{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

macbook vs. windows {{forumTopicSubject}}

tja overskriften siger en del men ville bare sætte en diskution igang (: jeg vil gerne ha en god skole computer som osse skulle bruges i hverdagen og den må gerne koste 8000-10000 hvad ville i vælge ? har det lidt gad godt ha en macbook pro eller air på 13 tommer eller en alienware m11x (på 11 tommer) men hvad ville i vælge ? og hvorfor ?

PS. mac eller windows haters er velkomne så længe i opføre jer ansvarligt da jeg ikke gider høre på at ''tnøh mac det er bare noget lårt fordi det er øøh anderledes end windows'' kom med noget brugbart og jeg høre (:

-Anton

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  macbook vs. windows
  • #1   1. aug 2011 og ikke mindst gode programmer til windows vs mac ? design, fil redigering osv.

• #2   1. aug 2011 Mac er jo kun design, deres indmad er outdated og alt for dyr. Hvis du virkelig har tænkt dig at bruge 10k på en bærbar(?), så kan du få SÅ MEGET MERE hvis du vælger en windows maskine.

Windows 7 er max stabilt, det er noget af det bedste jeg har prøvet i lang tid. Så alt det vås med, at mac er mere stabilt, no fucking chance. Deres service er lort, og hvis der endelig er problemer, så er det 100 gange sværere at få hjælp til lortet. For de fleste kender sku nogle geeks som kan finde ud af windows7 computere. Ingen rigtig geek ville købe en mac, end of discussion.

Dog ville jeg ikke sige, at en alienware er det bedste du kan købe. Asus Envy bærbare er fucking nice, og deres design er lige så lækkert som macs(imo). Alle jeg kender der har mac, har problemer med lortet. Så det ville jeg holde mig langt væk fra hvis jeg var dig. Især hvis du ikke er en hund til computere i forvejen. Og en w7 maskine kan ALT hvad en mac kan, bare til halvdelen af prisen.

My two cents..

• #3   1. aug 2011 Mads du skrev lige 6 linjer med ubrugeligt junk som jeg netop skrev om jeg ville være fri for.. jeg har prøvet begge dele (det vil sige en windows 7 computer og en macbook) og de havde ca. samme specs og klarede begge to sig rigtig godt.. at mac er bare design og outdated indmad passer jo på ingen måde det er det mest ubrugelige du har skrevet... og alle jeg kender har ikke haft problemer med mac men jeg kender tilgengæld nogen der har haft problemer med windows 7 driver og jeg har selv super mange problemer med min så den ryger snart ud af vinduet..

• #4   1. aug 2011 ja Asus er nice bærbare men batteri tiden er utilfredsstillende..

• #5   1. aug 2011 Vælg en macbook pro, hvis der er nogen spil og programmer som du skal bruge som kun køres under windows, så kan du kører dualboot imellem mac os x og windows, der er endda et lille program indbygget i mac os x som gør det nemt at installere windows ved siden af mac os.

Jeg har selv lige taget skiftet til macbook og imac pga. min uddannelse, jeg startede med min macbook og havde en blandet følelse over at jeg skulle eje en mac pc, fordi jeg har altid siddet med den forestilling at det var noget lort og man ikke rigtig kunne noget med dem, men der blev jeg godt nok klogere, mange windows programmer og spil bliver også lavet til mac pc'er, og der kommer flere og flere til.

Jeg blev så glad for min macbook at jeg solgte min windows gamer pc og anskaffede mig en imac i stedet for smiley

Jeg sidder stadig med et spørgsmål til mig selv "hvorfor skiftede jeg ikke til mac noget før"

Jeg skifter ikke tilbage til en alm. windows pc mere smiley

Jeg bruger min imac og macbook til at spil som minecraft, counterstrike og team fortress 2 (Jeg er ikke den store spille nørd mere smiley )
    Og til programmer som maya 2012, cinema 4d, unity3d, office 2011 og photoshop.

• #6   1. aug 2011 Michael tak for super feedback føler jeg kunne bruge det der til meget jeg har længe siddet med den fornemmelse at jeg ikke ville ha et apple produkt fordi man ikke kan noget da alt laves til windows men det kan man jo faktisk og det virker bare hvor man skal ud og finde noget godt i windows.. (:

og ja det med dualboot kan jo være sindsygt brugbart men der tænker jeg tilgengæld osse at det er lidt dumt at købe en mac så men så længe man kun bruger windows til spil som mac ikke kan køre med osv. er det jo fint smiley men tak for den kommentar jeg hælder meget på mac lige nu faktisk !..

hvad kan din mac ? (; (specs)

• #7   1. aug 2011 abe link ? (:

• #8   1. aug 2011 det er en acer... jeg sagde ingen ubrugelige kommentare (: ....

• #9   1. aug 2011 jeg er ikke så dum at jeg køber en acer x) !

• #10   1. aug 2011 Først og fremmest, hvad er din behov for bærbaren? For det er jo det du skal vælge udfra. For alle ved MAC har stadig problemer med spil. Tilgengæld er de mere flexible på arbejdsbrug og studie.

F.eks i mit tilfælde bruger jeg macbook pro til billeder og studie, og så har jeg en gamer PC derhjemme smiley

• #11   1. aug 2011 Jeg har kørt både med Windows PC og MacBook til studiebrug, og personligt synes jeg at Mac vinder med flere længer, da jeg generelt har haft en virkelig god og stabil bruger oplevelse med Mac OSX, frem for en Windows PC der evigt og altid var problemer med i den ene eller anden retning.
    Var skam også rigtig glad for min Windows PC, der var en topmodel Dell Inspiron, for den kørte bedre end noget andet jeg hidtil havde brugt på det tidspunkt, og det var egentlig først da jeg skiftede til Mac at det gik op for mig hvor mange småting der havde plaget mig på daglig basis med Windows, som jeg pludselig slap for i OSX.

Performance mæssigt vil jeg sige at min Mac slår mange Windows maskiner jeg har prøvet, for det kører bare! Og meget mere er der egentlig ikke at sige smiley

abe:
    overprice? Synes du glemmer at tage byggekvaliteten og indholdet af standard softwaren i betragtning! Du får MEGET software med i prisen, som du ellers skulle have betalt for bagefter på en Windows PC. Det er ihvertfald min generelle oplevelse af det so far...
    Nu har jeg også lige opgraderet til OSX Lion, og det kostede kun 179kr, hvilket jeg synes er ekstremt billigt for så radikal en ændring i styresystemet, så det er også en betragtning der er værd at tage med. Når først din Mac er købt og betalt er den billig at holde opdateret smiley

Bruger iøvrigt hovedsageligt min Mac til musik og medie redigering, og så til skole/studiebrug ind imellem, hvilket inkluderer Office programmer og CAD tegneprogrammer! smiley
    Gamere og "nørder-der-gerne-vil-pille-i-styresystemet" bør nok vælge en Windows PC smiley

• #12   1. aug 2011 jeg er selv skiftet til MacBook Pro for 2 måneder siden og jeg er stadig glad for jeg skiftede til Apple!

• #13   1. aug 2011 iøvrigt:
    Gaming delen er blevet en del mere tilgængelig på Mac efter at Steam blev released til OSX. Har selv benyttet Steam en del, og det virker upåklageligt. Mange af de nyere spil titler er også udgivet til Mac, og nogle af de mere populære ældre titler er også tilgængelig til Mac! ^^
    Ja, selv DOS spil kan man afvikle på en Mac! Har haft en del gode grin med DosBox på det sidste! xD

...bare en tanke! ^^

• #14   1. aug 2011 abe hjælp er vidst så meget sagt (:

skum skole brug og lidt let hjemme brug (web browsing) og meget meget få spil og sidst men ikke mindst fil redigering og designing (:

Rasmus blue screen of death provokere min hverdag som windows bruger.. -.-'
    men din kommentar er brugbar ! syntes osse lion er super billigt ! windows 7 koster jo fandme 500 kroner !

• #15   1. aug 2011 og den skal bruges til musik ! helt vildt meget musik ! (:

• #16   1. aug 2011 tak smiley

• #17   1. aug 2011 Hp Envy 13" eller Macbook Pro 13"
    overvej det selv

• #18   1. aug 2011 så vil jeg nok sige Macbook da jeg ikke er så glad for hp xD

• #20   1. aug 2011 okay igen tak for brugbart materiale ! hvad bruger du W 7 computeren til så ? (:

• #22   1. aug 2011 det er vildt hvordan det overtager syntes jeg tror osse jeg skifter er stærkt irretteret på min windows pc lige nu -.-'

• #23   1. aug 2011 Hey Anton : mine mac's er af lidt ældre dato da jeg ikke har finanserne til at købe dem fra nye af desværre, men da jeg skulle bruge mac efter sommerferien til objective c programmering, så måtte jeg jo finde noget smiley

Min macbook er fra september 2009 så det er en 13,3" med 2.4 GHz intel core 2 duo, 4 Gb ram og 250Gb hdd
    Min imac er også en 2009 model, 20" med 2.66 GHz intel core 2 duo cpu 4 Gb ram 320Gb hdd.
    Jeg ved godt at de et af ældre dato, men jeg kan da trække counterstrike, team fortress 2 i fuld opløsning og de trækker også WOW fint dog ikke i fuld opløsning.

Men der hvor jeg har fundet ud af hvor jeg virkelig kan mærke kraften i mine mac's er når jeg laver 3D i maya og modo.
    Min gamle ASUS VX2 Lamborghini bærbar pc som var ret hæftig, bukkede under i modo når jeg satte subdevisions op til 6x og gav mig gul skærm og en out of memory meddelelse, dette har jeg endnu ikke oplevet med mine macs, jeg kan næsten ikke mærke forskel på om jeg kun har lavet en 4 kant eller om jeg har en lavet noget high polygon emne, så arbejde kan de i hvert fald, og så de nye modeller med i5 og i7 cpu'er, så er der jo næsten ingen grænser smiley

• #24   1. aug 2011 Anton: ork til det forbrug vil en Macbook være oplagt. En af de kæmpe fordele med macbook er at, alle der bruger windows bærbar har altid en mus med. Ved macbook, er der en fantastisk touchpad som i mange tilfælde gør musen underlegen smiley Og så ikke for at tale om lydløsheden, batteritid og skærmen. Det er jo der apple har fokuseret på i stedet for vildt hardware.

Styresystemet er faktisk godt. Der er mange smarte funktioner som gør hverdagen meget nemt, såsom flere skrivebord og overskuelige vinduer. Som sagt til studiebrug og medie er den fantastisk. Det andet er stortset det samme som windows.

• #25   1. aug 2011 skum-cat du har ret macbooks touchpad er fantastisk ! og styresystemet med er sikker på det blive macbook nu (:

Michael nårh jo men de virker osse godt (: ! min søsters kæreste har en som jeg tror er magen til og den køre rigtig godt ! (: osse selvom core 2 duo er af ældre dato osv osv så er den bare super hurtig ! o: macs styresystem må være sindsygt let at køre ! smiley er dine ram ddr3 eller 2 ? hans er nemlig ddr3 og det siger mere end man tror (:

• #26   2. aug 2011 Ja de virker virkelig godt smiley
    Mine ram i min macbook er DDR2 ram men mine ram i min imac er DDR3 ram men det hele spiller bare max.

• #27   2. aug 2011 michael okay smiley

tager til århus i dag og kigger på sagerne smiley

• #29   2. aug 2011 Ud fra hvordan du opfører dig Anton H så synes jeg du skal vælge en Macbook

• #30   2. aug 2011 ud fra hvordan du opføre dig syntes jeg du skulle ha en udstemme smiley

• #31   2. aug 2011 Moderator 1:
    Lige nu fører du ikke en særlig god sag for dem der ikke bruger Mac ved at komme med sådan en udtalelse. Vil da vove og påstå at den der stiller op med den lave IQ er den når fyrer den slags ligegyldige mudderkast af.

Desuden, for der påstår at man betaler dobbelt pris for ingenting har tydeligvis aldrig haft en Mac i hænderne. Du FÅR rent faktisk hvad du betaler for, for mange af pengene ligger i byggekvalitet og software, men det glemmer de fleste at kalkulere med.

Desuden, bare lige for at smadre dit udsagn yderligere, har jeg før købt en highend Windows PC der lå i samme prisleje som en highend Mac! Og endelig er det folks egne penge, så hvorfor har du så travlt med at have ondt-i-numsen over hvordan de bruger dem? smiley
    Køb du dig en billig Aldi computer og lad os andre, der ved hvad vi vil have, være i fred! ^^

...PEACE smiley

• #32   2. aug 2011 Rasmus igen må man jo gi dig ret (:

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #33   8. jan 2012 Jeg købte en gammel macbook 13 tommer 4.1 fra 2008 her for et par dage siden for nu ville jeg prøve det, for fik at vide det bare fungerede og der ikke altid var noget galt med skidtet. og jeg må indrømme at det er den fedeste bruger oplevelse og mega lækker maskine. jeg har nu også købt en nyere for vil have en større skærm til spil osv. og damen er også lidt misunderlig på designet men det er jo bare bonus smiley Dumme mennesker er dem som udtaler sig om noget de ikke har prøvet... dem som hader macbook er tit em som aldrig har haft en... så ikk bliv sur. det er bare uvidenhed

• #34   9. jan 2012 abe kan du argumentere det?

• #35   10. jan 2012 det er ikke brugbart (:

Kommentér på:
macbook vs. windows

Annonce