overhovedet..

• #3   15. aug 2010 en af mine venners acer bærbar pc jeg var nød til at sætte nogen blæsere i en pap kasse ellers overophede den og den er fra 2009. så jeg vil sige at du skal være glad for at den ikke bliver så varm

når du begynder og bruge pcen så siger du den blæser går helt amok det lyder meget som om det er et varme problem. enten skal du skruge en lille plade af på bag siden af din bærbar og støvsuge/blæse med en kompressor hvis ikke det virker så tror jeg det ville være en god ide og investere i sådan en her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=660509

ps hvis du bruger kompressor så skal du holde på din blæser så den ikke kan køre rundt for ellers står den af

• #4   15. aug 2010 fik et cooling pad med til computeren, men altså så vil du anbefale at jeg bruger det hver gang jeg bruger computeren eller? smiley

• #5   15. aug 2010 Nu vil jeg bestemt ikke mene at en computer fra 2006 er "købt for nylig", og derfor vil jeg anbefale dig at RENSE den. Fjern det plastikcover der sidder over blæseren, afmonter blæseren og støvsug kølerribbene GRUNDIGT og ren-gør også gerne blæseren.

• #6   15. aug 2010 Nej den er ikke for nylig købt, dårlig formuleret af mig, købte den brugt self. smiley my bad

Jeg har ikke så meget forstand på bærbare computere, så en guide ville ikke gøre noget (til at skilde den ad så jeg kan komme ind til blæseren/køleribberne)

Kommentér på:
Hp dv6510eo Bærbar Larmer!

Annonce