723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

skinke lynet .
skinke lynet .
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569

friske hifi højtalere friske hifi højtalere

Hej HIFI tosser smiley

Har for nyligt fået mig en NAD C375BEE ( den største under M3 ) og en masse kabler og lign.

her til aften får jeg så lige en "hjerneblødning" og så skal der blæs på!!!!

Starter med halv styrke og allerede der er bassen på mine Dali 808, ved at hoppe ud i hoved på mig, så jeg tør ikke drømme om hva der sker hvis jeg skruer helt op....

så hvilke højtalere vil i anbefale??

budget, tja hva i syntes er fair til en 16 årig, og så lige plus det, med 5000, da jeg ser det som en invistering til god lyd senere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  friske hifi højtalere
  • #1   9. nov 2011 Er du interesseret i god lyd eller i og spille højt?

• #2   9. nov 2011 god lyd, ellers havde jeg taget cervin vega højtalere smiley

• #4   9. nov 2011 dem får jeg desværre ikke engang ind på mit værelse..... har skrå væge smiley

• #5   9. nov 2011 'kan varmt anbefale et par Dali Ikon 6 mk2, kombineret med Dali Ikon Center Vokal 2.
    Det er også til at komme i nærheden af rent prismæssigt og så spiller de bånddiskanter som englene synger smiley
    (link fjernet)

• #7   9. nov 2011 Der var center'en.(link fjernet)
    Kombiner de to ting, med en Dali Ikon Sub, så føles det som om, at gulvet forsvinder når du ser film smiley

• #8   9. nov 2011 PA??

det er ikke så meget det med at det kan spille højt, men jeg vil bare ikke skulle side med styrthjelm på af frygt for at bassen ryger ud i baghoved på mig

• #9   9. nov 2011 Altså en Dali 808 har allerede en ordenlig bund fremfor andre højttalere smiley De skal blot langt væk (4+ meter) og få rideligt med power, som de får allerede smiley

Måske vil en kraftig subwoofer hjælpe bedre. Prøv at kig på noget Velodyne, som bland andet laver for de bedste biografer i USA. De fungere glemrende til musik også smiley

(link fjernet)

Dali er utrolig højt i diskanten, så de kan være skringende i højt volume fremfor andre højttalere smiley

• #11   9. nov 2011 ja og jeg har små 10 kvm. hehe

men en sub kunne være et godt bud faktisk
    vil lige tænke over det smiley

• #13   9. nov 2011 de bliver nok også snart flyttet til min far, der bliver forhåbenlig 20 + kvm.

og så evt. 4 små fordelt i rummet hos min mor smiley

men det lyder som om at du har meget godt styr på 808.

hva brækker sig først. højtalere eller forstærkere??

• #15   10. nov 2011 ja, præcis, men regner med at flytte om 2-3 år, så ville mest af alt bare høre om mulighederne til den tïd smiley

for det var også rimelig højt i går hehe smiley

• #17   10. nov 2011 ja det kunne godt være at jeg måske bare skulle nøjes med 2-4 mindre højtalere, det kunne evt. også bruges i noget suround sound senere smiley

• #19   11. nov 2011 nej, men regner maks med at have den i 10 år, så må se hva kontoen kan præstere til den tid smiley

mit behov er 50-50 mellem god lyd og højt smiley

Kommentér på:
friske hifi højtalere

Annonce