{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Hvordan kører jeres spil? fx bf3 og apb? {{forumTopicSubject}}

Min computer crasher i APB og BF3. Jeg aner ikke hva der er galt, og grafik driver og bios driver er opdateret. Der er næsten heller ikke noget rod på computeren, og har scannet det for virus. Hvis jeg spiller WOW så crasher den aldrig. Når jeg tænder for computeren så siger den en bib lyd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kører jeres spil? fx bf3 og apb?
  • #1   25. maj 2012 lyder underligt.. bliver dit grafikkort for varmt eller noget i den stil ??

prøv og støv din computer af indeni evt smiley

• #2   25. maj 2012 Det bliver ca der ved 70 grader, og det er helt støvet af. Hvis grafikkortet ikke rigtigt kan følge med, så forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke lagger.

• #3   25. maj 2012 specs på dit system ?
    men 70 grader er sku for meget

• #4   25. maj 2012 Okay.
    Intel core i7 sandy bridge 3,4GHz.

MSI GTX560-TI 1GB TWIN FROZER OC EDITION, tror jeg det er.

8GB DDR3 CORSAIR Vengeance ram.

750W Corsair TX

Bundkort Gigabyte-Z68X-UD4-B3.

Når jeg kører en benchmark bliver mit Grafikkort 84C max.

• #5   25. maj 2012 De temps for et GFX er okay når det bliver belastet.

Du har ikke yderligere OC'et dit kort eller noget?
    Har den gjordt det inden du opdaterede Drivere?

• #6   25. maj 2012 Har du installeret ALLE drivere? Tænker bl.a. på din chipset driver, det er nemlig ikke altid en man kan se om mangler..

• #8   25. maj 2012 Jeg ser det faktisk tit på min egen pc herhjemme smiley har samme problem med mit mediacenter smiley MEN jeg skiftede kortet også forsvandt det hehe smiley tror du har en defekt ram blok på dit gfx kort smiley

• #9   25. maj 2012 Han har så vidt jeg husker iflg tidligere tråde kørt vidoe memory stress test på kortet uden fejl

• #10   25. maj 2012 Amen nu må i fandme spænde hjelmen, 70C er ikke i nærheden af for meget, og specielt ikke på et skide grafikkort, det er fandme vildt så mange folk der bare slynger tal ud, uden at have nogen viden om det, tsk tsk.

De nye intel CPU'er, har en thermal limit på 100c, det er det højeste de kan holde til, 90c der vil cpu'en automatisk justere hastigheden ned for at beskytte den, så kører du 80c på din CPU, så vil den ikke lukke din computer ned.

Grafikkortet (gtx560) er sat til at lukke ned ved 106c, så der er ret langt fra 70 til 106c... 70c på grafikkortet er altså standard på 90% af nye kort

Det der så kan være skylden er hvis dine ting ikke får nok strøm, så kan maskinen finde på at slukke tilfældigt

• #11   25. maj 2012 Det kører nu helt fint smiley (link fjernet)

• #12   25. maj 2012 60 fps og gfx er 52 grader varmt..

• #13   25. maj 2012 70 grader er kraftedme ikke for meget på en morderne GPU, nu må i holde.

Lav en MemTest og se om det er dine RAM. Det lyder som om den kun crasher ved spil der udnytter meget midlertidig hukommelse.
    Ellers må du tjekke dit grafikkort for stabilitet ved at køre 5-10 minutters FurMark.

Google pisset. smiley

• #14   25. maj 2012 Som sagt af Morten P kan det også være en billig strømforsyning der giver op når der kræves for meget af samtlige dele. Dette kan testes ved at køre en fuld stress test med OCCT som belaster alle dele 100%.

http://www.ocbase.com/

Har fanget mange ringe strømforsyninger med det program.

• #15   25. maj 2012 Nu har jeg testet den, og den har ikke crashet imens jeg testede

• #16   26. maj 2012 mit 5850 køre ved 50 så jeg syntes at 70 er fucking højt xD

• #17   26. maj 2012 Sasan M: Så arbejder dit kort ikke særlig meget, det er ganske normalt at et 5850 ligger på 65-75 i spil.
    Jeg kan jo også sætte BF3 op så grafikkortet kun bliver 50c, det kommer 100% an på indstillingerne man bruger i et spil.
    Derfor man tester temp osv med et benchmark program, fx Heaven -> http://unigine.com/products/heaven/
    Kør det en tur, så skal du nok se din temperatur blive noget højere end 50c smiley

• #18   26. maj 2012 Som der er sagt flere gange så er de temps ikke problemet så lad den del ligge så det ikke forvirre.

Har du prøvet at køre en Heaven? Eller Furmark http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Har den altid gjort det eller har det kørt Evt. med en ældre driver?

• #19   26. maj 2012 at battlefield 3 crasher er et udbredt problem! Jeg havde det selv og var ved at blive sindsyg!
    Det skyldes at bf3 selv overclocker dit grafikkort en smule. Du kan så derfor godt spille spillet 10-15 min eller måske mere, men så fryser spillet og man må lave en ctrl+alt+delete og lukke spillet.

Løsningen er at downclocke sit grafikkort bare en lille bitte smule.
    Jeg hentede Asus GPU Tweak og nu spiller det bare smiley

• #20   26. maj 2012 BF3 overclocker ens grafikkort? Har du en kilde til at bakke den teori op? For det lyder godt nok meget MEGET usansynligt..

• #21   26. maj 2012 nu kan jeg ikke lige finde det. Hørte det i en Youtube video da jeg lavede fejlsøgning på selv samme problem med bf3 frøs. Fik det også at vide i min klan, at jeg bare skulle downclocke en bette smule, så ville det hele fungere.

Jeg leder lige efter det.

• #22   26. maj 2012 http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=us&cs=19&docid=465221&doclang=en&l=en&s=dhs <- mon ikke det er den der tekst i har misforstået Markus R, giver absolut ingen mening at BF3 skulle overclocke grafikkortet af sig selv smiley

Og i stedet for at sætte hastigheden ned på kortet, kan man give den lidt mere volt, så bliver det også stabilt, uden du mister nogen hastighed smiley

• #23   26. maj 2012 70 grader er ikke nødvendigvis for meget. Det kommer sandelig an på hvad grafik kort det er. Nogle ligger højere end andre. Og det er meget normal. I windows mode er 30-55 normalt, afhængig af grafik kort. Og i spil er det 60-80...
    Men at dit grafik kort kun bliver 70 grader, er ikke noget med crasher'iet afgøre, så meget kan jeg sige dig i hvert fald. Når du er i et spil som BF3, så er der nogle kort som stier gevaldigt, men som er på det normale stadie.
    Men hvis jeg var dig, så gå ind på BF3's hjemmeside, der kan du teste om dit grafik kort kan klare det, ellers så var det inde på dit kort udbyders hjemmeside jeg så det.

Hvis det er en positiv test du for, så ville jeg prøve geninstallere en af spillene og se om det har løst problemet.
    Ellers kunne jeg selv godt finde på et slette alt, og cleane min com, og prøve igen helt forfra... Så for man også en clean og ren com, som somrel også køre lidt hurtigere smiley
    Ellers så prøv en RAM test evt. Det kan googles.

• #24   27. maj 2012 Jeg tænker strømforsyning eller en defekt ramklods!

• #25   27. maj 2012 prøv at søg på google der kan være andre der har det samme problem min lukker også ned bare i et andet spil det er der også mange mange andre de har

• #26   28. maj 2012 Geninstaller DirectX 9.0:
    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35
    Ved godt BF3 bruger en højere, men mange features i dag kalder stadig tilbage på 9.0.

Derefter - hvis du har en defekt RAM klods, så prøv at tage alle ud undtagen én. Så vil du nok have 2GB tilbage. Din computer vil få det lidt hårdere ved at køre spillene, men hvis ikke den crasher kan det nemt være en RAM blok.
    Crasher den igen, så prøv at skifte den ene RAM klods du har i ud med en anden og se om den gør det igen. Hvis den gør dét er der stor sandsynlighed for det ikke er RAM.

• #27   28. maj 2012 Rene V: er da nemmere bare at kører en ram test ?, så får man svar "med det samme"

• #28   28. maj 2012 Korrekt. Rigtige RAM tests køres dog ofte gennem en boot-disk (diskette, usb, cd eller lign) og kan være besværligt hvis man ikke har mod på det.

• #30   28. maj 2012 Det vil jeg prøve Rene, god ide.

Morten jeg vil prøve og indstille grafikken, og se om det hjælper smiley

• #31   28. maj 2012 Du må meget gerne skrive hvis du finder en løsning, for min com gør det også når jeg spiller BF3, og den kan gøre det efter 10 min, eller efter 40 min :S og den gør det KUN når jeg køre bf3, og har haft spillet længe, det har virket fint, men den er begyndt på det inden for de sidste par måneder :S

Har også alle drivere up to date, og har sagår prøvet at sætte mit gfk´s blæser på 100 % og så lå den på 65-70 grader, samt ALLE mine kabinets blæsere på max :S

• #32   28. maj 2012 Og det med om det er RAM der gør den går i stå, burde den så ikke også gøre det ved alle andre spil ?

• #33   28. maj 2012 Hent MemTest86+ og lad den køre natten over.. Det er simpelthen den bedste mulighed for at finde fejl på ramene..

Og det samme med grafikkortets ram.. Prøv og hente Video Memory Stress Test og lad det køre nogle timer..

Derefter kan du prøve og køre FurMark for at stresse grafikkortet og se om du får nogle fejl eller driver problemer ..

For at stresse din CPU kan du prøve og køre Prime95 ..

Stress teste, som disse tests gør, er den letteste mulighed du har for at finde ud af om dit hardware fejler noget... Hvis ingen af de overnævnte tests giver nogle fejl så kan du være ret sikker på at dit hardware ikke fejler noget, men det betyder jo ikke at det ikke kan være en software fejl !

• #34   28. maj 2012 mm køre de tests som Dalle J nævner, dog ville jeg bruge IntelBurnTest i stedet for Prime95, der arbejder cpu'en noget hårdere, i hvert fald når man har en Intel cpu smiley

• #35   28. maj 2012 Okay prøver jeg smiley

• #36   28. maj 2012 Nu har jeg testet rammene for fejl i 2 timer, den har ikke fundet nogle fejl i de 2 timer.
    Gå under mine Fotoalbums, der kan du se at jeg kører en Benchmark i fuld opløsning, som giver fejl.

Hvad er forskellen på Furmark og en Benchmark?

• #37   29. maj 2012 Da jeg kørte en KMark Benchmark Preset 1080EXTREME, får jeg den fejl som i kan se i mit fotobalbum. Driver er opdateret.

• #38   29. maj 2012 2 timer er heller ikke helt nok til at du kan være sikker på at der ikke er nogle fejl.. Dette gælder både ved MemTest86+ og Video Memory Stress Test.. Skal det være helt rigtigt bør du køre hver test i 24 timer!

Kender ikke til "Benchmark" men FurMark stresser dit grafikkort til det yderste..

• #39   30. maj 2012 Okay smiley

Kommentér på:
Hvordan kører jeres spil? fx bf3 og apb?

Annonce