{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.595 visninger | Oprettet:

Subwoofer tilslutning til forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej, som overskriften siger har jeg lige købt mig en brugt sub som jeg skal have tilsluttet til min nye Harmann Kardon forstærker min e´sub er en Jamo, og dén er Passiv, altså ikke aktiv.. jeg kan ikke få nogen lyd ud af min sub via det almindelige højtalerkabel jeg har købt ved siden af i fona i dag. Nogen der kan hjælpe mig? og om endelig med spørgsmål hvis i har det smiley

Det specifike navn på suben er : Jamo sw30 Subwoofer
Forstærker: Harman Kardon AVR 255 Audio/video Reciever.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer tilslutning til forstærker
  • Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator

Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #1   13. sep 2010 hvis den er passiv skal der gå en + og en - ud af den som skal sættes i normal højtaler udgang i din forstærker

• #2   13. sep 2010 Men jeg har to højtalere ved siden af? skal jeg så bare tage minus og plus ud af forstærkeren fra den ene højtaler også sætte højtalerkablet fra suben i? så skulle det virke?

• Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator

Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #3   13. sep 2010 har du kun 2 udgange til højtalere da en højre og venstre eller
    men hvis der ikk er andre muligheder så skal bassen + og- ind i enten højre eller venstre del

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 150
    #4   13. sep 2010 Det kommer ikke til at fungere optimalt , forstærkeren er sat til at levere i 8 ohm i udgangen. sætter du 2 højtalere en alm og en sub i samme udgang belastes den med kun 4 ohm. det er ikke sikkert at den kan holde til det , desuden vil højre og venstre kanal sikkert ikke spille lige højt . Du har heller ikke nogen mulighed for at justere sub nivuet , i forhold til det alm signal. En aktiv sub vil være det rigtige valg. Er det den her du har http://www.harmankardon.com/resources/Brands/harmankardon/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/om_avr_255_avr_355danish.pdf

• #5   13. sep 2010 Brian L: Ja det er den forstærker jeg har.
    Hvad kan du umiddelbart foreslå så jeg kan få en go sub til rigmelige penge til min forstærker?
    Og kan jeg slet i´kke bruge min sub midlertidigt? det kan da ikke passe når der er tale om en så dyr forstærker?

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#6   13. sep 2010 Hvor stort rum skal du spille op ? problemet er ikke din forstærker, den har de udgange man forventer. men at sætte en HK forstærker sammen med en jamo sub er i mine øre noget hø. Du burde have kikket på tilslutnings mulighederne på din HK inden du købte den jamo. Men gjort er gjort , nu skal du videre smiley . Der findes aktive sub fra omkring 1500. Hvad har du af andre højtalere i systemet ?

• #7   13. sep 2010 Jeg købe den for 350 så det er til at overleve :), og den kan altid sælges videre.
    Jeg har et par ældre JVC højtalere, har været inde forbi hifi klubben og hifi butikken og kigge og det hele, men er der noget du kan anbefale mere end andet der ikke koster det hvide ud af øjnene, er villig til at give en rigemelig pris smiley

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#8   13. sep 2010 Det bedste er. at du selv høre på nogle , den lyd jeg kan lide er sikkert ikke den du kan lide. derfor er det meget svært at sige at den eller den højtaler lyder godt. Hvor stort er rummet den skal spille op ? det har også en betydning mht hvor stor subben skal være.

• #9   13. sep 2010 Lige pt er rummet ca 15-20 kvm smiley

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#10   13. sep 2010 så vil en 8 eller 10" være stor nok , med mindre du vil fremtids sikre den. Prøv og høre på nogle forskellige , og find ud af hvad passer til dig. Eller byg selv og få "mere" for pengene

• #11   13. sep 2010 Okay, men er hifi klubben en godt sted at købe den slags ting? Altså kan varene leve op til priserne?

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#12   13. sep 2010 Jeg har ikke handlet i hifi klubben siden de stoppede med at sælge bilstereo , deres produkter er sikkert fine . Men prøv og søg på nettet efter anmeldelser , er der nogle der er gode kan du jo prøve . At lytte til den i en butik , og så lede på nettet efter en god pris.

• #13   13. sep 2010 Hvad siger du til dette system med sub og højtalere, det overvejer jeg lidt at købe, vil blive glad for en tilbagemelding smiley

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#14   13. sep 2010 smiley der mangler vist et link smiley

• #15   13. sep 2010 Sorry haha ;D Her er det: (link fjernet)

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#16   13. sep 2010 Ser kun en tom indkøbskurv hvad hedder sættet ?

• #17   13. sep 2010 (link fjernet)

(link fjernet)

De to ting der, hvad syntes du om dem? smiley

• Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

#18   14. sep 2010 Jeg syntes du skal bruge flere penge på højtalere , det sæt du har kikket på kan slet ikke lydmæssig hamle op med din forstærker. jeg mener du skal bruge lige så mange penge på dine højtalere som du har brugt på din forstærker. Du sagde du havde nogle jvc stående behold dem og brug så de penge på en sub i stedet for både sub og højtalere. Men det er stadig kun min mening , prøv og hør hvad andre vil anbefale , jeg er ingen ekspert på området.

• #19   14. sep 2010 Okay,men tak for hjælpen det var pænt af dig! smiley Jeg ansøger dig lige hvis det ikke gør noget? smiley

Kommentér på:
Subwoofer tilslutning til forstærker

Annonce