{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Hvad er den værd {{forumTopicSubject}}

Hej alle på BB.
Står og nok og skal af med min computer. Men vil lige høre jeres mening omkring hvor meget jeg kan tillade mig sætte den til salg for. Indhold er følgende:

System Model: Aspire M7720
Windows 7 Professional 64-bit - Dansk

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU
920 @ 2.67GHz (8CPUs), ~2.7GHz

Humkommelse: 8192MB RAM

Grafik-kort: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
Med 4049 MB - DirectX 11

Følgende er ellers med:
G19 Keyboard
Logitech MC Peformence mouse
Logitech 2 højtalere + 1 Sub.
20 Tommer Acer Skærm
extern 2.0 USB port med plads til 4.
RAZER headset med mic.

Ved ikke om jeg har manglet noget, men håber nogle der kan hjælpe med med en evt. pris, som jeg ville kunne sætte det her til salg for.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er den værd
  • #1   17. jun 2012 25-30% af nyprisen og ca 10-15% trækkes ydeligere fra pr år den er gammel.

    Sådan plejer jeg at regne IT udstyr og det passer som regel meget godt.


  • #2   17. jun 2012 Ekstra udstyr kan man ikke helt regne ud på samme på.

  • #3   17. jun 2012 Syntes nu det er en forkert måde at regne det ud på. Da nogle af delene er nyere end andre i computeren. f.eks. Grafik-kortet. Det er ret nyt. Og diverse.
    Men vil ikke lave det her til et diskutions emne.
    Vil såmen bare vide hvad priser i syntes ville være optimalt for det her samlet.


  • #4   17. jun 2012 Der er vel ikke så meget diskussion i den måde jeg regner det på? Det har fungeret hidtil.

    Jeg kender ikke din nypris, derfor regner jeg sådan og kan ikke give dig en pris.
    Og om der er nyere dele i, ændrer jo ikke vanvittigt på prisen.

    Og skal lige sige, at jeg kun regner priser sådan ud, hvis folk har kvittering på deres ting. Hvis ikke, så er det helt andre priser.


  • #5   17. jun 2012 Jeg ligger ikke inde med kviterringen, men kan jeg sakkens få fra butikken af, hvor der står alt indhold og diverse.
    Ny prisen er cirka 12000,-
    Men har så efter følgende puttet et grafik-kort i som der står i den øverste tekst. Derfor er det da relavant om det er et nyt el. gammelt kort jeg har puttet i den? Da det her kort kan køre alt på max, hvis det er spil man vil. Og det ligger ikke i den lave ende det kort heller.
    Og så plus diverse ting med i.


  • #7   17. jun 2012 Lyder mere som om du ikke er tilfreds med den endelige pris og håber på den er mere værd? Beklager men sådan hænger verdenen bare ikke sammen, hvad IT udstyr angår. End ikke ved biler gør det.

    Og som jeg siger, så ændrer prisen ikke vanvittig på om der er nyere komponenter i.
    Men 25-30% af nyprisen passer meget godt.

    Og dine ekstra tilbehør går ikke ind under beregningen.


  • #8   17. jun 2012 Hvorfor har jeg så ingen problemer med at køre BF 3 på max f.eks? Uden problemer.
    Der er forskellige grafik kort af denne, så prøv google det engang til.


  • #10   17. jun 2012 Og selvfølgelig kunne man tænke sig mere for den end den normalt "i virkeligheden" er værd. Men lad det nu også ligge smiley

    Hvad ville i sige af pris?
    Istedet for at lave en debat ud af det ^^


  • #11   17. jun 2012 Nej det er det ikke, da det er selve burtikken som har gjort det Steffen F, og grafik kortet er købt der også.

  • #13   17. jun 2012 Det iorden Steffen F, så kan du jo pænt forlade tråden, da det er det mit spørgsmål går ud på.

  • #16   17. jun 2012 Jeg har ikke sagt mit grafik-kort kunne alt. Men jeg har kunne kørt BF3 på max, og det er en af de spil jeg ved kræver meget.

    Og det link du har sendt, ligner ikke samme model af det jeg har siddende i min com... heller ikke når jeg laver Dxdiag, med alle de informationer, de passer ikke sammen.
    Når det er sagt, så jeg udemærket godt klar over, der er nogle grafik kort på markedet som ligger i en HELT anden prisklasse og med peformance.

    Og når det IGEN er sagt, så kan du komme med et bud, selvom du er uenig med mig, el så skrid ud af denne her tråd, og lave det om til en debat som jeg har skrevet flere gange jeg ikke gider. Hvis du er uenig, fint... Men bad om en pris, ellers lad den her tråd være.

    Tak.


  • #17   17. jun 2012 Lade hvad ligge? Tag din lommeregner frem og træk de procenter jeg har givet dig fra. Så har du en pris;)

  • #18   17. jun 2012 Vil jeg prøve Nicolai. Tak.

  • #19   17. jun 2012 Hvordan skal jeg regne det ud med ekstratilbehøret dog?

  • #20   17. jun 2012 I princippet på samme måde. Men der er større slid på på disse ting. Min Bærbar er ret ny, men tasterne er allerede ret slidte, da jeg bruger den 4-5 timer om dagen. Så man kan se de er brugte. Ergo ligger priser på ekstern udstyr lidt lavere. Dog kan skærme godt regnes ud på samme måde som computeren. Ekstern HD ville jeg ikke sælge. Backup kan man altid få brug for.

  • #21   17. jun 2012 Jeg ville sq ikke give mere end 3000kr for den.
    Har selv bygget en i7-2600k, 570GTX, 8gb ram, bundkort og psu for 6000kr, og det er ved at være over et halvt år siden, så den kan sagtens bygges billigere idag.

    Og BF3 på max med et 550, det sker altså ikke, jeg er nød til at sætte grafiken lidt ned når jeg skal spille BF3, ellers hakker det i nogle baner, og hvis der sker en masse action på skærmen.
    Men det er nok bare definitionen på max vi ikke er enig om, 1920x1200 med settings på Ultra, antialiasing og alt det halløj sat til, så er grafikkortet altså dødt som en sild smiley


  • #22   17. jun 2012 mja okay skærm og alt det halløj kan nok give max 1000kr oven i, så 4 for det hele, så havde jeg været tilfreds som sælger.

  • #23   17. jun 2012 Takker for alle de svar.

    Så en 3,5 - 4 burde være muligt?


  • #24   17. jun 2012 Dennis H**

    Tak skal du have. Jeg kunne aldrig finde på at sælge den til 3 heller.


  • #25   17. jun 2012 Dennis H: 5806kr kom jeg af med for cpu, bundkort, ram og gfx, resten havde jeg

    Kan godt være du syntes 5000 er et fair bud, det gør jeg bare ikke, der er utroligt mange der hænger fast i "jamen jeg gav jo 20.000kr for den for 2år siden, så vil jeg da ikke sælge den til 4000kr nu"

    Hvis i tager og kigger på rigtige hardware forums hvor der er salgts tråde, så vil i også se at priserne er nogen helt andre, end hvad der er på "normale" forums, når folk prøver på at sælge deres gamle computer dele.


  • #26   17. jun 2012 Morten P**

    Jeg giver dig delvis ret, dog er der flere ting i den end bare ram, grafikkort og bundkort og cpu... Men det er de priser i fleste tilfælde kun bliver nævnt og regnet derfra.
    Den her kostet 14,5 for ja, 2 år siden. Men har så også købt noget til den løbende selv, som butikken selv har sat i.

    3000,- Ville jeg dog ALDRIG gå med til. Det syntes jeg er alt for lav. Når bare delene ved siden af i sig selv, meget gerne skulle ligge på en 1000,- cirka. og den her com, er sku mere værd en 2. Jeg kunne finde på at sælge den for 4, hvis der var noget i bytte. Men ellers, så ville jeg selv ligge den her på 5.

    Men forstår godt hvad du mener, og er sådan set også enig i det du skriver her sidst.
    Dog syntes jeg personligt man ikke kan gå ind på "pricerunner" og google hver en del i en computer for at se hvad den ville ligge på, med den billigeste del derfra f.eks... Som mange andre gør.


  • #27   18. jun 2012 Hvad fabler du om ?, bundkortet jeg købte er et Asrock Extreme 4 Gen 3, som ikke er et skod kort, der findes selvfølgelig bedre og dyre, men det her passede til mit behov og clocker fint.

  • #28   18. jun 2012 Skrev at jeg havde en PSU, så den skal du ikke regne med.

    GFX: 2300
    CPU: 2100
    bund: 874
    ram: 408

    Oversat til 5682Kr
    økonomi spand :), tja det er ikke de dyreste komponenter jeg valgte, men det er der heller ingen grund til at gøre, bundkortet og cpu'en clocker fint, rammene er hurtige nok uden clock, da du får omkring ingenting ud af at clocke dem aligevælge, kunne self godt have valgt nogle CL7 i stedet for 9'er, men igen, det betyder så lidt, så jeg vil hellere bruge pengene på noget andet.

    Self er der også klaphatte på HOL og andre hardware forums, men dem der er "erfarende" derinde, de sælger tingene til en rimlig pris, altså dem der køber det nyeste nye, også sælger det ½år efter fordi der kommer en nyere stump.


  • #29   18. jun 2012 det er da seriøst, du kan få en ny og bedre samlet spand (-skærm og alt sådan noget tingel tangel) til 6-7000kr

    Og priserne jeg gav nu var regnet ud fra fakturaen på tingene jeg købte i november sidste år... Men kan godt se at jeg skrev inc psu, det var så min fejl, den skiftede jeg ikke, da den jeg havde i maskinen var stor nok til at trække de nye dele... men ingen, vil ikke give over 4000kr for maskinen, der er ingen garanti på den, så hellere betale lidt ekstra og få en ny med garanti


  • #30   19. jun 2012 Dennis H

    du ved da alt for meget til at diskutere med andre, de har jo ikke en chance, imod din intelligens smiley


Kommentér på:
Hvad er den værd

Annonce