{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

michael j
michael j
Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287

Ram i bærbar {{forumTopicSubject}}

Hey har sådan en lille Lenovo mini pc.. Når man chekker system siger den der er godt 1 gb ram i.. Når man så åbner den sidder der kun en 512 mb ramklods i. Dvs der må så være noget indbygget ram i? 512 mb eller sådan. Har så sat en 2 gb ram klods i og nu siger den så der er 2 gb ram i. Men hvor er de sidste ca 500 mb ram blevet af? Dem der er indbygget. Eller bruger den kun 1,5 gb ram fra den nye klods? Dvs de sidsste 500 mb ram fra klodsen er så at sige spildt så jeg lige så godt ku ha sat en en 1,5 gb klods i hvis man ku få det? Et andet spørgsmål når nu den skiver der er 2 gb ram i bruger den så alle de 2 gb .. Ved nemlig ik om den kan køre med 2 gb ram.. Hvis den kun ku køre med 1 gb ram bruger den så kun 1 gb fra 2 gb klodsen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ram i bærbar
  • #1   28. jan 2011 De sidder på hver deres sige af bundkortet.. Skal du til den anden rem blok skal du ha tastaturet ud smiley

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

#2   28. jan 2011 Okay er lige blevet lidt klogere.. Min er lavet med 512 mb indbygget og er så leveret med 512 mb der kan skiftes til en 1 gb så den har 1½ gb ram ialt. Men har så sat den 2 gb klods i.. Spilder jeg så nogen mb på det så at sige overkill ? En anden ting bestilte ram til min dell xps os.. Fik så leveret nogen der selvfølgelig passer i. Men de er fysiske magen til den omtalte 2 gb klods kan jeg proppe den i dell'n selvom klodsen den ikke hedder det samme? Den passer fysisk i og har de samme spec og dell'n kan køre med 4 gb og der sidder 3 gb i nu så vil skifte den 1 gb blok ud med denne 2 gb så den har 4 gb ram istedet

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

#3   28. jan 2011 Martin det skal jeg så ikke .. Altså den indbyggede skal ikke ud.

• #4   28. jan 2011 Såen har det bare været på samtlige Acer One, Asus Eee og HP Mini jeg har rodet med..

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

#5   28. jan 2011 Jep jep men hvordan med ovenstående spørgsmål?

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

#6   28. jan 2011 For at gøre et af spørgsmålene kort når nu den skriver der er 2 gb ram i bruger den så de 2 gb eller skriver den det bare selvom den kun bruger feks 1½ gb som der står den kun ka køre med hos fabrikanten?

Kommentér på:
Ram i bærbar

Annonce