{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Netværksharddisk (NAS) Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej.. Har lidt spørgsmål angående netværksharddiske.

Kan man bruge alle netværksharddiske til at up/downloade uden at ens computer er tændt?

Er det nemt at sætte op?

Kan jeg hente ting fra den, fra andre computere udenfor mit hjemmenetværk?

Har kig på denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/WDMYBNAS2TB/wd-my-book-live-netvarksharddisk-2tb

Kan den det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Netværksharddisk (NAS) Spørgsmål
  • #1   11. feb 2012 ikke for noget men spar heller pengene og lad vær at købe i elgiganten deres tilbud er dyrer en nethandel.
    http://www.pricerunner.dk/pl/744-2651408/NAS-Server/Western-Digital-My-Book-Live-2TB-(WDBACG0020HCH-EESN)-Sammenlign-Priser


  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #2   11. feb 2012 http://reviews.cnet.com/network-storage/western-digital-my-book/4505-3382_7-34192049.html#reviewPage1

    Lader til at den nu godt kan, men den bliver ikke ligefrem rost til skyerne.

    Jeg har den her, og den kan. Den bliver slet heller ikke rost, men jeg har nu aldrig haft problemer med den.
    http://reviews.cnet.com/network-storage/iomega-home-media-network/4505-3382_7-33490441.html


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #3   12. feb 2012 Jeg har en Synology DS211

    Den kører perfekt.
    Den kan sagtens tilgås fra nettet, og kan bruges som hvis du er på dit hjemmenetværk.
    Den har indbygget torrentprogram, så den kan stå og hygge sig dagen lang.
    Der er desuden en lang række festures, bla muligheden for at tilslutte videokameraer til overvågning, Audio Station så du altid har adgang til din musik, Photo Station til dine billeder, Web og mailserver.
    Til din smartphone er der lavet app's til bla. torrent, audio, photo og overvågning.
    Den er naturligvis også DLNA kompatibel.


  • #4   12. feb 2012 Martin E: Det var mere fordi den var på tilbud til 1199.- i næste uge i elgiganten smiley

    Nomnom M: Kan din både up/downloade uden at computeren står tændt og man kan hente filer fra den fra en anden computer? Altså hvis man har adressen til den?

    Nikki P: Er helt ny inden for nas, så ved ikke hvad DLNA betyder? ;=)

    Men kan man også hente filer fra din, hvis man sidder på en computer uden for hjemmenetværket? Hvis man har adressen på den?

    Det vil sige med sådan en du har, kan jeg gå på min Iphone, hvor end jeg er og hente diverse ting ned på harddisken?


  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #5   12. feb 2012 Ja det kan man. Ved at tilgå den fra nettet, så kommer jeg til en forside jeg kan logge ind fra. Her kan jeg så navigere til en af de mapper jeg har adgang til, og så up- eller downloade til den. Det kan mapperne så indstilles til i admin menuen. Hvad rettighederne skal være. Ikke så meget i dét.

  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #6   12. feb 2012 Og der er også indbygget torrent på den. Men min er så en halvgammel model efterhånden, men jeg tror nu de fleste kan nu til dags.

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #7   12. feb 2012 DLNA er en standard der bruges til mediestreamning. Hvis du har andre enheder der understøtter det, som f.eks en fladskærm, kan du se film og høre musik fra din NAS via dit netværk.
    Jeg kan godt bruge min NAS fra internettet. Jeg taster enten min IP-adresse, eller vælger det navn jeg har valgt på no-ip.org


  • #8   12. feb 2012 man kan vidst også bruge SMB://ip-adresse-kodeord til at komme ind på SMB kompatible NAS servers. (stort set alle, ikke?)


  • #9   13. feb 2012 Nomnom M: Det lyder som sådan en jeg skal ha mig smiley

    Men du siger den er ved at være gammel. Så hvad vil du foreslå jeg skal købe? (Gerne en brugervenlig en)

    Nikki P: Det vil sige at jeg f.eks kan steame direkte ned til en dreambox?

    Markus R: Ved ikke lige hvad SMB kompatible NAS servers er?


  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #10   13. feb 2012 Jeg vil ikke gøre mig klog på andre, men jeg vil foreslå dig at søge på google efter reviews på dem du har kig på. smiley
    Den er gammel i den forstand, at der er kommet mange nye siden. Jeg købte den da Elgiganten solgte de sidste ud for 888,- på tilbud, og det er nok 3 år siden. Og det er en 1TB. Personligt ville jeg ikke tøve med at købe en nyere Iomega, men har ikke lige nogen bestemt jeg kan pege på.


  • #11   13. feb 2012 Okay. Tror jeg prøver at tage i elgiganten i løbet af ugen for at høre dem ad. smiley

    Har selv en 1 TB harddisk fra iomega og den har stået tændt mere eller mindre 2 år. Så har selv god erfaring med det mærke. smiley

    Hvad skal jeg kigge efter ved reviews?


  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #12   13. feb 2012 Det er handler vel i bund og grund bare om hvad folk synes om produktet. Og alle ulemperne. Der vil altid være nogen, her skal man jo så vurdere om man kan leve med de ulemper der måtte være.
    Pros og Cons, + og - ved produktet. Mange gange kan man i google, bare ved at søge på produktets navn, allerede se på stjernerne om det er værd at kigge mere efter. Jeg kan godt lide et langt og seriøst review, hvor mange brugere har kommenteret det. Så kan man være rimelig sikker på, at man kan forholde dig til det der står.


  • #13   13. feb 2012 Okay.. Det vil jeg skrive bag ørene. smiley

Kommentér på:
Netværksharddisk (NAS) Spørgsmål

Annonce