{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Kenneth R
Kenneth R
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135

Mac eftermontering af dele {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg står og skal starte på en ny skole i løbet af det her år, hvor skolen supplere helt nye Mac computere som vi kan købe billigt igennem skolen i løbet af de 3 år uddannelsen varer.
Der er jo så bare det, at jeg altid har tænkt at når jeg skiftede til mac fra pc ville jeg self gerne ha noget af det bedste og hurtigste :b
Men tvivler på skolen lader hver enkel elev konfigurer deres egen pc :b
Så hvor meget kan eftermonteres på sådan en mac?
Stod det til mig ville jeg nemlig gerne ha en 15" med i7 (skolen tilbyder kun 15" med i5 og 17" med i7, og kender ikke de andre specs) Går ikke udfra at processor kan eftermonteres, men hva så med harddisk (da jeg gerne vil ha SSD) og hva med skærmen? Da jeg gerne på 15"'eren vil have high res. og anti glare skærm, er det noget man selv kan få smidt på bagefter?

Håber det gir mening :b
På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mac eftermontering af dele
  • Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

#1   10. jan 2011 Kender desværre ikke priserne, derfor det er svært at sammenligne ordenligt. Har bare fået at vide af min kammerat der startede dernede sidste år, at de hva en god del billigere..
    Hva næsten også sikker på SSD kunne efter monteres, og det er sådan set også det vigtigste.

Det er grafisk skole hvor vi skal sidde meget med billed behandling og lign. så 13" er alt for småt, plus jeg også synes 13" er for lille.
    Hælder nemlig selv til 15" hvis jeg kunne få den med high res skærm, da jeg så næsten ville ha samme opløsning som 17" men stadig ville ha en mindre pc der er nem at slæbe med rundt, og når jeg er så er hjemme kunne smide den til min 27" cinema skærm...

• #2   10. jan 2011 Det skulle vel aldrig være skolen for visuel kommunikation?
    Jeg kan se du aldrig har haft mac før, siden du er så bange for specifikationer. i5 er hurtig nok og du har ikke brug for den højere opløsning på skærmen. Det eneste du har brug for er masser af ram, og de kan med fordel smides i bagefter da det koster en formue hos apple selv.

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

#3   10. jan 2011 Det er lige præcis den i Haderslev jo smiley
    Har aldrig været på en ny mac før nej, kun min søsters lidt ældre Macbook Pro, og så en endnu ældre iMac :b
    Jeg er bare typen der normalt altid vil ha det bedste og hurtigste elektronik mæssigt :b Derfor jeg gerne vil ha i7'eren :b
    Men ja har godt hørt at ram er det man ikke kan få nok af når man sidder med adobes programmer og leger med mange og store billed filer.
    Den høje opløsning er da rar hvis man sidder med store billeder så man kan se mere på en gang eller?

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

#4   10. jan 2011 Tak for tilbuddet, men det går lige et halvt endnu før det kunne blive aktuelt smiley

• #5   11. jan 2011 Jeg er sikker på at den 15" har specifikationer du vil kunne leve med, det kan ikke betale sig at opgradere andet end ram, hvis du vil have en hurtigere maskine er det bedre at købe en andet sted end på skolen. Jeg vil iøvrigt give dig ret i at en 17" er for stor, en bærbar egner sig efter min mening ikke til længere tids arbejde, derfor er en kompakt bærbar og en stationær vejen frem. Du kan dog sagtens bruge din stationære pc, der er ikke de helt store problemer der imellem. Men du bliver helt sikkert så glad for mac at du vil have en imac på et tidspunkt smiley

• #6   11. jan 2011 Forøvrigt har jeg taget en bachelor på skolen for visuel kommunikation, og jeg kan sige 100% at du bliver glad for den uddannelse. god skole og gode lærerer

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

#7   11. jan 2011 Ja synes nemlig også 15" er en god størrelse til en bærbar, og kan godt være du har ret i specs er gode nok når det kommer til stykket.
    Har som sagt planer om en 27" LED Cinema skærm så det næsten er som en stationær, da jeg ikke gider det "bøvl" med at have noget data på en den ene pc og noget andet på den bærbar, så hellere kun en bærbar med det hele hvor man så kan smide en stor og lækker skærm i røven på den når man er hjemme (:
    Er ikke spor i tvivl om jeg blir glad for mac, bare den smule jeg har siddet med en gammel iMac det sidste halve år har givet mig meget mere lyst til at skifte.. Kommer self til at kræve lidt tilvænning efter 23 års pc brug, men mon ikke det går smiley

Har også kun hørt godt om den skole ja, og glæder mig helt vildt.
    Både min kammerat der går der siger det er fedt, og fik også en rigtig godt indtryk da jeg var til åbent hus (:

Men tak for indput (:

• #8   11. jan 2011 Det var så lidt.
    Jeg kan sagtens følge dig i at det er smart at smide en ekstern skærm på, men for en 27" cinema skærm er man godt på vej til en imac rent prismæssigt

• Kenneth R
    Kenneth R Tilmeldt:
    jan 2007

#9   11. jan 2011 Ja ved det godt, og så alligevel ikke.
    For det første kan jeg som nævnt ikke se hvorfor man også sq ha en iMac når man har en macbook, så man har alt data på en computer og ikke to.
    Og for det andet er så er der alligevel stadig 1400 kr op til den billigste iMac og det er kun 21", der er hele 5000 kr op til den billigste 27" iMac.
    Men lyder som om du er den heldige ejer af en iMac, så glad som du lyder for den? :b
    Skal ikke kunne udelukke jeg ændrer mening når jeg har siddet med mac i længere tid, og har prøvet en ny iMac, men måske du kan berige mit sind med hvorfor jeg sq vælge en iMac over en MBP? (:

• #10   13. jan 2011 På den måde skolen kører på nu skal du næsten have en bærbar, da jeg gik der havde skolen Imac til rådighed. Jeg synes bare det irretende at arbejde længere til af gangen på en bærbar, men det er nok smag og behag.

Kommentér på:
Mac eftermontering af dele

Annonce