iPhone 4 - Expert råd søges! :o) {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om I kan hjælpe mig men har prøvet alt andet indtil nu, så nu er det jeres tur :o)
Jeg har fået købt mig en brugt iPhone 4 og for at få det hele med får I hele historien på den:
Den har version 4.2.1 (8C148) og modemfirmware 03.10.01
Da jeg købte den havde sælger et TDC kort i. Dette tog sælger selvfølgelig ud.
Jeg slettede alt i iPhonen (både på iPhone og på iTunes), den skrev "Indsæt gyldigt SIM" og det gjorde jeg.
Jeg indsatte et Telia kort og tilsluttede til iTunes og iPhonen skrev "Tillykke" osv. Fuldt signal og kunne sende sms'er.
Jeg har nu et CBB kort i, iPhone skriver "Ingen Tjeneste" i øverste venstre hjørne. CBB siger at mit micro-sim er aktiveret.
Når jeg indsætter Telia kort, registrerer den at det er Telia den er knyttet til men der er intet signal.
Har forsøgt med utallige gendannelser via iTunes og resets + søgen på internettet - uden held.
Når jeg tændte iPhone skrev den "Venter på aktivering".
Idag på jobbet prøvede jeg at sætte lærlingens simkort (fra hans iPhone 4 - Telenor) i og min iPhone siger "Din iPhone er låst op" og der er fuldt signal på alle linjer.
Jeg sætter mit CBB kort i lærlingens iPhone 4 og der er fuld signal på alle linjer og ringer min Nokia op og det virker.
Når jeg sætter mit CBB kort tilbage i min iPhone siger den igen "Ingen tjeneste"
Mit kort virker i andres iPhones og andres micro-sim virker på min iPhone. Men mit micro-sim i min iPhone virker ikke!
Jeg har dags dato været hos CBB i og de har prøvet med andre CBB kort, det virker heller ikke - de råder mig til at gendanne den, hvilket jeg jo har prøvet uden held.
Ydermere har de kontaktet politiet for at checke om den er meldt stjålet, hvilket ikke er tilfældet. (For at udelukke dén mulige fejl.)
Jeg har kontaktet TDC og de kan heller ikke hjælpe mig men siger til gengæld at den ikke er simlåst.
Jeg er fuldstændig på bar bund, står med en brugt iPhone 4 jeg kan bruge med andres abonnement men ikke mit eget og kan ikke komme videre.
Håber I kan hjælpe mig eller evt. sende mig videre til nogen som kan, er selvfølgelig klar over at det nok ikke bliver gratis.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
Har du eventuelt prøvet et simkort som den godt vil tage, og så stikke den i iTunes?
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 39 Svar: 335
sidder selv i kundeservice hos Telia, og umelbart ville jeg sige at der skulle et nyt sim kort til.
telefonen er tydeligvist ikke låst så det er simkortet den er galt med
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 131 Svar: 1.662
han skriver jo at han har prøvet med andre cbb sim kort
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 216
han har enda skrevet så alle burde kunne forstå det
1.Jeg har dags dato været hos CBB i og de har prøvet med andre CBB kort, det virker heller ikke
2.Jeg sætter mit CBB kort i lærlingens iPhone 4 og der er fuld signal på alle linjer og ringer fint
læs det dog inden du svarer
Sry Stryg men uhhh
nå ang. dit problem ville jeg helt klart tage kontakt til apple i DK (de vil nok kræve en kvittering)
men hvorfor apple
ja i det du har fejlsøgt på alle de rigtige måder muligt
Apple kan hjælpe det da der kan være tale om en fejl i tlf.
da der er tale om flere versioner af Iphone 4
1 version hvor at apple gav gratis bumper og lign. grundet massive antenne problemer
2 version hvor der ikke fulgte noget med grundet at fejlen vare blevet minimeret (grundet anden coating)
men fejlene er startet med at komme ind igen
jeg ved af er at den 1 version ikke kan holde CAPS ved et dobbelt klik
fejl i software( skulle blive rettet i næste update)
og en anden var operatør problemer men den har de lige sendt en rettelse ud til
men nok om det kontakt apple lad dem afhælpe problemet da det kommer andre tilgode der måske sidder i samme situation
Hilsen Kim
ps. håber du finder en løsning, men virkelig godt fejl søgning du har lavet
mange kunne lære noget af det inden de søger hjælp
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 35
iPhone 4 - Expert råd søges! :o)