{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

hjæælp til gamer pc {{forumTopicSubject}}

vil gerne overaske min kæreste med en jule gave har nogenlundet fundet frem til at jeg skal finde en gamer pc med de her ting eller bedre
det var den han havde sidst som så blev stjålet under et indbrud smiley

* INTEL i5 2500K (SOCKET 1155), 4x 3.3ghz (DEN EKSTRA HURTIGE "K" MODEL)
* nvidia geforce gtx560 ti
* GIGABYTE Z68A-D3-B3, BUNDKORT M. USB3.0 OG SATA3
* 4GB DDR3 1600MHZ HYPER-X RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI*
* 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
* 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT HIGH-END
* 500GB SATA3 WESTERN DIGITAL HARDDISK,7200RPM
* 7.1 SURROUND LYDKORT
* 8x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 6 BAGPÅ)
* 2x USB3.0
* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
brugt eller ikke brugt gør ikke så meget hvad ville sådan en koste mig cirka eller hvis i kender nogle der har en til salg på forhånd tak smiley ps har ikk råd til at købe den inde ved topdata som han havde før


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjæælp til gamer pc
  • Carsten K
    Carsten K Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 98
    #1   7. nov 2011 Du går da bare ind på edbpriser.dk og finder prisen på de dele du har skrevet ned der.. Så ved du cirka hvad prisen er.

    Og bare lige til orientering, så er K modellen ikke hurtigere end non-K modellen, den har bare en unlocked multiplier, der gør det nemmere at overclocke den. Hvis din kæreste ikke overclocker sin CPU, bør du købe non-K modellen i stedet, da den er billigere, og stort set identisk med K-modellen, bortset fra den unlockede multiplier.


  • #2   7. nov 2011 Carsten

    Det bliver ikke nemmere at oc'e den smiley
    Desuden er det en tekst der er cpoy fra topdata.
    Men jo det kan godt betale sig at bestille K modellen til ca 50,- da gensalgsværdien formodentlig vil være højere, samt der er større marked.

    Huxie

    Du får svært ved at finde det meget billigere end hos topdata. Desuden skal du være heldig at finde det brugt, da meget af det af hardwaren stadig er ret aktuel, så folk er ikke som sådan begyndt at skille sig af med det endnu.
    Få en indbo forsikring og spar sammen til en computer smiley

    Evt kan du kigge her også
    komplett.dk





  • Carsten K
    Carsten K Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 98
    #3   7. nov 2011 Det er det da..? Med K-modellen skal du stort set bare hæve multiplieren for at overclocke den.. Og hvis det ikke er det, der er forskellen, så forklar venligst hvad det så er?

    Det er ligesom på Extreme Edition CPU'erne, de er også nemmere at OC, da det eneste du skal gøre, er at hæve multiplier, og give mere volt. Har selv OC'et CPU'er med låste multipliers, og det er det meget mere besværligt, end med den 980X jeg sidder med nu.

    Hmm ved ikke om jeg er enig i det med gensalgsværdien, for forskellen i prisen på de to, er jo ikke mere end 100 kr., så forskellen i gensalgsværdien på de to, må jo være tilsvarende lille. Men du har ret i, at der er flere der vil have en K-model.


  • #4   7. nov 2011 Du finder det ikke billigere end på topdata. Du skal op i 3500-4000 kr . Men så er du ude i ati 6850 og phenom X4 fra amd. Som også er fint. Men 4000 skal du op i for at få en samlet der kan lidt.

  • #5   7. nov 2011 Vil ikke sige det er mere besværligt. Men forstår ikke man gider at oc en cpu der er locked :s man får jo ikke meget guf ud af det..

    Men vil i hvert fald mene at de 80 kroner er givet godt ud. Du får da noget der kan følge med i noget længere tid, hvis du hen ad vejen vil clocke lidt smiley


  • #6   7. nov 2011 http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10494 f.eks.

    Det kan ikke betale sig at købe brugt. Hvis man kigger på dba og guloggratis, så tror folk at deres computer er lavet af 24 karat guld.


  • Carsten K
    Carsten K Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 98
    #7   7. nov 2011 Jaa, men der er mange der ikke rigtig gider begynde at sætte sig ind i, hvordan man OC'er, og så er det altså 80 kr. ud af vinduet.

    Dalle.

    Nej folk herinde og på dba tror virkelig deres computere er det vildeste vilde, selvom de er 6 år gamle, og forlanger et halvt kongerige for dem. Men på sider som HWT.dk og Tweak.dk kan du sagtens finde brugte sager til rigtig fornuftige priser, fordi de sider udelukkende handler om computere, så folk derinde ved som regel også hvad tingene er værd.

    Og så er de ofte noget skarpere end gennemsnitsbrugeren her på BaBoom smiley men det er en helt anden snak.


  • #8   7. nov 2011 Carsten K
    +1 For den computer der smiley

    Du mangler bar en af de nye i7 cpuer smiley


  • Carsten K
    Carsten K Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 98
    #9   7. nov 2011 Jo tak smiley

    Næh, det gør jeg ikke, for forskellen på dem og min, rent performancemæssigt er så lille, at en opgradering vil være helt åndssvag lige pt. smiley Opgraderer min PC konstant, meeen ikke hvis det jeg opgraderer til ikke er markant bedre end det jeg har.


  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #10   7. nov 2011 Du skal nok regne med ihvertfald 5000kr for en tilsvarende brugt computer.

  • #11   7. nov 2011 Det koster den fra ny

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 818
    #12   7. nov 2011 Arh, Dalle, man kan ikke finde en computer med en i5-2500K og et Geforce GTX 560ti for 5000kr fra ny. Den kommer til at stå dig i mindst 6000kr.

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 818
    #14   7. nov 2011 Normal i5'er + det er et GTX 560, ikke et GTX 560ti.

  • #15   7. nov 2011 Koster 100 hvis man vil ha k. Ellers må man samle selv. Uanset hvad kan det godt lade sig gøre til 5000

  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #16   8. nov 2011 Nu er det jo langtfra den samme som der bliver henvist til. Det er et andet bundkort, andre ram, anden psu, anden cpu og andet lydkort.


  • #17   8. nov 2011 Så lad os sige den koster 6000. Så mener i den koster 5000 brugt? smiley

  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 40
    #18   8. nov 2011 Ja ellers må du da gerne henvise til en magen til som er brugt og billigere.

  • #19   8. nov 2011 Kan jeg ikke. Min pointe er bare at folk tror deres computer er guld værd. Synes det utroligt de priser der er på guloggratis osv.

Kommentér på:
hjæælp til gamer pc

Annonce