790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

form varm cpu form varm cpu

Hej tænkte på om der er nogle her inde der kunne hjælpe mig med mit cpu problem.
Jeg har lige købt mig en bærbar pc: ASUS K53S
DATA: cpu i7 2670qm 2,2 ghz
8 gb ram
gforce gt 540m grafik

når jeg vil spille battlefield 3 bliver min cpu varm, jeg har prøvet at måle temp med core temp og det viser at kernerne bliver 80 grader. Jeg behøver ikke engang at starte spillet, alene det at jeg bliver i startmenuen bliver cpu'en varm.
Hvis jeg skynder mig ind i spillet kan jeg lige nå at spille et par min. men lige pludselig fryser skærmen. Spillet lakker ikke under spillet og grafikken kører fint ( har indstillet spillet på den laveste grafik fordi jeg først antog det var det. håber en eller anden kan hjælpe. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  form varm cpu
  • #1   3. dec 2011 køre blæseren på fuldskrue? det kan evt. være de har fejl monteret køleren fra fabrikanten side, det lyder til det er dit grafikkort der fejler, men det er sådan set lige meget, da både gfx og cpu har samme køler profil.

syntes du skal sende den ind til rma, hvis den er helt ny, eller bytte den til en anden.

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 126
    #2   3. dec 2011 Retur med den, der er helt sikkert en monteringsfejl på den maskine.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #3   3. dec 2011 Og du har den nyeste gfx driver installeret? Lige netop det spil har problemer med nogle grafik kort, men en del er løst med nye drivere. Selvom din temp nu også ligger i den høje ende kan det jo være den skruer op for blæsere under belastning. Træls at betale for rma hvis det nu ikke er pc som fejler noget.

• #4   3. dec 2011 hvordan kan man se om ens køler køre fuld skrue smiley ? sker der noget hvis man evt skruer lidt lidt ?

• #5   3. dec 2011 Battal A
    Ved sku ik rigtig hvordan man kan se det men man kan se på RPM på den smiley

• #6   4. dec 2011 Battal A

du kan høre det...og man er som regl ikke i tvivl.

Rene W
    blæseren i en bærbar er temperatur styret.

• #7   4. dec 2011 okay, kan også høre min blæser larmer smiley der er nlå lys på den, tror det er kabinet blæser, kan man skrue den ned ?

• #8   4. dec 2011 Battal A

er den sat til i bundkortet, kan du måske (absolut ikke sikkert) skrue ned for den med software, hvis den er tilsluttet et 4-pin stik fra strøm forsyningen kan du tilslutte rød og sort på blæseren til (rød til) gul og (sort til) rød i 4 pin stikket for at give blæseren 7 volt istedet for 12.

• #9   5. dec 2011 Okay:) den er sluttet til de der pin

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#10   5. dec 2011 rasmus C
    ved jeg, derfor jeg skriver at den måske ikke vil ændre sig i temp, men blive på de 80 hele tiden, og så er der jo ikke noget problem,
    og at sætte blæser ned på 7v vil nok ikke løse problemet, kun fjerne støjen, men ikke give mere køling, som vi jo må antage er problemet eftersom han sikkert har prøvet mit første forslag.

• #11   5. dec 2011 Rene W

syntes lige du skal læse de forskellige indlæg igen, det er en anden jeg skriver til ang. 7v, btw hvis det kan lade sig gøre, vil det nok hjælpe en hel del at give blæseren i en bærbar 7v da de normalt køre 5 volt smiley

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#12   6. dec 2011 aah okay smiley så blander jeg mig bare lige uden om smiley

Kommentér på:
form varm cpu

Annonce