{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

iM
iM
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 295 Svar: 1.136

Udnytte surround sound med musik? ;) {{forumTopicSubject}}

Nu til mit store spørgsmål, købte forleden dag et samsung surround sound på tilbud, og jeg vil så gerne høre musik på det og så udnytte 5i1 lyden, altså alle højtalere, fordi lige pt bruger den kun de 2 forreste og bassen, de andre virker godt nok når jeg ser film og det er lækkert nok - men det kunne være fedt at udnytte det når jeg også bare ville høre musik, så kan man det overhovedet? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udnytte surround sound med musik? ;)
  • #1   19. feb 2012 5 kanals stereo ? ... smiley

Det kan mit harman kardon anlæg ihvertfald ... smiley

• #2   19. feb 2012 Nu er det ikke det vildeste jeg har købt, men det kunne være fedt hvis man kunne gøre noget for at udnytte 5i1 lyden? smiley

• #3   19. feb 2012 Nu ved jeg ikke om det er det samme. Men på mit skal jeg bare bruge den knap på fjernbetjeningen i bunden og i midten smiley

• #4   19. feb 2012 Haha, sad og trykkede på nogle knapper på fjernbetjeningen og så kom lyden bagi også - men syntes at bassen er lidt for tam smiley

• #5   19. feb 2012 Så kan du vel bare skure ned for alt andet end sub, og så skrue det hele lidt op? smiley

• #6   19. feb 2012 Subben er skruet helt op, og de andre er skruet ned - men jeg skal vel bare lege med nogle indstiller så? smiley

• #7   19. feb 2012 Tjae det ville jeg mene, men altså min sub bliver også lidt tam når jeg ændre mit til Stereo x2, men jeg har så en funktion på mit, hvor den selv laver det om til sorround hvor det ellers bare ville have været normalt.. smiley

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 537
    #8   19. feb 2012 på vores gamle sony kan man ændre afstand til hver højtaler osv, så på nettet med dig og find en manual...

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#9   19. feb 2012 har ingen problemer med min sub he he, den har indbygget forstærker og mulighed for 2 indstillinger - musik - film - samt volumenkontrol.

• #10   19. feb 2012 Min laver det så også selv om til surround, når jeg ser film der udnytter det selvfølgelig, men det går altså nu nok at det kun er de forreste der spiller - og så nøjes med surrounden under filmene, som der bliver set rigeligt af efter jeg kom til at købe nyt tv også smiley

• #11   19. feb 2012 Der er skam også forskellige af indstillinger på det, men det er med at finde den som passer bedst til mig jo smiley

• #12   19. feb 2012 Film skal høres i surround
    Musik skal høres i stereo

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#13   19. feb 2012 film skal ses med DTS - bliver som et lille barn når sony'en lyser blå på fronten he he

• #14   21. feb 2012 Kim B: nej, film skal ses i DTS-HD Master 7.1 smiley

På de små anlæg der tror jeg umiddelbart det er sjældent at forefinde en multi stereo funktion, og det lyder bestemt sjældent godt at høre musik i nogen af de der "pro logic" indstillinger hvor anlægget selv skal kode surround spor!

Så der er det bedst bare at nøjes med stereo.

Live musik derimod, kan godt lyde fornuftigt med surround, men igen, kræver at det er optaget i det.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#15   21. feb 2012 Rasmus C
    <b> film skal ses i DTS-HD Master 7.1</b>

FUSKER!!!!!!!!

mig kan nix trække mere end DTS 5.1 smiley

• #16   21. feb 2012 Hehe smiley 7.1 er fee.. men kræver også et "langt" rum og korrekt ssofa opstilling for at få noget ud af det. smiley

prøv og se under mine fotoalbums.

• #17   21. feb 2012 rasmus C: endelig en der ved bare en lille bitte smule og lydformater og opsætning smiley

personligt kører jeg dog kun med 5.1 da min stue ikke er stor nok til 7.1 smiley

• #18   21. feb 2012 Takker.. har også rodet med det siden jeg var helt lille, som min store hobby..
    Men det i stuen er kun halvt så godt som i bilen smiley

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
    #19   21. feb 2012 nej film skal nydes med den indstilling man har brugt timer på at få til at passe til en selv så fuck om man hører det i stereo 5.1 7.1 9.2 osv.

alle de der indstillinger der er er lavet til en er nul og en skid værd.

mvh

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

#20   21. feb 2012 lyd er jo indivudelt derfor kan man ikke lave et forindstillet prog.

• #21   21. feb 2012 rasmus c: dog er jeg modstander af den concept serie, syntes dali burde skamme sig over at lave den slags. men det er jo smag og behag smiley

plingo dingos: nu er musik jo oftes optaget i stereo, så gir det vel sig selv at det skal høres i stereo, der er jo ingen ide med at ændre det til simuleret surround.
    men hvis der er tale om diverse compact anlæg, fra elgiganten osv så spiller det nok ikke den store rolle i den sidste ende alligevel

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

#22   21. feb 2012 dali burde heller aldrig have udgivet ikon serien. den er næsten lige så dårlig

selvom det er noget billigt "skrammel" fra elgiganten kan man sagtens få bare nogen lunde lyd ud af det.. du kan uden probs. komme op på siden af eks. concept..
    og jeg ved skam godt at det er optaget i stereo men vis personen nu bedstkan lide lyden i stimuleret sorround skal det da være stimuleret sorround? alt er en smags sags her i verden ang. musik..

• #23   21. feb 2012 jeg syntes nu at ikon serien er okay i forhold til concept smiley

kører selv med evidence hele vejen rundt på nær center, den er skiftet ud med den store mentor center

• #24   21. feb 2012 Concept er nu rigeligt fint til baghøjt. det er da længder bedre end så meget andet til de priser.
    desuden er de købt brugt.

Plingo:
    Ikon kan jeg nu ikke forstå du kan have noget imod, og så samtidig stå inde for et plastik anlæg fra samsung. tror du skal på lytte kursus engang, uden at fornærme nogen smiley

Jeg har gået til konkurrencer for vellyd, installation og lydbillede i flere år, og vandt iår DM og 14. plads til EU mesterskab i tyskland. så tror ikke jeg er helt af pinden hvad angår lyd smiley

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

#25   21. feb 2012 Igen. Jeg kan ikke lide ikon serien.
    Og Hvor siger jeg at plastik anlæg er gode? Siger bare de kan være lige så god som concept dom ikke lige frem er godt

Og uden pis. Jeg har været til div lyttekurser. Mine ører fungerede ikke optimalt

• #26   21. feb 2012 Ja okay. Men så ringe er concept nu heller ikke.. et 5 kanals setup med concept 1. Og en bi vil til enhver tid spille bedre med en billig forstærker. End rigtig mange af de der plastik anlæg med fuldtoneenheder smiley

• MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

#27   21. feb 2012 Man skal prøve at holde sig væk fra fuldtone højtalere

• #28   21. feb 2012 Det er lidt svært da det er i de fleste af de systemer, eller også er det klamme piezi diskanter som skriger.
    desuden køre mange af de systemer der i 3ohm for at presse det sidste forvrængning ud af det hele, det er både sub og sattelitter..
    og så er det tit og ofte digital forstærkere, igen for mere effekt.

Og subwooferne er så usle af mange af dem spiller op til 200-250Hz hvilket gør at de lyder frygteligt hvis de ikke bliver placeret helt korrekt, hvor man så stadig opfatter dem som brummekasser, og bestemt ikke SUBwoofere som de hedder smiley nærmest en kickbas, som der altid mangler i sattelitterne hehe.... dog er de fleste lavet i træ.

lige lidt galde.. host!

Kommentér på:
Udnytte surround sound med musik? ;)

Annonce