1.004 visninger
|
Oprettet:
hjælp til mit internet {{forumTopicSubject}}
hey bb
jeg ryger af og på hele tiden på vores internet hva sker der lige og er der noget man kan gøre og er der andre internet udbyder der er gode og billige
har telenor nu
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.371
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 260 Svar: 1.518
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.371
okt 2009
kender du andre udbyder som er gode og billige
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
Jeg har en ny router til at ligge på posthuset, fordi de mener det kan løse problemet. Men jeg er ret sikker på det ikke løser noget som helst.
Routeren kan ikke rigtig klare belastning. Derfor har den eneste løsning for mig været at koble en ekstra router på, således jeg kun bruger en enkelt port, og dermed en enkelt tilslutning til Telenor's router, så kører det nogenlunde.
Jeg ville allerhelst bare have et modem, og så selv sætte deres PPPoE op i min egen router. Men det kan man ikke få lov til af Telenor.
Jeg har derfor kraftigt overvejet bare at tegnet mit eget abonnement, istedet for firma-bredbånd, men jeg slipper ikke for mulitmediebeskatningen alligevel, derfor har jeg valgt at beholde det indtil videre. Fordi det vil være en dobbeltudgift hvis jeg skiftede...
maj 2007
Derudover kan Telenor ikke levere stabilt internet her i området, nogle kan få maksimum 6 mbit/s hvor jeg selv kan få 10 mbit/s. TDC havde ingen problemer med at levere 20 mbit/s på de samme kobbertråde...
okt 2009
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 230
maj 2007
okt 2009
maj 2007
maj 2007
okt 2009
maj 2007
okt 2009
maj 2007
okt 2009
mange tak alle sammen
feb 2009
Følger: 1 Svar: 108
Da jeg havde det i min gamle lejlighed var det generalt bare noget lort uanset hvad man lavede, og det var tit nede..
YouSee er jeg til gengæld fuldt tilfreds med indtil videre..
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 37 Svar: 409
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.051
Brian D: Mig bekendt er det muligt at få en Offentlig IP (Global IP) fra telenor. Det gør at din router fra dem bliver sat i bridge mode, og at du trækker WAN IP´en på din egen router. Jeg køre selv med sammen opsætning fra fullrate.
Stofa har også haft sine problemer, og har generel en virkelig lang kø til supporten Talte med en af deres sælgere som fortalte at det er meget normalt hvis de har mellem 60-80 i kø til supporten. Det betyder bare at skidtet ikke fungere ordenligt..
Jeg kan selv anbefale fullrate. Jeg har arbejdet derinde så kender til deres systemer osv, og de fungere altså bare. Jeg bruger som sagt min egen linksys router, og det gør at jeg aldrig har router problemer. (havde heller ikke da jeg brugte fullrates)
Ellers synes jeg du skal undersøge at få en Offentlig IP og købe din egen router. Mener offentlig IP hedder Global IP hos telenor.
maj 2007
Christian J >> Jeg kender en hel del til det, da jeg har arbejdet i en udviklingsafdeling for xDSL udstyr, dog på central-siden.
Men problemet for mig er at Jeg ikke kan få andet end den samme router, med en bestemt opsætning, da det er firmabredbånd, jeg har lige fået en ny router idag, da den gamle ikke duede mere, den var jo også et halvt år gammel
Det tog en halv time før den fik forbindelse. Det har jeg aldrig prøvet før at det skulle tage så længe, så generelt set er det Zyxel-udstyr de har ved Telenor idag,virkelig noget skrammel. Jeg kunne bestemt ikke selv finde på at smide penge efter det.
Hvis jeg selv skulle vælge en linie, så blev det Yousee. Hvis prisen var ligemeget, så ville jeg overveje Waoo!, men det er dyrt, selvom man får en bedre upload end andre steder.
Jeg ventede ca. 40 minutter i kø hos Telenor sidst det ikke virkede. Men problemet med routeren har ikke noget at gøre med hverken fugt, frost eller kabelbrud. Det har aldrig virket som forventet.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.051
Med fullrate kan man sagtens få det selvom det er firmabredbånd, hvis ikke firmaet vil betale for den, så betaler man bare selv.. intet problem
Jah, YouSee det fungere også fint. Det kræver dog bare at man også skifter TV udbyder. Vi havde møde med YouSee i går da vi overvejer at skifte her i boligforeningen. YouSee har en fairusage grænse på deres internet på 200GB pr måned. "Dislike"
Waoo, Ja helt sikkert. Du kan få nogen store forbindelser på fibernettet hvilket jo er herligt.. Men her kræver det igen at man skifter TV udbyder. Jeg arbejder hos et fiberselskab nu, så kender også lidt til fiber
maj 2007
Jeg vil ikke have problemer med 200 GB/md, men så vidt jeg husker, så er det kun på de hurtigste linier at Yousee har denne "grænse".
Der er ingen mulighed for at bruge routeren som ren "modem" i forbindelse med firmaaftalen vi har hos Telenor. Det er meget restriktivt. Men jeg har løst problemet med min egen router alligevel, for hvis der kun er en enkelt enhed koblet til Zyxel-routeren, og den ikke skal håndtere andet trafik, så fungerer den nogenlunde. Men sæt en anden enhed til enten via kabel eller trådløs, så går der ikke længe inden den dør.
hjælp til mit internet