{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Problemer med internet i lejlighed...? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom

Jeg har 2 stationære hvor ingen af dem kan komme på nettet gennem det stik der er i lejligheden, de registere ik engang at der bliver sat stik i dem... stikket går ned til en switch som går videre ud i en router og ud i vægen... men ingen af de to kan komme på nettet... men min udlejers stationær kan godt, og den sidder på samme switch...
Jeg skulle så lave min lillebrors computer nu og forsøgte for sjovs skylde at sætte den på nettet gennem det samme kabel som begge mine stationære ikke kunne komme bruge, den kan så pludselig godt se at der bliver sat noget i den, men den kommer med beskeden "ingen eller begrænset forbindelse"...
Så tænkte jeg at det var virkelig underligt, så for sjov skyld lånte jeg min vens mini bærbar han lige har købt, og satte den til... den virker så uden problemer, og er den jeg skriver på nu...

Jeg har prøvet alle mulige ting efterhånden vil forsøge at ramse dem alle op nu:
- Har slukket både router og switch i 10-15 sekunder og der efter tændt, uden held
- har geninstalleret xp flere gange og forsøgt med 7 en enkelt gang, uden held
- har prøvet med et andet lan kort, uden held
- idag købte jeg sådan en lille boks der går ud i et kabel, uden held ( http://www.shg.dk/Produkter/DELTACO-Krydskoblingskabel-2169627.html )

Jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre mere... :s
nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med internet i lejlighed...?
  • #1   6. okt 2010 jeg har forresten også prøve at køre udenom switchen med kun min stationær, og der fik den internet... :s

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #2   6. okt 2010 ganske givet er din lan forbindelse lavet sådan at du kun får tildelt 1 IP på lan, ergo vil den første enhed få tildelt en IP men ikke nr. 2....såfremt du sætter en switch på vil din udbyders DHCP ikke vide hvilken af enhederne den skal give en ip....

sådan er det også med rigitg mange adsl routere idag som kun har en dhcp pool for antal brugere = 1, dvs en pc på LAN siden
    hvis du vil have flere på skal du have din egen router på og konfigurere en dhcp på den....

/A

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

#3   6. okt 2010 når du skifter over til kun at sætte én enhed på vil udbyders dhcp efter lidt tid give den nye enhed en dhcp og dermed netforbindelse

• #4   6. okt 2010 kan du så forklare mig hvorfor min stationær ikke kan komme på nettet eller overhoved se at netkablet bliver sat i, når min vens bærbar godt kan...? det er det samme kabel de bliver flyttet rundt... :s

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

#5   6. okt 2010 nej...test dit netkort på din stationære.....hvis ikke der kommer lys i R/T dioderne når du sætter et kabel i, så kunne dit netkort være kaput

• #6   6. okt 2010 der er slet ik nogen dioder på den... så det kan ik lyse... det er et Asrock P4I45D... :s

• #7   6. okt 2010 Hvis der er router på som manden skriver er det jo ikke udbyders DHCP der ikke spytter adresse ud, og hvis den slet ikke reagerer på han stopper stikket i - så sidder jeg og tygger i om kablet han bruger kan have en "løs tråd" eller måske stikket ska sidde præcist for at alle connectore får hul på....

Den boks du har købt med den lille stump ledning på, den burde ikke hjælpe på noget som helst... Den lavet bare et straight om til et crossed eller omvendt, går udfra du har et straight når det virker på den ene...

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

#8   6. okt 2010 omtalte dioder er de 2 små lysende prikker ved dit netstik som normalt lyser grønt og gult når forbindelse opnås.....god fejlsøgning videre....

• #9   6. okt 2010 altså løse forbindelser tvivler jeg stærkt på at der er... for har flyttet rundt på bærbaren tit og ofte uden at den har mistet forbindelsen... :s

• #10   6. okt 2010 Hvilken router er det? og hvor mange porte er der i den? Din router skal står til at dele ip'er ud. Altså skal DHCP være slået til. din switch er pisseligeglad med IP den er ikke dens opgave at håndtere dem smiley

Det kan lyde som om der bliver blokeret for MAC adresserne og de evt skal "godkendes" inde i routeren.

Og check nu alle de PC'er du ikke kan få til at virke om ip er sat til automatisk samt dns'en også er det, og at de ikke har fået en eller anden fast ip adresse et eller andet sted fra.

Du kan evt gå ud i en "dos promt" og skrive /renew all og når du er der, så skriver du lige /ipconfig og poster her hvad der står.

• #11   6. okt 2010 Det er en Zyxel router og switch, andet ved jeg ik... der er 1 port i routeren der går ned i switchen der går ud i 4 porte... det med at roteren skal stå til at dele iper ud ved jeg intet om... som sagt jeg kan ikke gå ind og lave om på routeren eller noget... de er alle sat til at hente ip og dns automatisk da de er nyinstalleret...

men hvordan er det jeg kommer ind i dos promt på xp?

• #12   6. okt 2010 a-ha smiley Er du så sikker på det er en router og ikke et "modem" ? Du kan kun ha' en computer på af gangen korrekt?

Du går ned i start og vælger kør, der skriver du CMD

• #13   6. okt 2010 altså har aldrig haft problem med at sidde på nettet på bærbaren her... så tvivler på at de aldrig sidder på computeren nedenunder imens jeg sidder her... :s

• #14   6. okt 2010 både ved /ipconfig og /renew all siger den at den ik kan genkende komandoen....? :s

har bare gået ind i kør, skrevet cmd også skrevet komandoen når vinduet er kommet op...

• #15   6. okt 2010 kan du kun sætte 1 computer til af gangen? sidder ikke lige på en PC så kan ikke lige checke de kommandoer smiley du husker / stregen?

• #16   6. okt 2010 Har på fornemmelsen at det slet ikke er en router den med 1port og "kun" et modem, hvis det er tilfældet så passer det jo fint nok at du ikke kan få det til at virke.

• #17   6. okt 2010 altså jeg har kun et kabel der går op til min lejlighed... det er bare et kabel der er trykket gennem loftet fra switchen... og ja har husket /...

• #18   6. okt 2010 Det kabel må komme et eller andet sted fra jo. Og det skal være fra en router som håndtere alle jeres IP adresser og deler dem ud. Men hvis det er som du siger kun en port i jeres router, så tvivler jeg lidt på om det er en router.

Det skal se sådan her ud.

internet > router (deler ip adresser ud) > switch <--- en switch deler ikke ip adresser ud.

• #19   6. okt 2010 hvordan kan jeg se om det er en router eller ej... for den går fra vægen til en hardware og der fra til en switch også til min computer samt hans for den sags skyld...

• #20   6. okt 2010 den i væggen er fra jeres internet udbyder, og det hardware du beskriver må være modemet. Er det TDC? så i princippet mangler du en router smiley Du har aldrig svaret mig på om der kun kan være en computer på nettet af gangen?

• #21   6. okt 2010 jamen som sagt jeg har kun et stik af gøre med... så her i min lejlighed kan der kun være en computer på... men jeg tror også de er på nedenunder tit og ofte imens jeg er på... uden jeg hopper af....

• #22   6. okt 2010 du må ned og kigge, for det skal være som jeg sagde. Man kan sagtens sætte en switch på et kabel fra en router. Men hvis det er ikke er en router så kan man ikke. Eller jo det kan man godt, men så er der kun en som kan komme på af gangen.

Om lidt kommer der sikkert en og fortælle dig at man kan sætte en computer op til at gøre den slags, det er også korrekt, men vil være lidt overkill end at investere i en "billig" router

• #23   6. okt 2010 den switch som jeg troede det var ligner utrolig meget den her router:
    (link fjernet)

• #24   6. okt 2010 Det er ikke den for der er 4porte i den du linker til.

• #25   6. okt 2010 det er den... troede det bare var en switch men den ligner den på en prik, den er bare sort istedet for hvid... og som sagt jeg troede det var en switch...

Kommentér på:
Problemer med internet i lejlighed...?

Annonce