Bundkort eller CPU køler????? {{forumTopicSubject}}
hey alle kloge mennesker har et virkelig irriterende problem og kan ikke lige selv regne det ud....
jeg har for nylig fået ny "saml selv" pc med en masse lækkert nyt..
men da jeg samlede den og ville starte den op kørte cpu køleren ikke?? den kan lige dreje en halv cm og så står den stille lidt og så rykker den sig lige meget meget lidt igen.... alt andet virker fint og den skriver intet om cpu error??
nå jeg prøvede bare for sjov at sætte min gamle blæser til (passer dog ikke til bundkortet) og den begyndte at køre lige med det samme som den skal!!
så købte jeg en ny køler af samme mærke ( intel ) og den virker heller ikke... så nu har jeg lavet noget hjemmelavet skod som lappeløsning
har prøvet de andre stik på bundkortet
Men mit spørgsmål til jer er så om nogen ved hvorfor den ene køler virker når der er 2 andre der ikke gør?? kan det være pga det er intel? det burde ikke have betydning..
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Svar: 25
det burde virke. når du siger du har prøvet at sætte en til som virker. men de andre 2 ikke virker lyder det som noget defekt. men skulle også være underligt at 2 i streg er defekt. har du en anden pc du kan teste de 2 andre i?
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 54 Emner: 13 Svar: 950
jun 2007
Følger: 1 Svar: 61
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 21
Det er 4 pins. Overvejer bare at smide 12 v til blæseren så den bare
Køre hele tiden og se om det virker?
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.490
jan 2011
Det er jo det der er underligt
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 20
//BallistiX
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Du må ku hæve minimum volten til blæseren.. Der er forskel på hvor meget strøm blæsere skal bruge for at køre, hvilket kan være grunden til at den gamle virker .. !
jan 2011
og den virker fint.. det må være noget med de intel kølere der er noget lort
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.490
Bundkort eller CPU køler?????