{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på grafikkort (gtx)
  • #2   28. sep 2011 Hvad er forskellen på en Peugeot 106 og en 106 GTi?

Man kan drage mange sammenligninger til andre produktnavne i denne verden, det er altså ikke så svært. smiley

• #3   28. sep 2011 doh nej rigtig nok men man skal famdene også passe på i grafikjunglen det kort som jeg havde kigget på havde 3 GB videoram og kostede KUN 1000 kr det var godt nok et 550GTX og oven over var der et 560GTX Ti til 500 kr mere

Det viste sig så at kortet til de 1000 kr havde DDR3 ram monteret og det andet DDR5

• #5   28. sep 2011 Casper hvis du selv skulle vælge hvad vil du så putte i posen og tage med hjem ??

Systemet består af:
    Bundkort: Asus Crosshair IV Formula ROG Edition
    CPU : AMD Phenom II x4 965BE
    Ram: 8GB 2000MHz Corsair DDR3
    et par diske og alt det andet løse

• #6   28. sep 2011 handler heller ikke ved proshop det var bare for at vise kortene
    Ved godt hvordan deres forretning kører smiley

• #7   28. sep 2011 jeg har et HAF 900-et eller andet LOL

932 tror jeg nok det hedder

• #8   28. sep 2011 Altså jeg vil gerne have at mit GTA IV kører flydende smiley ikke fordi at det gør det nu men det kunne godt blive bedre

Har prøvet og sammenligne begge kort og ja det er jo kun en forskel på de 20 MHz i coreclock'en ellers er de jo relativt ens

Jeg går ikke så meget op i at OC'e mit hardware så det skal bare fungere når der skal games lidt Dead Island med nogle gode fps

• #9   28. sep 2011 jeg gik desværre hen og blev arbejdsløs så mit I7 projekt gik i vasken da pengene ikke var til det mere

Så det blev AMD i stedet for og ja den er noget for ikke at sige MEGET hurtigere end min sure gamle Intel E6600 Core 2 Duo smiley

• #10   29. sep 2011 så er det at man ærger sig smiley

• #11   29. sep 2011 Nu afbryder jeg lige jeres samtale.

Casper L; Hvilket utroligt dårligt grundlag ligger bag din holdning til Proshop?
    Jeg har handlet alle mine IT løsninger hos dem, både løsdele og færdigsamlede produkter og har aldrig haft problemer med dem. Deres RMA afdeling har jeg ingen klager over heller, og jeg har da haft en del produkter igennem deres procedurer...

Så jeg vil da i virkeligheden gerne vide hvad dit grundlag for din udtalelse er, for jeg har aldrig haft én eneste dårlig handel med Proshop eller daværende SHG.

• #12   29. sep 2011 Rene der har været mange problemer med Proshop - tidligere SHG men lad det nu ligge....

Casper jeg sender lige et spørgsmål til dig privat smiley

• #13   29. sep 2011 De ligger da tit i top 5 på edbpriser, så det argument holder vist ikke?
    Jeg har aldrig haft problemer med dem, i den ene eller den anden forstand...

Hvis I har oplevet nogle grumme ting må I da meget gerne nævne dem, så vi andre kan være på vagt?

Jeg vil ikke stå og forsvare dem, jeg synes bare det er absurd tamme argumenter I har, uden nogen former for grundlag..

Derudover ville jeg ikke vælge Asus kortet, når MSI kortet er billigere.
    Tilmed har MSI bevidst valgt komponenter af lidt bedre kvalitet/holdbarhed.
    Køleren er stort set den samme.. Ved ikke om heatpipes'ene på MSI køleren rører ved chippen direkte, så måske endda Asus'en er 5 grader koldere?

• #14   29. sep 2011 nej nej nu må du lige læse hvad jeg skriver ...

jeg skrev der HAR været mange problemer med Proshop TIDLIGERE SHG...

Jeg har selv handlet der, godt nok kun småting, men mine varer har altid været iorden og kom til tiden, så jeg har ikke noget brok der...

på Trustpilot har SHG været meget skældt ud, men skal vi ikke bare lade det ligge, jeg bad faktisk kun om lidt debat om hvad forskellen var smiley

Om kortet er 5 grader koldere eller ej har nok meget og sige i sidste ende, men jeg ønsker et kort som der opfylder mine ønsker for de spil jeg nu spiller og derfor kom jeg i tvivl om det "Ti mærke"

Jeg jeg forsøgte og skrive længere oppe er det jo en jungle og finde rundt i og hvis man ikke passer på ender man med et lortekort med turbo cache osv, og det var faktisk det jeg var lidt i tvivl om derfor spurgte jeg

• #15   29. sep 2011 Turbocache og Hypermemory hører generelt kun til på budgetkortene.

Når du er oppe i GTX (ikke GT og G) 5xx serien så kan du næsten ikke gå galt.
    560 Ti er det der giver mest spark for pengene pt, så det vil du nok blive meget glad for.

Tag det billigste du kan finde; de er alligevel bygget på samme chip.
    Vær dog opmærksom på om blæseren har PWM styring, ellers kører den 100% blæserhastighed hele tiden.
    Dette er generelt kendetegnet på Inno3D, Club3D, Diamond og diverse andre billige mærkers budgetkølere.

Yderligere skal du være opmærksom på om du får brug for en blæser der bare blæser luften rundt i kabinettet, eller om du har brug for deres standardløsning hvor den varme luft blæses ud af kabinettet.
    Sidstnævnte giver måske svagt ringere temperaturer på selve kortet, men dine komponenter i kabinettet bliver ikke udsat nær så meget for varmen grafikkortet generer.

Beklager mit tidligere off-topic, det lader vi ligge.

Håber du kan bruge noget af det jeg skriver til noget smiley

• #16   29. sep 2011 Du kan tro jeg kan bruge det til noget
    Jeg har et HAF kabinet som der i forvejen er udstyret med blæsere og lufthuller overalt, desuden har jeg skiftet mange af blæserne ud med nogle i bedre kvalitet og som der flytter mere luft...

Jeg har valgt og prøve at købe Asus kortet som Casper foreslog, jeg havde begge kort under sammenligning og det er som jeg skrev faktisk kun coreclocken som der er lidt højere smiley

men jeg ved ikke helt om jeg evt også skal skifte bundkortet ud :S da det jeg kører med er specifikt designet til AMD... altså med AMD chipset (890) osv, dog står der i manualen at det også tager nVidia kort og understøtter alt herunder, MEN hvis bundkortet skal skiftes hvad kan der så være og gøre godt med der ??

Nuværende har jeg AMD Phenom II X4 cpu og 8 GB corsair ddr3 rammoduler

Kommentér på:
Forskel på grafikkort (gtx)

Annonce