2.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvad skal man kigge efter ? Hvad skal man kigge efter ?

Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal købe en bærbar computer ?

Hvilket mærke?
Type Processor?
Grafikkort?
Lydkort?

Det jeg skal bruge den til er udelukkende:
Høre Musik, Photoshop, Surfe, Skrive..

Ikke nogle vilde spil, eller noget specielt..

min max pris vil være omkring de 5.000,-
Smid gerne et link..

jeg har selv kigget på denne måske?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/LEG5802189FPG/lenovo-ideapad-g580-15-6-barbar-computer

Jeg har fået atvide at jeg skal holde mig fra Acer og Toshiba ?!
Jeg har absolut ikke forstand på computere.. HJÆLP smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man kigge efter ?
  • P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #1   29. aug 2012 Snup denne http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752527 smiley

• #2   29. aug 2012 intel og nvidia er de to bedste ting du skal gå efter i en bærbar en god bærbar har intel cpu og nvidia grafikkort.

så det du har linket ville være et fint valg smiley

men Acer og Toshiba er to rigtig gode mærker så de skal du ikke gå udenom. lenovo/ Ibm Msi sony samsung og asus det er også gode mærker. men derimod HP det er røv dårligt og zepto er også og packard bell er også skod

• #3   29. aug 2012 Taaak..

Erik M..
    Okay, hvis det så ikke er intel core eller nvidia grafikkort, hvad ville så være alternativet ?

Ville nok helst købe i en fysisk butik end over nettet..

• #4   29. aug 2012 (link fjernet)

• #5   29. aug 2012 Hvad er forskellen på Intel Celeron, Og Intel Pentium ?, Intel Core, i3, i5, i7 ???
    går ud fra at i7 er bedst ??

• #6   29. aug 2012 "en god bærbar har intel cpu og nvidia grafikkort. " Hæhæ. Ja så blev feltet da indsnævret, hva? smiley

Men når dine krav ikke er større, er der jo et hav af muligheder smiley Hvad med skærm? Hvor stor havde du forestillet dig at den skulle være? En fiks 13,3" eller en lækker stor 17" ? Og design? Skal den være lidt flashy, eller vil du hellere have noget lækker indmad for dine penge?

• #7   29. aug 2012 i3 er helt fint, hvis du bare skal høre musik, skrive og surfe. i5 er mellemtingen, men kommer du op i de største af dem, har du også en del kraft (jeg har selv smidt en i5 3570k i min nye pc, og den bruges til gaming). i7 har du bestemt ikke brug for. smiley

Pentium og Celeron er outdated.

• #8   29. aug 2012 Adrenaline ...

har tænkt noget i 15,5 - 15,6 " ... Er kun vant til min 10,1" så vil gerne have noget større.. smiley
    Mht. design må den gerne se lækker ud, men vil gerne gå lidt på kompromis for at få noget med noget "lækker" indmad.. smiley

Det med Intel cpu og nvidia grafikkort, er det ikke rigtig da ? smiley Og hvad står cpu for ?

Hvad er forskellen på Intel Celeron, Intel Pentium, Intel Core, i3, i5, i7 ???
    går ud fra at i7 er bedst ??

• #9   29. aug 2012 Det er som sådan rigtig nok. Jeg er også selv en Intel mand, men at sige at en god bærbar har Intel CPU og nVidia GPU er som at sige at en god bil kører på benzin smiley
    Det kommer selvfølgelig an på, hvilke af deres produkter man vælger.
    CPU'en er din processor.

• #10   29. aug 2012 Ved godt at denne er lidt mindre, en det du omtaler, men den er super lækker, let og ultra tynd.
    (link fjernet)
    Har lige bestilt en til min søster, og det lyder til at være en succes.

Der er også denne, som holder din pris på 5000, men jeg ville klart smide de ekstra 600, da du får rigtig meget ud af det lille beløb. smiley
    (link fjernet)

• #11   29. aug 2012 Men går du ikke så meget op i design og hellere vil have de 15", ser den Martin S linker til, ud til at være et rigtig godt køb!

• #12   29. aug 2012 Iiiih jeg synes det er en jungle smiley
    Ville gerne det var en fysisk butik, som elgiganten smiley så jeg kunne gå ind og kigge på det..

• #14   29. aug 2012 Hvad med denne.. ved godt den koster 5.500 ,-
    (link fjernet)

Kan bare godt li' at jeg kan gå ind i en butik og snakke med en ekspedient om det.. plus jeg kan se og mærke computeren inden jeg køber den smiley

• #15   29. aug 2012 Der er selvfølgelig også denne til 1000,- mindre..

(link fjernet)

Aaargh... JUNGLE siger jeg dig! smiley

• #17   29. aug 2012 Jeg ville helt holde mig fra butikker som Bilka.
    De har sjældent styr på specs, som Krogh siger, og så ved deres medarbejdere generelt ikke specielt meget om deres IT udstyr.

Vil foreslå dig at gå i Elgiganten og kigge, hvis det skal være i en fysisk butik. Der kan du helt sikkert også få noget hjælp med dig valg smiley

• #19   29. aug 2012 Tak skal i have, hvor er i søde til at hjælpe.. føler mig virkelig dum på dette område.. Tror jeg vil smutte i elgiganten i morgen smiley

• #20   30. aug 2012 Velbekomme smiley

Kommentér på:
Hvad skal man kigge efter ?

Annonce