1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

COMPUTER undskyld-NØRDER HJÆLP! COMPUTER undskyld-NØRDER HJÆLP!

Inden jeg stiller spørgsmålet vil jeg gerne lige gøre opmærksom på at nørd er et positivt ord i mit ordforråd.

Hvor skal det stik her sidde?!
http://tinypic.com/view.php?pic=2wlu1c9&s=5

Min computer kan starte op, og lyder helt ligesom den plejer, men der kommer bare ikke noget billede på skærmen, grafikkort og skærm+ledning fejler intet.

Jeg har så lige åbnet computeren for at skille det hele ad og sende det til fejlsøgning, men så så jeg at dette stik bare sad løst, og siden man kan pille det ud, går jeg udfra at det burde sidde i et sted... MEN HVOR?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  COMPUTER undskyld-NØRDER HJÆLP!
  • #1   20. mar 2012 harddisk / rom drev

• #2   20. mar 2012 Det kan være til en harddisk eller DVD drev, men din pc burde alligevel kunne starte op med et billede for at komme i BIOS feks...

• #3   20. mar 2012 Den anden som sidder ved siden af sidder i mit rom drev..

• #4   20. mar 2012 Hvad sidder den løse så i?

• #5   20. mar 2012 http://tinypic.com/view.php?pic=so32no&s=5

Her er et billede af det hele.
    - MANGLER DER NOGET? Nogle stik eller noget?

Undskyld..
    - Men jeg er virkelig en luder til sådan noget her...

• #6   20. mar 2012 Kolding
    - Det er det der er problemet, den løser sidder ikke i noget...

• #7   20. mar 2012 Lige et lille OG til det store billede der.
    - Det store aflange stik der som skal sidde ude i venstre side af billedet, det har jeg selv lige taget ud.

• #8   20. mar 2012 Som du skriver, det store stik til venstre mangler, grafikkort og evt strøm til grafikkort?

• #9   20. mar 2012 er der onboard grafikkortet prøv evt det hvis det er der smiley

• #10   20. mar 2012 Grafikkortet er ikke problemet. Der er strøm til det osv.
    Det store stik til venstre sidder også i nu.

Sådan her lyser det når den er tændt:
    http://tinypic.com/view.php?pic=i795cz&s=5

Den ene række med lys er grøn og er så gul til sidst.
    Og den anden række har 1 grøn og så er den gul i midten af lysrækken og rød til sidst.

Hvad betyder det?

• #11   20. mar 2012 Den tester ram inden den starter op med bios'en.. smiley

Prøv at trække batteriet ud, og starte computeren op uden.. Sluk igen / sæt batteriet i.. Og prøv at tænde..

• #12   20. mar 2012 Tag et billede af det hele mens den er tændt.. Er du sikker på at du har sat det rigtig strøm til grafikkortet?

• #13   20. mar 2012 Hvad for et batteri?

Jamen der er strøm til grafikkortet... Den stoppede ikke med at virke efter jeg havde pillet i den, men da jeg ville starte den op en morgen. Så efter min mening kan det ikke være derfor. smiley

Jeg smider det sgu bare ind til en fejlsøgning... Jeg orker ikk det pæzzz mere!

• #14   20. mar 2012 http://static.commentcamarche.net/en.kioskea.net/faq/images/625-cmos-batt1-s-.png

Sådan... pil den ud.. start pc'en..

• #15   20. mar 2012 Burde det at virke?! :-S

Da den gik i lort, så startede jeg den op, og så kom der en eller anden besked (som jeg selvfølgelig ikke læste) op hvor der stod noget med BLA BLA BLA eller jeg kunne vælge at starte windows normalt "KLIK" - start windows normalt.

Derefter kom den op med en sort skærm med den lille hvide streg der oppe i hjørnet, og sådan stod den i MEGET lang tid, så jeg gav den en kold tyrker og slukkede lortet, og derefter kunne den ikke vise noget på skærmen...

Kan det stadig være at det hjælper bare at pille det lille satans batteri ud?

• #16   20. mar 2012 Ja prøv nu at tage batteriet ud.. smiley

Har du overclocket din processor?

• #17   20. mar 2012 ÅH!

Jeg har LIGE pakket hele lortet ned så det er klart til at blive sendt afsted.

Hvad skulle det helt præcist hjælpe at pille det batteri ud? Genstarter det så et eller andet?

Det er ikke mig der har samlet den, så jeg ved ikke lige om den er overclocket... Umiddelbart tror jeg det ikke, da der er nogle okay komponenter i, så jeg ville da ikke tro at det var nødvendigt.. (i7, GTX580, SSD)

• #18   20. mar 2012 Det den gør er at resette dine indstillinger i biosen.. dit system vil ikke tage skade af det.. Men nu er det jo ligemeget hvis du har pakket det ned.. smiley

Havde selv den samme fejl engang..

GTX 580 skal bruge 2 PCI-e strøm.. Har du sat dem begge i?

• #19   20. mar 2012 Ja der sidder 2 stik med 6 huller i, og så sidder der et lille stik imellem de 2 stik i.

Havde du samme fejl, med at der ligesom ikke var forbindelse til skærmen? Og så hjalp det at pille det lille forbandede batteri ud? ... DEEEEEET SATANS!

... Jeg pakker det hele op i morgen tidlig inden arbejde, og sætter det i.
    - Jeg går BANANAS hvis det ikke virker! smiley

• #20   20. mar 2012 Yep..

Fik også det lille streg på denne størrelse _ der bare blinkede hele tiden på toppen af venstre hjørne..

Kan jo være den virker, så sparer du i det mindste portoen? Er ikke helt sikker i dit dilemma.. smiley

• #21   20. mar 2012 Mit dilemma er:
    LORTET VIRKER IKKE!!!

Computeren og blæsere og alt det tænder som normalt, men der kommer intet op på skærmen "No signal"

Men tak for det.
    - Jeg må prøve det i morgen! smiley

• #22   20. mar 2012 Og det skal bare pilles ud og sættes i igen?

(Ikke noget med at trykke på noget eller vente x antal minutter inden jeg sætter det i igen?)

• #23   20. mar 2012 sorry men har du tændt for skærmen smiley

• #24   21. mar 2012 ja

• #25   21. mar 2012 tror sQ det er bedst hvis du bare sender den ind, det virker ikke som om du nogen sinde skulle være gået i gang med fejl søgning...

Kommentér på:
COMPUTER undskyld-NØRDER HJÆLP!

Annonce