Nogle som der kender Hamachi ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
jeg søger nogle kloge folk som der har meget erfaring med Hamachi, virtuelt netværk.
Jeg, sammen med en ven, vil gerne spille Red Alert II, Yuris revenge sammen !
Nu er spillet jo ved at være gammelt og windows 7 ejer ikke en snus af det gamle IPX/SPX protokoller som spillet normalt brugte til at forbinde med ...
Jeg har via google opsnuset en patch som der gør at RA2 YR kan bruge UDP istedet for IPX/SPX..
For at kunne få det hele til at snakke sammen skal vi enten bruge Tunngle.net eller Hamachi...
Da Tunngle stadig er under udvikling, og i øvrigt fungere godt, har vi dette problem, vi kan ikke se hinanden hverken i chatrum eller inde i spillet...
Med Hamachi, har vi det omvendt han kan finde mit netværk logge på netværket, vi kan se hinanden, chatte sammen osv men ikke inde i spillet, vi har begge installeret spillet via originale cdrommer opdateret begge spil op til version 1001 og patchet med den såkaldte WSOCK.DLL som der styrer UDP og disabler IPX/SPX
Har google videre og har fundet nogle guides til opsætning af hamachi, hvor jeg kan konfigurere det virtuelle netkort, ligesom et alm netkort man fysisk har i maskinen...
Men i guiden vil den have at jeg installerer IPX/SPX protokollen, men som der desværre ikke findes når man skal installere den på egen maskine :S
Mener at guiden lå på Wiki guides
Så er der nogle som der har andre foreslag til hvordan (¤/"#()¤"##=()" vi får det til at virke ?
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.047
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 103 Svar: 871
Westwood er solgt ergo er deres servere nede dvs at der IKKE kan spilles online via Westwoods servere mere ...
Alternativet er Netværk, LAN om du vil og nu hvor Windows 7 ikke har IPX/SPX understøttelse mere skal vi køre det via UDP og dertil skal vi bruge et virtuelt "netkort" som i dette tilfælde hedder Hamachi eller Tunngle
Jeg er klar over at spillet kan spilles og at det kører fint i win7
vores maskiner lyder således ca:
Min maskine:
CPU: AMD Phenom II 965 BE 3.4GHz
MOB: Asus Crosshair IV ROG Edition
RAM: 8GB
GFX: HD 5770 1GB
Hans Maskine
CPU: Intel I7 920 mener jeg på de 3 ghz
MOB: Asus Et eller andet ROG bundkort næsten identisk med mit
RAM: 4 GB
GFX: HD5770 1 GB