{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Gamer bærbar eller PC til BF3 {{forumTopicSubject}}

Hej der.
Jeg har en macbook pro med 2.4 gHz processor og 4GB ram, hvilket nok ikke er nok til at køre battlefield 3 (bootcampet selvfølgelig)

Derudover har jeg også en Zepto med 2.1 GHz processor og 4GB Ram, men den kan vidst slet ikke klare dette!

Så derfor søger jeg en PC, eller en kofiguration til ikk aaalt for mange penge, der kan køre udelukkende Battlefield 3.
Nogen der ka komme med nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamer bærbar eller PC til BF3
  • #1   5. nov 2011 Gå i fona smiley de har en computer til 2700 kr smiley udemærket pc og kan sagtens klare bf3 smiley min køre det uden problemer smiley

• #2   5. nov 2011 Æhm en pc til 2700 kr.
    Der er forskel på at køre det og køre det på en ordentlig måde. Skal du have det in ordentlig fps koster alene grafik kortet jo 2000 kr.

BF3 er ikke noget ved med mindre alt er i fuld opløsning og med fuld grafik.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 818
    #3   5. nov 2011 @Frank Drebin: Grafik er ikke alt. BF3 har nogle superfede mechanics, grafikken tjener bare til at forbedre oplevelsen ved at få det til at se skønt ud.
    Der findes ikke nogle spil der kun er gode i højeste detaljegrad.

• #4   5. nov 2011 Jens A - I beg to differ. Crysis var ikke fedt uden grafikken på maks.

Men BF3 har så meget stemning over sig, hvorimod det på low bare er endnu en shooter.
    Der hvor BF3 overgår de andre er ved stemning, både grafisk og i lydbilledet, og jeg vil ikke anbefale at spille det på lavere end high.

Jeg har et HD 5830 1GB, det kostede 1000 og kører det på high i 1080p med 60fps relativt stabilt, med en mindre OC.. Så 2000kr skal der altså ikke til for at nyde spillet.

Yderligere har du, Markus, misforstået hvad der kræves af hardwaren.
    Du snakker kun om processor og mængden af RAM, men den vigtigste del når der skal games er grafikkortet, som du slet ikke får nævnt.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#5   5. nov 2011 @René V: Crysis var generelt ikke fedt. Det var mere et benchmark tool end et egentligt spil.

Utroligt hvad der kan køre BF3. Jeg troede det ville kræve noget væsentligt bedre end et HD 5830 for at køre det på high.

• #6   5. nov 2011 5800 serien står jo generelt stærkt i spil, så jeg ved ikke hvorfor et 5830 ikke skulle kunne det?
    Med lidt OC yder det jo som et 5850. Mindre antal shaders, højere clock frekvens.

Det kører i hvert fald som det skal, og det er utroligt flot.

Jeg er sikker på et 5870 kan køre det på maks.

• #7   5. nov 2011 Et 5830 giver langt langt fra den rigtige oplevelse.

• #8   5. nov 2011 Et 5830 giver langt langt fra den rigtige oplevelse.

• #9   5. nov 2011 har læst lidt hist og her. Har tænkt at jeg nok måtte oppe mig lidt mht penge at bruge på det.

Ville dette her være et godt bud? eller kan mindre gøre det?

Processor: Intel Core i7 2600 3.40 Ghz (4 Kerner - 8 Tråde) [Sandy Bridge]
    CPU Kølere: Corsair A50 Air Series
    Bundkort: P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
    Hukommelse: Kingston DDR3 - 1600 MHz - 8GB (2x4) HyperX (grey series)
    Grafikkort: Asus ENGTX580 DCII 2DIS 1,5GB
    Harddisk 1: OCZ Vertex 3 SSD - 120 GB
    Harddisk 2: Western Digital Caviar Green 1TB
    Optisk drev 1: Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Kabinet: Cooler Master HAF 912 Plus
    Strømforsyning: SilverStone ST60F-P 600W (modulær)
    Trådløs netkort: Linksys WMP600N 300Mbit

Battlefield 3 skal køre flydende og gerne i god grafik! smiley Har virkelig spillet meget bf2 så tænker at blive RET hook på bf3, og GTA5 når det kommer + måske også MW3 smiley

Kan mindre gøre det? Har bare læst at dette setup er godt

• #10   5. nov 2011 og beklager jeg var lidt fraværende efter jeg startede tråden, men faldt helt i staver over alle de reviews af diverse motherboards, grafikkort, RAM osv osv.

• #11   5. nov 2011 Er der nogen der kan give noget råd angående strømforsyning? Hvor meget skal man bruge?

• #12   6. nov 2011 Køre det sådan set på en ordenligt måde smiley grafikken er skruet rimeligt op og den køre bare der ud af smiley så intet der at brokke sig over ? Så klager ikke smiley

• #13   7. nov 2011 har købt disse dele fra diverse steder smiley
    Så skal det bare samles

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor
    Motherboard: ASUS P8P67 Deluxe B3 Sandy Bridge
    Grafikkort: ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
    Processor Køling: Corsair Air Series A50 CPU Cooler
    HDD: Samsung SpinPoint 1000 GB F3 32 MB
    SDD: Corsair SSD Force Series 3, 120GB
    RAM: Ripjaw X Series G.Skill 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
    Strømforsyning: Corsair TX V2 850W PSU
    Kabinet: Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Kabinet køling: Fractal Design 120mm Silent Blæser
    Trådløs: Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI
    Drev: Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Skærm: Samsung 21.5" SyncMaster S22A350H

• #14   7. nov 2011 Du skulle have købt en større skærm.. 21" kommer slet ikke et GTX580 til sin ret.

Men ellers er det dælme noget af et monster du har fået samlet der.

• #15   7. nov 2011 Problemet er bare, at jeg skal sidde RET tæt på skærmen da mit skrivebord ikke er særlig dybt. Tænkte at en for stor skærm ville gøre det svært at se på smiley

• #16   8. nov 2011 OCZ... der er jo mange forskellige.
    men Corsair SSD Force Series 3 har dataoverførselshastiged på 600 mbps, hvor de andre OCZ SSD'r til samme penge kun har 300 MBps

Køleren. Ja det ku godt være den havde været bedre. Men andre sagde at A50 var helt fin smiley

Nu siger andre at GTX580 Sagtens kan trække BF3 i ultra.
    Andre forslog SPECIFIKT at Samsung Spinpoint F3 skulle være den aller bedste harddisk til prisen.

• #17   8. nov 2011 Flueknepperi, Haj...
    SSD'er, ligemeget hvilken, er hurtigere end traditionelle harddiske, så det er FINT NOK.
    8gb RAM kan sikkert blive en nødvændighed, og det er altid godt med overskud.
    DDR3 har knap nok lige indtaget markedet fra DDR2, hvilket folk stadig gamer på, så klap nu lige hesten og se tiden an. Generelt er hastigheden på RAM'ene en smule overflødigt idag, bare der er nok mængde at arbejde med.

Der skal bruges to 580'ere i SLi hvis du vil spille BF3 på 3 skærme i 1600p.
    1080p eller derunder tror jeg sagtens et enkelt 580 kan klare.

Chill...

• #18   8. nov 2011 super! Blev lige helt urolig smiley

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#19   8. nov 2011 Ifølge http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-7.html kører et GTX 580 med ca. 55 FPS average ved 1920x1080 på ultra settings.

• #20   9. nov 2011 inden i bider hovederne af hinanden så kan man SAGTENS spille bf3 på preset ultra uden og have computer i over 15000kr klassen... min et år gamle core i7 maskine med gtx460 gs 2gb grafikkort... og jo det er meget spilbart... lagde ikke mærke til noget hakkeri eller noget som helst... er ikke den vilde fps nørd og aner ikke hvor mange frames jeg kørte med og ikke kørte med.. men ved at et geforce 580 er RIGELIGT til at køre det i 1080p og få en superfed spiloplevelse ud af det...

@markus R:
    det setup du har i tankerne der er et lækkert setup og du mærker ikke forskellen på de ting som rene v og baboom's haj snakker om...

• #21   9. nov 2011 @Baboom's haj
    først og fremmest:
    tak for en meget velformuleret og konstruktiv sviner... meget modent af dig...

tilbage til hvad det handler om...
    det du siger er simpelthen en af de mest populære harddiske på markedet ikke er god nok..? Det er ikke noget jeg kan mærke forskel på og jeg har begge dele i min pc... derudover så skal han jo alligevel have en SSD'er i den og bliver han træt at load tiderne på HDD'eren så kan han jo uden problemer bare flytte spillet over på SSD'eren...

derudover så er 8Gb ram meget passende at have i sit system og alternativet er at gå ned i 4 hvilket i mine øjne er lige i underkanten...

du må gerne kalde dig ekspert osv men at påstå at et gtx580 ikke er nok til at køre bf3 er nok lige at overdrive... som sagt så kører det fint på min gtx460'er uden at spiloplevelsen bliver ødelagt..

• #22   9. nov 2011 Det er fint...
    Jeg vil forlade denne samtale da manden jo tilsyneladende har samme stive holdning som Johanne Schmidt-Nielsen har til at sige ja il et EU-forslag...

@Markus R
    Jeg undskylder mange gange for at genere din forumtråd og vil nu lade "eksperten" overtage... for det siger han jo at han er.. ligeså vel som at Stein Bagger påstod at han var ekspert... smiley

Hav en god dag.. smiley

• #23   9. nov 2011 som du selv siger så kommer tingene jo an på hvordan man læser dem.. at jeg skriver at jeg ikke er fps nørd betyder jo ikke at jeg ikke har forstand på det... men at jeg ikke har brug en voldsomt høj fps for at føle at jeg får en god spiloplevelse ud af det.. det almindelige øje kan alligevel ikke opfatte mere end 24fps.. er klar over at der er fps drops på tidspunkter med mange partikler og meget bevægelse på skærmen.. men som jeg har sagt et par gange så så jeg intet af dette da jeg spillede det..

siger det nu kun fordi at man ud fra min erfaring sagtens kan nøjes med mindre end det du påstår for at få en god spiloplevelse ud af det... og så er der jo ingen grund til at Markus R går ud og sælger hus, kone og børn for at få råd til lige netop det du mener er absolut nødvendigt...

• #24   9. nov 2011 Lige lidt indskudt information:

Jeg har lige gennemført singleplayeren på Ultra i 1080p, dog med antialiasing fra og SSAO/HBAO fra.
    Spillet er ikke synderligt krævende når de to settings ikke er på, og man går ikke glip af synderligt meget.

Jeg kører en gammel Phenom II X4 840, 10GB sløve DDR3 1066Mhz CL9 og et billigt HD5830 1GB.
    Jeg røg ikke under 30fps særligt ofte.

Desuden er det lidt grinagtigt at du linker til youtube for at vise 60fps maxed out, Haj, når Youtube encoding sker i 29.97fps i videoer smiley
    Yderligere synes jeg det hakker og sprutter i videoen... microstuttering?

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#27   9. nov 2011 Mht. HBAO i BF3 er der flere steder man kan finde comparison screenshots af det slået til og fra, og generelt lader det til at klippe ens framerate midt over, dog uden at gøre nogen nævneværdig forskel i grafikken.

Og hvorfor skulle han give 2000kr extra for endnu et grafikkort hvis det ikke er nødvendigt?

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#28   9. nov 2011 @Moderator 1: Hvis man har brugt flere år på at spille computerspil, er det muligt at se forskel på 30FPS og 60FPS, da 60FPS kører VÆSENTLIGT mere flydende. Det hele handler om tilvænning. Det er kun hvis man snakker om en forskel på 5-10FPS det er stort set pointless.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#30   9. nov 2011 Det kan godt du synes det ikke giver mening, men faktum er at visse mennesker godt kan se forskel på 30 FPS og 60 FPS. Måske ikke præcist, men det er ihvertfald muligt at se at der er forskel i frameraten.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#31   10. nov 2011 Jeg kan ikke se hvordan CrossFire scaling er relevant for mit tidligere indlæg. Jeg har ikke sagt at CrossFire scaler dårligt med BF3, jeg har bare sagt at det er unødvendigt at bruge 2000kr extra på et setup hvis han ikke behøver at gøre det.

Markus R sagde ret tidligt i tråden at han ville have et rig der kunne køre BF3 ordentligt med god grafik, og det kan ét GTX 580 i høj grad klare.

• #32   10. nov 2011 Nu er jeg igang med at installere windows 7 ultimate på mit setup, dernæst battlefield 3. Derefter vender jeg tilbage og fortæller hvad jeg synes om perfomance oplevelsen. Lever den ikk op til det, må jeg over-clocker lidt på det. Gør den fint det, så lader jeg det være som det er smiley

• #33   10. nov 2011 Lyder sku lækkert.. smiley kender det når man får alle sine ting ind af døren.. man bliver ligesom en lille dreng der har fået en ny cykel.. smiley

vil anbefale dig at overclocke dit gfx kort så.. da bf3 faktisk ikke er så processor tungt igen og man vinder ikke så meget ved overclock af cpu'en.. ikke til bf3 i hvert fald.. smiley

• #35   12. nov 2011 sådan der! Nu har jeg det hele installeret og køre det flydende på ultra!
    Downloadede lige fraps for at se FPS og den lå på omkring de 70 hele tiden, steg dog lidt når jeg var inde i huse.

Nu har jeg downloadet GPU tweak, og har fået en Core Clock på 912 MHz og en Core voltage på 1.150 mV med Memory Clock på 4158 MHz

• #36   12. nov 2011 og ham der forslog kabinettet i en anden tråd skal satme have et tak! For satan det er lydløst !

Kommentér på:
Gamer bærbar eller PC til BF3

Annonce