{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Computer experter! installering af win7 {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har lige fået en spritny pc ind af døren uden operativsystem.
Jeg har derfor købt windows 7 home premium.
Problemet er bare, at når jeg skal installere windows, beder den efter drivere der skal indstalleres.
Det eneste der fulgte med pc'en var en cd til motherboardet, og en der hedder ATI-driver.
Jeg har prøvet med begge cd'er men der kan ikke findes nogen driver til harddisk drevene.
Er der nogen der ved ligepræcis hva der er galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer experter! installering af win7
  • #1   9. aug 2011 HAHAHAHA smiley har aldrig installeret en harddisk driver smiley

• #3   9. aug 2011 Stationær

• > Jacob <
    > Jacob < Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 39
    #4   9. aug 2011 Du skal bare finde driverne online, svære er det ikke:)

• #5   9. aug 2011 Mister Jack D

du må virkelig uddybe lidt mere, du skal ikke bruger driver til harddiske, du skal bruge det til controllere, og det plejer at være understøttet, for ellers ville du sjovt nok ikke kunne installere windows på harddisken i første omgang...

• #6   9. aug 2011 eller også er jeg blevet ordblind.

du skal højstsansynligt finde en SATA driver på din motherboard cd, det er driveren til harddisk controlleren, de plejer enden at hede noget med sata eller controller... evt. giv et navn på motherboardet...

det kan også være fordi den har flere forskellige harddisk controllere prøv nogle af de andre stik i bundkortet

• #7   9. aug 2011 okay jeg har måske formuleret det forkert, men jeg har heller ikke super forstand på det.
    Problemet er at windows ikke kan finde harddrive på min pc.
    Her er et link til pc'en
    http://www.topdata.dk/product.asp?product=7013

• #8   9. aug 2011 Det er din SATA driver du skal have installeret, der skal medfølge en CD tilhørende bundkortet.

Derpå vil der ligge en driver som du kan gøre brug af..

Det er 1on1 "Saml selv pc" - da Microsoft ikke selv laver drivere skal producenterne levere, gør de ikke det, må du selv ud at finde dem.
    Så har du en Win7 skive som ikke er en tidssvarende version så ligger dine drivere der ikke.

Easy peasy..!

• #9   9. aug 2011 Det er sgu da chipsæt driveren (altså bundkortets) drivere der skal installeres, men det burde nu ikke være noget problem. Når win installation starter op, så gør den det med nogen generic drivere som kan bruges i næsten alle pc'ere.
    Og den pc'er der, burde det slet ikke være noget problem at installere win7 på. Smæk skiven i drevet, start maskinen op, og start installationen når den spørger om du vil starte den fra cd/dvd-drev.

• #10   9. aug 2011 Jeg siger mange tak til dem der gad hjælpe.
    Skidtet virker nu, men jeg aner stadig ikke hvorfor smiley

Kommentér på:
Computer experter! installering af win7

Annonce