{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Kenneth R
Kenneth R
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135

Time Capsule til PC vs. Mac {{forumTopicSubject}}

Hey

Går lidt og leger med tanken om at købe en 2Tb Time Capsule, er pc bruger nu, men regner meget med at skifte til mac i løbet af året.
Spørgsmålet er så derfor om sådan en harddisk skal formateres efter om den skal bruges til PC eller Mac?
Ikke meget ved at fylde den godt op nu mens jeg er på pc og så skal til at ha det hele flyttet/ slettet whatever når den skal bruges på en mac senere..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Time Capsule til PC vs. Mac
  • #1   4. jan 2011 Husk på at der kun er 1 harddisk i en timecapsule, og hvis den går istykker (de er kendt for at strømforsyningen står af) så skal den sendes ind. Du får en ny hvis der er garanti på, så al data er mistet smiley

Vil forslå dig en rigtig NAS istedet.

• #2   5. jan 2011 Jeg ville også gøre som peter h siger.. Få fingrene i en NAS evt med RAID, altså flere diske.. På sådan en kan man vælge at de skal tage backup af hinanden, så hvis den ene står af har man stadig sine data

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
    #3   5. jan 2011 Så der er slet ikke så meget tidskapsel over den som navnet antyder? :b
    Det er mere bare fordi jegg snart skal flytte i ny lejlighed og med en time capsule ville jeg jo så allerede ha så jeg kunne sætte wifi op nemt og hurtigt så jeg ikke også skal ud og købe ind til det også, plus jeg som sagt skifter til Mac som den jo skulle fungere perfekt sammen med backup mæssigt set...
    Har nu ikke hørt noget om at de sq ned men hvis den gør er det så slet ikke muligt at få fat i datænet fra den?

• #4   5. jan 2011 TimeCapsule virker fint med Mac's Timemachine, du bliver nok bare lidt fustreret over den hele tiden laver backup's og fylder den capsule op med skrammel smiley

At sætte wifi op er nok noget af det som tager mindst tid. Fordelen ved en NAS med 2 diske er jo at der netop er backup på den hvis den ene disk ryger, skifter man den bare. Og alle ens ting ligger stadigvæk på den som ikke er stået af.

Hvis du ikke har hørt om de går ned de timecapsule, så kommer du ikke så tit på google eller Mac sites smiley

http://www.google.dk/search?q=time+capsule+%2B+power+supply&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Men ok det er jo op til dig selv, det var bare en venlig hentydning. Jeg har selv 3 Mac's i huset og vil ikke ha' en timecapsule, der har jeg en NAS som arbejder fint sammen med mine Mac's.

Kommentér på:
Time Capsule til PC vs. Mac

Annonce