{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Dvd Optager {{forumTopicSubject}}


Hey..

Nogle som kender lidt til en dvd optager..

Jeg vil gerne ha en optager med harddisk, men vil os gerne at jeg kan optage digital tv.. Så det vil jo sige at den skulle kunne optage mpeg-4 men de fleste har kun DVB-T Skal den ik os ha DVB-C ??

Jeg har kabel tv fra yousee.. :o) Og vil gerne kunne optage i digital og gerne hd os..

Har kigget på den her..

(link fjernet) .. men den har kun DVB-T tvturner...

Nogen der kan hjælpe lidt... :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dvd Optager
  • #1   19. dec 2010 Ja der skal både være dvb-c og dvb-t før man kan se optage digital os.. har jeg ret.. :o)

  • OSC P
    OSC P Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 190
    #2   19. dec 2010 Sådan en her burde kunne klare det:

    (link fjernet)

    Den kan dog ikke optage på dvdskiver, men du får både en hd-optager, samt en udemærket Blu-ray afspiller


  • #3   19. dec 2010 Så den skal bare ha dvb-c turner da jeg har kabel tv..??

  • OSC P
    OSC P Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 190
    #4   19. dec 2010 Hvorvidt du skal bruge DVB-C tuner, afhænger lidt af hvordan din udbyder sender signalet.
    Nogen steder kan der nøjes med en analog tuner, men tror der i dit tilfælde skal bruges en DVB-C tuner.

    Spørg eventuelt din udbyder.

    Men den Samsung jeg linkede til, skulle kunne klare problemet. Ønsker du mere harddisk plads, kan du jo bare købe en størrer model.


  • #5   19. dec 2010 jamen den er os rigtig fin.. ville bare se om der ik findes en lidt billigere.. :o)

    ved yousee sender ud i digital.. Så det må jo være Dvb-c..


  • #6   19. dec 2010 Men kan jo godt købe en dvd optager som ik kører med optage funktion i dvb-c men kun dvb-t .. og så købe en dvb-c boks og sæt mellem mit tv og optager og så skulle den kunne optage i dvb.c og mpeg4??

    Håber i fatter noget af det her.. smiley hehe


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   19. dec 2010 Det er alt for bøvlet det der... Den som OSC P linker til virker fint, og kan klare opgaven, men den er dyr, hvis man ikke skal bruge Bluray-delen.

    Dog kan du tegne abonnement på Yousee plus, og så får du muligheden for at optage, starte mange programmer forfra, Arkiv 30 dage tilbage på DR's kanaler, samt Cinema, så man kan leje film.
    Det koster 89 kr/md. Man kan også købe boksen for 2795 kr, men så kan den kun bruges til at optage.

    Alternativ kan man købe en Denver DCB-108HD (Bilka/Føtex/Netto sælger den), eller DCB-109HD:
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2432&n=10

    De er teknisk ens, men har forskellige fronter.

    Ved Yousee kan du bruge denne med en ekstern usb-harddisk, og så kan du lægge optagelserne over på din computer eller hvad du vil, hvis du skal brænde dem ud. De kan afspilles som "dvd"-film, da det er i filformatet .ts.

    Dette er nok den billigste måde at få en optager til DVB-C


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #8   19. dec 2010 Altså sådan en boks som jeg linker til, sammen med en ekstern harddisk, skulle være den billigste måde (kan gøres for omkring 800 kr total måske billigere hvis man kan finde en ekstern billigere end 350 kr...

  • #9   19. dec 2010 Ville gerne ha en med et dvd drev i os... Har os kigget på den fra yousee af.. men det andet jeg skriver kan det ik lade sig gøre.. eller blir det alt for svært.. Det andet er billig ja men vil os ha noget kvalitet.. :o)

  • #10   19. dec 2010 Der behøves ik være blu-ray afspiller ..

  • OSC P
    OSC P Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 190
    #11   19. dec 2010 Du kan sagtens smide en seperat boks foran, hvilket selvfølgelig betyder flere kabler, og en fjernbetjening mere på bordet.
    Min svigermor bruger det system, og er indimellem lidt træt af de fjernbetjeninger smiley
    Tror ikke der er andre mpeg4 optagere på markedet, men vil dog ikke hænges op på dette.
    Jeg kører selv med den omtalte Samsung, og den virker skam ganske udemærket. Gav så kun 1700 for den, men det er en helt anden sag smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #12   19. dec 2010 At du sætter en anden boks imellem gør at du skal indstille kanalen du vil optage på manuelt på den anden boks før du kan optage, det vil aldrig komme til at virke optimalt.

    Der er nogle love der forhindrer at du kan få en DVB-C optager der kan brænde en DVD.
    Hvis du bare vil have en med indbygget dvd-afspiller så er den omtalte Samsung noget af det eneste du kan få i Danmark.
    Jeg selv ville dog vælge at have en dvd-/bluray-afspiller ved siden af.

    Den boks fra Denver fungere fint, kvalitetsmæssigt er den også ok. Og mulighederne er meget små endnu, da der skal findes en løsning på at man ikke skal have mulighed for at distribuere de data man optager, at man så kan det med diverse bokse som den fra Denver, og andre apparater med PVR-funktion er en helt anden sag.

    Du kan også få TV der har integreret PVR, men ikke hvor de brænder en DVD-skive.

    Hvis du tager en boks med DVB-T og analog tuner, så kan du optage de få kanaler som Yousee stadig sender i analog format, DVB-T kan du ikke bruge til noget når du har kabel-tv, da det kun er terrestrisk signal du kan modtage denvej igennem (via luften, og dermed en antenne)


Kommentér på:
Dvd Optager

Annonce