{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Router vs. Stofamodem {{forumTopicSubject}}

Hej hej.
Har Stofa her i egendommen, og da vi flyttede ind, hentede jeg et modem ude hos Stofa. Det fik jeg så sat op, så man kunne gå trådløst på nettet. Men så snart jeg bevæger mig ud af stuen, begynder signalet at dale. Da jeg skal bruge internet i soveværelset (til zaptorboksen), vil jeg gerne have en router (eller en switch??) som rækker til hele lejligheden, så der ikke kun er 50-60% forbindelse i soveværelset (hvilket der, ifølge zaptorboksen, kun er på nuværende tidspunkt) ..

Nogen der kender en billig mulighed? Det skal siges, at jeg bor i en lejlighed på godt 80 kvm., så det behøver ikke være en router med kæmpe rækkevidde ..

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Router vs. Stofamodem
  • #1   16. maj 2011 ps. Har 4 Megabit, hvis det har noget at sige smiley

• #2   16. maj 2011 http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8053110200

denne her burde gi et fint signal

• #3   16. maj 2011 yo - Kan man ikke gøre det billigere ? ved godt 300 ikke er meget, men er en meget fattig studerende smiley

• #4   16. maj 2011 er jeg også selv men den er det billigste jeg ku finde med et ordenlig signal smiley

• #5   16. maj 2011 yo - Fint nok smiley tak for det .. Kender du noget til Stofa? Vil det evt. hjælpe at skifte kanal ? eller har det ikke noget med signalstyrken at gøre?

• #6   16. maj 2011 jeg gætter på dit problem er at den trådløs router du har nu ikke er kraftig nok til at nå igennem vægge

• #7   16. maj 2011 yo - Okay, tak smiley Kan du give mig et hint til hvad jeg skal kigge efter af specs. hvis jeg skal kigge efter en billigere router?

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #8   16. maj 2011 Linksys E1000 er en rigtig fin og billig router, der opfylder de flestes behov. Jeg har sat en op der kan række på tværs af et autoværksted, den er rigeligt kraftig.

Men det er ikke sikkert at det er bedre end den fra Stofa. Det kan også være ting i din lejlighed der forstyrer, sådanne ting som transformatorer til lavspændingslamper og andet, det er en direkte dræber for trådløst netværk. Og andre ting der kører på frekvenser omkring 2.4 Ghz.

Men du kan få nogle (lidt dyrere) Routere der kører på 5 Ghz, men det kræver at netkortet understøtter det. Men først og fremmest, så prøv med en anden computer på den router du har i dag, det kan være det slet ikke er routeren der er problemet. Den fra Stofa burde sagtens kunne dække en 80 kvm lejlighed.

Men hvis det er signalstyrken der er på 50-60%, så burde det ikke være noget problem. Såfremt den stadig kører på 54 Mbit/s
    Hvis altså router og netkort understøtter det.
    Det er først slemt når den begynder at reducere hastigheden.

Men jeg har selv en ældre Linksys Router der er tilsvarende en E1000 og den dækker fint min bolig på 106 kvm i to plan. Samt den dækker en stor del af haven også.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#9   16. maj 2011 (link fjernet)

E1000 er billig, og dækker de fleste behov. Hvis man vil have mere, så kig på E2000 eller E3000

• #10   16. maj 2011 Brian D -. Tak for det informative svar smiley Jeg har prøvet at skifte kanal på det trådløse, og nu er der noget bedre forbindelse i soveværelset, så det hjalp en del smiley Så måske det bare var der den lå smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#11   17. maj 2011 Det kan meget nemt være, specielt hvis der er andre trådløse netværk i nærheden.

Mange netværk i dag bruger som standard kanal 6 eller 11. Så hvis man prøver nogen der ligger lidt derfra, så kan man muligvis få et bedre signal.

Men selv trådløse telefoner og lignende kører også på frekvenser i det område omkring 2.4 Ghz, det er lidt som det vilde vesten en gang i mellem, så at skifte kanal/frekvens vil ofte kunne gøre en forskel. Men det er ikke altid det giver en mærkbar forskel.

Kommentér på:
Router vs. Stofamodem

Annonce