{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

1 Harddisk, delt i 2..... - {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en bærbar med en 500 GB harddisk, da jeg fik computeren spurgte min pc, noget i retning med, om jeg ville dele den i to, så jeg både havde et C: drev og et D: drev i samme harddisk.
Jeg valgte at lave 2 drev, så jeg ville kunne formatere den ene del af harddisken, og stadig have systemet i mit C: drev.

Nu er mit spørgsmål om jeg kan smide noget af det plads jeg har tilovers fra mit C: drev over på mit D: drev, da mit D: drev er ved at være fyldt op, og hvordan gør jeg ?

I må meget gerne skære det ud i pap, da jeg ikke er det største IT-geni smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 Harddisk, delt i 2..... -
  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
    #1   13. feb 2012 højreklik på computer og tryk administrer -> diskhåndtering
    Højreklik på c drevet og tryk formindsk diskenhed. Tryk derefter på d og tryk udvid diskenhed


  • #2   13. feb 2012 Det er ikke særlig længe siden der var en tråd om det samme.
    Du kan godt flytte pladsen rundt, men du skal bruge et program til det, gør man det via windows, så bliver tingene formateret smiley

    et hurtigt besøg på google efter "harddisk partition adjustment" gav -> http://www.partition-tool.com/resource/adjust-partition-size.htm
    Prøv det program, det burde virke.


  • #3   13. feb 2012 AssViolater: det er da vidst noget nyt der er kommet i windows er det ik, kan huske da jeg skulle ændre det tilbage i windows xp, der var der ikke sådan en funktion, så jeg brugte Norton Ghost.

  • #4   13. feb 2012 AssViolater
    Det er helt perfekt, tusinde tak smiley

    Morten P:
    Bruger Windows 7, der virker det smiley


  • #5   13. feb 2012 AssViolater
    Jeg har formindsket mit C: drev, så det er nede på minimum (ca. 120gb)
    Men kan ikke udvide mit D: drev, det er i forvejen 260 GB, jeg har ikke muligheden for at udvide mit D:drev som det er lige nu, er der noget jeg kan prøve at gøre for at tilføje de ekstra 50GB til mit D:drev ? En genvej, eller noget jeg skal gøre før det kan lade sig gøre ?
    Der står bare 50 GB med teksten: " Ikke-Allokeret"

    Beklager hvis jeg skriver lidt forvirrende, jeg er rimelig overtræt lige nu :b


  • #6   14. feb 2012 det kunne vel tænkes at der stadig ligger data på disken..? smiley

    det betyder selvfølgelig at du kun kan ændre størrelserne på diskene en hvis mængde før det begynder at gå ud over den data du allerede har på maskinen...

    skal det gøres nogenlunde kræver det en formatering af din harddisk og så laver du det under windows installationen.. så vælger du selv hvor stort dit C: drev skal være.. vil typisk være ca 60-100Gb alt efter hvad man syns er nødvendigt... Jeg har ikke mere end 50Gb til mit C: drev da det er længe rigeligt til windows og de små programmer der skal bruges til browsing etc.

    resten allokerer man så som D: drev og kan fx blive brugt til film, spil, musik osv... smiley


  • #7   14. feb 2012 Prøv programmet jeg linkede til, der er altså ingen grund til at formatere disken for at gøre det.
    det er hverken bedre eller dårligere at gøre det sådan smiley


  • #8   14. feb 2012 Okay, tak for det.
    Jeg har data på begge diske, som jeg ikke har tænkt mig at slette, og jeg har ingen ekstern jeg kan smide det over på, så tror jeg gør som Morten siger smiley


Kommentér på:
1 Harddisk, delt i 2..... -

Annonce