{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.769 visninger | Oprettet:

sammenkoble 2 router hvordan? {{forumTopicSubject}}

hej baboom

jeg har det problem at jeg har to routere på mit netværk, og det medføre at jeg kun kan printe ud på den ene (netværksprinter)

jeg har læst på nettet at man kan koble dem sammen. men jeg er ikke helt med på hvordan. nogen der kan hjælpe, eller har en guide?

det er noget med DHCP der skal være slået fra, men det er også det eneste jeg har forstået smiley

router:
Linksys wrvs4400n
Level one Wbr-5400


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenkoble 2 router hvordan?
  • #1   10. sep 2010 Den router du har sat til din internet forbindelse er forhåbentlig også den du har sat sammen med din printer?
    Så skal du have kablet net fra LAN TIL LAN - mellem de 2 routere, og så ska du give router 2 (Slaven) En fast ip adresse som IKKE er i det segment den anden spytter ud og i samme omgang slå DHCP fra, så har du lavet din router om til et AP og den vil fungere som en "forlængelse" af den anden, altså du vil kunne printe og gå på net som du gerne vil smiley


  • #2   10. sep 2010 det lyder logisk henrik smiley
    ja, printeren sidder i den "første" af routerne.
    kan du hjælpe mig lidt med de ip adresser der?

    pt. hedder den ene 192.168.1.1 og slaven hedder 192.168.123.254
    skal de forblive som de er? og kan jeg godt finde routeren ved at skrive adressen hvis jeg slår DHCP fra?:)


  • #3   10. sep 2010 Godt så, lad os se, hvis du slår DHCP fra den der hedder 192.168.123.254 - så får du ikke en adresse af den næste gang du vil rode i den, dvs du skal sætte dit netkort op til SELV at tage en adresse altså 192.168.123.250 og så samme subnet osv... Så kan du "kontakte" den - ellers lever den bare sit eget liv når du har lavet den om...

    Hvis du så http://192.168.1.1 - selvom du er på igennem router 2, får du fat i den første...

    Hvis jeg så var dig, ville jeg kalde de 2 adgangspunkter (Trådløse routere) samme SSID, og bare forskellige kanaler, og så med samme kode, så vil computerne ikke "fange" skiftet mellem de 2 når du rykker rundt i huset.....


  • #4   10. sep 2010 okay. det vil jeg prøve. mange tak for hjælpen smiley

  • #5   10. sep 2010 Var da så lidt, håber det lykkedes...
    Ellers er jeg tilbage senere, men regner ikke med jeg er den eneste herinde der kunne finde ud af det.... smiley


  • #6   10. sep 2010 det lyder godt, men mon ikke der er andre også smiley

    sidste spørgsmål, man kan vælge om den skal køre med statisk eller dynamic ip. har det noget at sige? smiley


  • #7   10. sep 2010 jeg har fået det sat op nu. jeg kan finde computere osv selvom de er på hver deres sender. men jeg kan ikke få internet forbindelse på "slaven"
    hvad kan jeg have gjort forkert?:)


  • #8   10. sep 2010 så virker det! tak endnu engang smiley

Kommentér på:
sammenkoble 2 router hvordan?

Annonce