684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Software til fil-server Software til fil-server

Jeg har en fil-server jeg skal have sat op. Det er en ældre computer (Celeron 2.8GHz, 1.5GB ram, lidt harddiske og hvad der ellers skal til af hardware)

Men...
Indtil videre har jeg kun fået installeret windows7 på den.
Den skal primært stå som fil-server. Men må selvfølgelig også køre andre ting samtidig.

Spørgsmålet er så hvilke programmer jeg skal bruge? Jeg ser helst at det hele skal være gratis da jeg ikke pt. har penge til at købe licenser.
Jeg ved jeg skal bruge et FTPserver-program. Og også et antivirus program. Og selvfølgelig også en form for remote desktop.
Men hvad hører der ellers til sådan en sag?

Serveren kommer til at stå aflåst i en kælder, så remote-programmet skal loades under windows opstart så det allerede virker ved log-in skærmen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Software til fil-server
  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #1   25. aug 2012 Brug Filezilla til ftp server

Og så kan du vel bare bruge mstsc til at remote den?

• #2   25. aug 2012 Filezilla har jeg fået anbefalet flere steder fra. Og ender nok også med at bruge windows remote til den.

Så mangler jeg sådan set bare noget antivirus/firewall til den også... Og hvad der ellers vil være en god ting at have smiley

• #3   25. aug 2012 http://www.freenas.org/
    men så det kun filserver.

eller så det filezilla eller lign sat op med SFTP.

• #4   25. aug 2012 Jeg vil ikke installere Freenas da computeren skal bruges til andet end kun fil-server.

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

#5   26. aug 2012 Kørte med Microsoft security essentials. Grunden til det, var dog at det var det eneste jeg kunne få til at køre på win server 2008 r2.. Ellers havde jeg sikkert benyttet Avast.

Udover de nævnte ting havde jeg ikke så meget. Kørte fra tid til anden ncleaner for at få ryddet lidt op smiley
    Hvis du har iPad eller ligende, så kunne du kigge på programmet Plex til at streame dine film hvis det er noget i den dur den skulle bruges til. smiley

• #6   26. aug 2012 Okay. Serveren skal kun bruges til webserver (som jeg ikke kan få til at virke i windows7 Ultimate) samt fil-server for mig og en håndfuld kammerater hvor vi kan smide vores dokumenter op fra skole osv. dvs. ikke nogle film eller lign.

• #7   26. aug 2012 hvis det bare er dokumenter fra skole opgaver og lign, så dropbox jo mere end rigeligt os :s . Der behøves man ikke engang en server.

• #8   26. aug 2012 hmf .
    Ja, men det giver mig jo ikke mulighed for webserver og mulighed for at starte en spil-server op når jeg har lyst.

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

#9   26. aug 2012 Tror sgu godt nok at det kræver Windows server for at afvikle en webserver. Tror ikke der findes nogle eksterne programmer til det. (ikke noget jeg nogensinde har brugt tid på, så ved det faktisk ikke)

Men ellers skal du over i noget Unix hvis det skal være gratis.. Men så bliver det nok et problem med spil-servere smiley

• #10   26. aug 2012 AssViolater
    Jeg har da før kørt Easyphp (apache, MySQL og myphpadmin) på windows XP osv uden problemer. Men jeg tror jeg har fundet en løsning på at få det til at køre på windows7

Jeg har ikke gode erfaringer med IIS. Det er rimelig ustabilt...

Kommentér på:
Software til fil-server

Annonce