{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

computer problemer.. {{forumTopicSubject}}

Har lige fået sådan en gammel svend af en Compaq computer..

Men den gør sjove ting.. så søger lidt løsninger..

Nogle gange så dør billede på skærmen, og så skriver den at skærmdriveren gik ned.. og så virker den igen 2 sek efter igen uden problemer.. andre gange går den helt i sort... og så skal man slukke den igen og så virker det igen.. men når den går i sort er det ikke kun billede.. så er det alt som stopper...

Har prøvet at lægge vista ind på ny, uden held..

Nogle løsninger på det ? Ny harddisk, skærmkort ??

Det er en pentium dual 1.6GHz med 2gb ram

Så den er ikke helt ny mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  computer problemer..
  • #1   1. jan 2012 Lyder som et defekt grafikkort.. Siden du nu har installeret Vista på den går jeg ud fra at du også har installeret en anden driver, derfor min konklusion

    Du kan evt. prøve og stresse kortet lidt

    Hent "Video Memory Stress Test" på MajorGeeks og test kortet af i nogle timer .. Den viser hvis der kommer fejl .. Den tester, som navnet antyder, dog kun ram, men det kan jo måske give dig et svar på om kortet er futtet af elle ej..


  • #2   1. jan 2012 'Den kører på vista som ligger i den fra ny.. men ja har prøvet en nyere udgave af driver uden held..

    Men jeg prøver da lige og se om jeg kan finde den der..

    For selvom den kun står på skrivebordet og man ikke bruger den, så kan den godt gå i sort..


  • #3   1. jan 2012 Har lige prøvet testen... efter 5min gik den ud og genstarter.. det har den ikke gjort før.. altså startet igen selv..

  • #4   1. jan 2012 http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ <- der findes også furmark, den gør dit kort dejligt toasty :), men det lyder nu mere som en driver konflikt, men det er det nok ikke når du har haft installeret windows fra bunden af, så ja kortet er nok ved at være på det sidste.

  • #5   1. jan 2012 Jeg tror det er Vista der ikke er kombitabelt med dit gamle hardware. Prøv XP eller Win 7?

    Det kunne osse være varme problemer.


  • #6   1. jan 2012 Zhangar Den er født med det som ligger i den nu.. så det holder ikke helt det der.. smiley

    Mht varme tror jeg ikke helt på det da den kan gøre det 3min efter den er startet op om morgenen..


  • #7   1. jan 2012 Jannic H
    Hvilken processor er det? Altså, hvad er dens fulde navn? Du kan finde det under DXdiag hvis det er.

    Og 3 minutter lyder meget rimeligt for varme problemer.


  • #8   2. jan 2012 Det checkes altså meget hurtigt om det er et varme problem eller noget andet, hent furmark jeg linkede til længere oppe, start det op, også tryk på GPU-shark, så står tempen på dit grafikkort med grønt et sted i det vindue der åbner op, under 85c så er det fint og er ikke et problem med varme, men driverne der er kællinge sur smiley

    Du kan også checke om det er din cpu der er for varm, hent IntelTestBurn, også Hardware monitor til at kigge tempen, der skal den igen være under 80c
    http://www.xgamingstudio.com/files/IntelBurnTest.zip <- intelBurnTest
    http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html <- HW monitor


Kommentér på:
computer problemer..

Annonce