{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

bærbar rep (fona) {{forumTopicSubject}}

Heyza med jer allesammen.. Sidder og er lidt i tvivl om hvor mange forsøg fona ja eller andre har til og rep en bærbar inden de skal give en ny??? Har nu været inde i hvors navn 2 gange med samme fejl + nogle extra i 2 omgang.. nu er den så gal igen med de samme fejl og skal ind igen for 3gang... Kan vi forlange en ny ? eller skal vi bare se glad ud og vente på de forsøger at rep den igen ??

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bærbar rep (fona)
  • #1   18. feb 2012 3 gang er jeg rimlig overbevist om du kan vælge en ny/anden i samme pris klasse.

  • #3   18. feb 2012 sådan er det ihvertfald med computer hardware så hvorfor skulle det ikke også være sådan med bærbare smiley

  • #4   18. feb 2012 det er vidst meget med firma politik at gøre også

    http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/25-forkerte-p%C3%A5stande-om-k%C3%B8beloven#taenk_fejl1

    reglen er vidst kun "fast" når du handler online, mener jeg, men er ikke sikker


  • #6   18. feb 2012 arrrg godt du har styr på det sø ulk 8-)

  • #7   18. feb 2012 Takker for alle jers svar og link smiley Det lader da til der noget imellem jeg kan bruge til at gå videre med

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #8   18. feb 2012 Jeg arbejder som service ansvarlig i Elgiganten. Og den samme fejl skal konstateres 3 gange - så har du krav på at få en ny. Ved ikke hvordan man gør det i eksempelvis Fona, for det er individuelt fra kæde til kæde, hvor disse regler bliver tolket.

  • #9   18. feb 2012 rasmus B: Tak for info smiley

    Prøver og gå ned med den igen og se hvad de siger til det..


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #10   18. feb 2012 Kære Brian B,

    Der er ikke nogen regel for hvor mange gange en sælger skal have lov til at afhjælpe manglen, men de vil jo gerne prøve så mange gange som muligt.

    Det er jo ikke det der følger af loven.

    Efter Købeloven har sælgeren valgt at gøre brug af sine beføjelser efter KBL § 78, stk. 3. (omlevering)

    KBL § 78, stk. 4, da skal omleveringen ske inden rimelig tid!

    Vurderingn af hvad der ligger inden for rimelig tid skal vurderes efter
    KBL § 79

    > Sælger har derfor ikke et antal ubegrænsede muligheder. Du skal vurdere hvor lang tid du står uden computeren og hvor vigtigt det er for dig at have computeren.

    Du skal vudere om du har fået en erstatnignscomputer til rådighed.

    Du skal vurdere hvilke fejl og mangler der er tale om på computeren.
    - Du skriver at den har været inde 2 gange for samme fejl + 2 gange til pga nogle andre fejl.

    Efter praksis bliver nye fejl vurderet hver for sig, hvorfor sælger kan få mere tid til at afhjælpe manglen. Men det drejer sig også om hvor meget du vil finde dig i.

    Efter min mening, så skal de ikke have flere muligheder for at afhjælpe manglen!

    > Jeg vil derfor skrive til dem, at det nu er sidste gang at de har mulighed for at afhjælpe manglen idet der nu indtræder VÆSENTLIG ULEMPE for dig ikke at have din computer til rådighed!

    > Stå fast på det, og kræv ny computer (omlevering), eller pengene tilbage!



Kommentér på:
bærbar rep (fona)

Annonce