{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer Netværk Hjælp
  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #1   21. sep 2010 Kan du ikke lige uddybe, hvad du mener.

Men det kan den

• #2   21. sep 2010 haha, jaja helt sikkert det er ikke noget problem smiley

• #3   21. sep 2010 okey.. jeg sidder og kigger på det nu og kan bare ikke få den til det er der nogen man skal slå til som i lige ved hvad hedder. det er fra en sitecom 300n router xr til en trendnet. ?

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#4   21. sep 2010 Brigde?

• #5   21. sep 2010 ikke nogen der ved noget

• #6   21. sep 2010 michael P

jo det ville ikke være noget problem for mig at gøre det, men har bare ikke tænkt mig at svare en klovn som dig, fordi du tydeligvis har gjort NADA indsats selv, prøv at læse manualerne på dem begge to, og hvis du ikke ved hvad "bridge" "repeat" og så mange af de andre fine udtryk betyder, så google dem... enden det eller gå til en fagmand...

• #7   21. sep 2010 nå nå.. roglig nu. vi har sku lige sat i 2 timer mig og en ven..

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#8   21. sep 2010 Kan du ikke prøve at fortælle, hvad det er i vil?
    Hvad HAR i prøvet?
    Hvilke modeller er der tale om?

Har i kigget på bridge, repeater eller noget lignende?

• #9   21. sep 2010 michael P

syntes da ikke jeg var aggressiv på nogen måde overhovdet, men hvis dig og en ven i forvejen har brugt 2 timer på det og stadig ikke har regnet det ud ville det så ikke være en ide, at få en der vidste noget om det til at kigge på det...

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#10   21. sep 2010 Og for øvrigt, i har sku ikke sat, men i har sgu siddet smiley

• #11   21. sep 2010 nikki.. yes smiley

Rasmus c. hvorfor tror du jeg skriver her inde.. ? hvis du vil hjælpe kan vi så tage den over skype.?

• #12   21. sep 2010 nikki..

vi ville have 2 trådlæse router til at tale sammen. det er fra en sitecom 300n routerxr til en trendnet tew-432brp

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#13   21. sep 2010 Jeg har desværre ikke tid lige nu, så jeg håber, at andre lige vil træde til...

Hjælp dem lige Rasmus, hvis du da kan finde ud af det....

• #14   21. sep 2010 michael P

vil i have 2 trådløse routere til at forbinde et netværk
    (bridge)
    eller

vil i have 2 trådløse router til at lave det samme netværk
    (repeate)

• #15   21. sep 2010 repeate.

• #16   21. sep 2010 helt fra bunden. jeg har et modem hvor jeg har tilsluttet en router ( trendnet ) den skal sende til en anden router ( sitecom ) i et andet rum hvor jeg skal have nogen andre ting sat til med kabel. det er fordi jeg ikke ville til at trække kabler..

så må det vel være repeate

• #17   21. sep 2010 har du nogle model nr. el. lign.?

du vil altså gerne bruge 2 routere/accesspoints istedet for 1 kabel, det er ikke sikkert at dine routere/access points kan køre bridge og "normalt trådløst" på samme tid... det skal du også have tjek på...

• #18   21. sep 2010 det er det jeg gerne ville.. det er en trendnet tew-432brp og en sitecom 300n router xr

• #19   21. sep 2010 well... hvis du vil bridge skal du finde ud af hvad mac-adressen på de trådløse "netkort" i routerene er, så skal du der efter ind og vælge bridge funktion og skrive mac adressen på hver af dem, det er ikke lige noget de bare skriver på deres hjemmeside og jeg har bedre ting at give mig til end at læse en manual, så synes bare du skal finde de 2 manualer og finde ud af om bridging på de routere overhovdet er en mulighed.

• #20   21. sep 2010 jamen så tror jeg ikke det er mugligt på min trendnet.. for har snart prøvet alt. har du et link til en der kan gerne billigt.?

• #21   22. sep 2010 Rasmus c. lige en ting til. jeg er ved at søge efter en ny router hvis jeg skal kunne lave det jeg ville. skal den så ikke have (WDS) i spec. ??

håber du ville hjælpe.

hilsen michael

• #24   22. sep 2010 okey. har du ikke et link til en der kan

• #25   22. sep 2010 michael P
    nej WDS er betegnelse for at den kan repeat funktionen, det razor han snakker om er repeat men det du vil er at bridge...

http://expertanswercenter.techtarget.com/eac/expertAnswer/0,295208,sid63_gci997124,00.html

de fine 8xx.xx er bare navne for de forskellige standarter. det du vil er helt sikkert at bridge også forklaret i linket,
    " For example, wireless outdoor bridges are often deployed in pairs to connect building networks, using wireless for the between-building hop."

en bridge (2 x ap's) er altså et trådløst kabel, men er i tvivl om det er understøttet at køre bridge og wlan på samme tid. så du skal altså have ikke mindre end 3 access points for at have både trådløst netværk og en bridge. det er billigere og nemmere for dig hvis du bare køber et trådløst netkort til din evt stationær som ikke står i samme område.

f. eks. denne http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=315695

så slipper du med 130 kr...

der er også andre muligheder for at komme på lan igennem wan. du kan f. eks. dele din trådløse forbindelse på en laptop og så sætte en stationær til computeren med den trådløse enhed, og så kan du komme igennem til netværket på den måde.

det Razor 1 beskriver er bare en udvidelse af dit trådløse netværk (større rækkevide)

når du sætter et access point i repeat funktion gør det ikke andet end at forstærke signalet fra det andet access point.
    dette gøres ved at fortælle access pointet hvilken mac-adresse dit "hoved" access point har, og så gentager den bare signalet.

http://www.wireless-router-net.com/wireless-access-point-bridge
    her vises både normal, bridge og repeat funktionen, med billeder så må du jo kunne se hvilken af dem det er du leder efter smiley

• #26   22. sep 2010 har selv gjort det engang hvor jeg ville skulle have sat et lan op mellem 2 lejligheder, at det så blev noget lort fordi de access points jeg havde købt ikke kunne nå de 100 meter der var imellem er jo en anden historie, men det virkede (dog meget langsomt/ustabilt)

• #27   22. sep 2010 nu fatter jeg hat. tror bare jeg trækker et kabel.

• #28   22. sep 2010 michael P

som jeg sagde i starten, det er ikke bare sådan lige til, altså hvis du ikke har kenskab til det i forvejen... smiley

• #29   22. sep 2010 BTW, hvis du vil trække kablet ordenligt (rigtige længde sat fast på muren osv.) så kan du købe rj45 kabel/stik i løs vægt så det bliver den korrektelængde og et pænt resultat, det er næsten nemmere at samle et netværks kabel end et normalt 230v kabel smiley

• #30   22. sep 2010 rasmus c. ja det er ikke lige så nemt.. men jeg takker..

Kommentér på:
Computer Netværk Hjælp

Annonce