841 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til IT :.-) {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til eksamen i morgen
Jeg har et spørgsmål der lyder således:
Forklar forskellen mellem en hjemmeside på www, et intranet og et ekstranet.
Mit svar er: En hjemmeside på www kan ses af alle, en hjemmeside på intranet er en elektronisk forbindelse, så der kun er forbindelse til personer inden for en virksomhed, skole o.lign.
Ekstranet er en eletronisk forbindelse som en virksomhed eller skole kan anvende, så samarbejdspartner osv også kan se den.
Er det rigtigt ?
Og i så fald ... hvis jeg går ind på skolens hjemmeside herhjemmefra, og logger ind på min egen side hvor skema osv ligger, hvad er det så ?
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Det må være gennem ekstranettet, ikke ?
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 43 Svar: 636
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
Internet: site der som udgangspunkt er åbent for alle på internettet.
Intranet: som udgangspunkt kun adgang for interne medarbejdere på samme netværk
Ekstranet: netværk, som man kan tilgå udefra (læs internet), men hvor der kræves authentificering, så man kan specificere hvem der skal have adgang til ekstranettets funktioner...
Men grænserne herfor er meget udvandede og ord bruges ofte i flæng.
Vil godt mene at du kan argumentere for det du beskriver vil være en ekstranet adgang til intranettet...
aug 2008
Som jeg læser det så er intranettet noget der foregår INDE på skolen, mens ekstranettet sagtens kan foregå hjemmefra?
Hvis det er sådan hvorfor hedder det så forældreINTRA?
Andre ved ikke hvad ekstranet er, og beskriver intranettet, som jeg beskriver ekstranettet. :s
Så jeg er ærlig talt snot forvirret hehe
jan 2007
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
http://books.google.dk/books?id=L3Leb1RcwJAC&pg=PA10&lpg=PA10&dq=ekstranet+explained&source=bl&ots=2ZMCayPu0m&sig=n8L-ZErjTqXMpLbSg2wifKGyIgU&hl=da&ei=YhwKTbLtIIah8QO3ptH1Dw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5&ved=0CD8Q6AEwBA#v=onepage&q&f=false
aug 2008
jan 2007
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
Håber du fik svar anyway ;o)
Hjælp til IT :.-)