{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Vurdering af grafikkort fra ovnen {{forumTopicSubject}}

Hey

Har sådan et ATi Radeon 4870x2 kort jeg lige skal have vurderet..

Der er nogle væsentlige bemærkelses værdige ting omkring kortet:

1. Der er monteret en artic cooling køler på kortet. Den med 3 blæsere, som holder kortet på 40 grader i idle og omkring 65 - 70 grader under load. Desuden er blæseren ekstremt lydsvag.

2. Kortet har ikke ville give billede på skærmen i en periode, men efter en tur i ovnen på 200 grader i ca 5 min (uden køler selvf.) har kortet virket upåklageligt siden. Det er dog kun et par dage siden jeg forsøgte mig med dette trick men har spillet på kortet siden og kørt furmark i flere timer for at sikre at kortet kører stabilt og har ikke haft ét eneste problem.

Hvad ville i tro sådan et er værd ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af grafikkort fra ovnen
  • #1   10. jan 2011 Ville sige at det har mistede 50-75% af værdien efter det er sket da det tit kun er et midlertidigt fix at bage det.

• #2   10. jan 2011 Dalle:

Det fortæller man jo ikke folk smiley Find salgsprisen på DBA, Hol.dk, tweak.dk. Enten virker det i salgsøjeblikket eller så gør det ikke. Køber man et brugt graffikkort kan man jo ikke gå ud fra det spiller max i flere år fremover. Ikke med mindre det er lowend graffikkort.

• #3   10. jan 2011 Men man får jo smidt 5770 og den nye 6800-serie i nakken til dumpingpriser. Snart kommer Nvidias 5xx medium serie. Hvorfor betalle 3-500 for noget gammelt skrammel når man kan få et nyt til 1000 ...

• #4   10. jan 2011 Dr Perle.. Ville skam bare være ærlig .. smiley Og ja jeg tænkte nok det ikke var noget værd nemlig.. Også ville jeg hellere beholde det for det kører sku mange ting fint nok smiley

Men tak for hjælpen ! smiley

• #5   11. jan 2011 Min ekskærestes 8800 Ultra fik også en tur i ovnen og virkede 3 måneder derefter... Nu er det slet ikke til at sparke liv i mere. Hun fik et GT 240 i stedet, og det yder stort set ligesådan, så det er slet ikke værd at investere i gamle top-kort længere.

Man skal også passe på at kondensatorerne ikke har taget skade, de er meget temperaturfølsomme.

Kommentér på:
Vurdering af grafikkort fra ovnen

Annonce