Solgt computer - utildreds køber ?? {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger, så solgte jeg min computer igår .
Jeg havde inden flyttet mine filer og musik så der ikke var nogen personlige ting og sager på . Det eneste der var, var nogen enkelte programmer, da jeg ikke ville slette noget som var på computeren fra start .
Køber sagde så også at der skulle alligevel en windows 7 på, (Vista var på original) så det var ligemeget .
Køber kommer så og tænder computeren, kigger lidt rundt efter recoveryfiler, som han mener ligger på E drevet . Der ligger så intet, men han siger igen at det er ligemeget da der skal Win 7 på .
Han tjekker mit cd drev for at se om jeg skulle have glemt en cd . (det havde jeg self. tjekket inden) Han siger så at den er fin og den vil han gerne have .. Jeg får betaling og han kører .
Han bor 15 min herfra, og der går så 1½ time hvor han spørger om cd drevet ikke virker, og han ikke kan finde det på computeren nogen steder, forklarer ham at det virkede fint da vi flyttede mine billeder osv. Men han mener så at det ikke har virket overhovedet . Og da recoveryfilerne ikke ligger på E drevet kan han ikke bruge den til noget.
Jeg søger så på nettet og finder ud af at han skal når computeren starter op, trykke f10 så han kommer ind i "hovedmenuen" Bios eller hvad det hedder . Sender et par links til ham hvor folk har prøvet det samme, og så skulle recoveryen ligge der . Men nu mener han bare at jeg skal tage computeren tilbage og vil slet ikke prøve det jeg har skrevet .
Men den virkede jo fint da han kørte herfra, og han havde mulighed for at prøve alt inden han tog den med .
Jeg forklarede at jeg ikke vil have en computer tilbage der ikke virker, når den virkede da han kørte med den. Og han skriver så : i har slettet det, Jo selvfølgelig vil du tage den tilbage . spørgsmålet er bare om vi skal tage den hurtige - nemme løsning eller om du virkelig vil køre den på den hårde måde !
Det er da ikke mit problem mere, er det ?
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 450
Surt for ham...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 70 Svar: 289
Du er ikke forpligtet til at tage den tilbage, han må bare finde en der kan gendanne computeren, hvilket faktisk ikke er særlig svært, eller tager lang tid..
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 91
Jeg ville ikk gøre mere ved det hvis jeg var dig.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 55 Svar: 307
sep 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 217
sep 2007
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 8 Svar: 384
du skal ikke tage noget tilbage.
det lyder til det er ham der er svindleren i det her
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 444
Hans "onkel" kan sende alle de breve han vil. Den er købt som beset, så han har ingen krav på at få pengene tilbage.
okt 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
du har intet og være bange for, den er købt som beset så det er hans eget problem. hvad skal hans onkel gør? det er jo ikke din skyld at cd drevet ligepludselig ikke virker efter han har købt den. det er hans problem ikke dit
jan 2007
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
Et salg fra privat til privat er købt som beset og uden garanti. Den eneste grund til at lade en handel gå retur er hvis du mener at køber har ret og du føler at du vil hjælpe ham for hans skyld.
Dette er IKKE tilfældet her og han har derfor INTET at komme efter. Dette er uanset om han har gennemset pcen før køb eller ej.
Han har købt varen privat via nettet og dermed accepteret den risiko, dette indebærer.
/A
sep 2007
jun 2007
Og så brokkede han sig over vi stod udenfor (der er som en sauna inde i vores hus) Men han spurgte heller ikke om vi ikke ku gøre det indenfor .. Og tror nu heller ikke det havde gjort nogen forskel ..
Det værste er bare når jeg prøver at finde div. links og han så truer med advokat osv ..
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 444
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 20 Svar: 79
Det er hans problem ikke dit, så kan ringe til så mange advokater han vil.
Men den er testet af ham selv. så han er en idiot.
Brønsvig
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 38 Svar: 178
jun 2007
Det er 1800 det drejer sig om ..
jun 2007
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 126
Ignorer ham.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.576
Sig til ham, at han lyder nuttet når han truer med advokat.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 46 Svar: 1.325
Solgt computer - utildreds køber ??