Computer - Bilka Computer - Bilka
Ja, sagen er den at jeg d. 16. november sidste år købte min computer i Bilka, Horsens. Computeren er en HP Pavilion g7, så det er ikke en helt billig computer!
Den har fungeret upåklageligt indtil omkring juli, hvor den begyndte at overophede, så den lukkede ned. Jeg sendte den til reparation, og fik den hjem ca 4 uger efter, i den tro at så var det problem løst. Men næh nej... Den blev stadig varm, så afsted til reparation igen.
Da jeg fik den hjem anden gang havde de skiftet blæseren. (første gang var den bare renset)
Jeg har fra første gang oplyst at itunes bl.a. ikke virker, hvilket jeg mente havde noget med varmen at gøre - at den havde taget skade.
Nu står jeg så med problemer igen!
Computeren bliver ikke ligeså varm mere, men bliver mere og mere varm, for hver gang jeg bruger den. og itunes virker stadig ikke!
Hvad skal jeg gøre?
Obs, itunes virker helt perfekt på min lille 10", så det er ikke dér problemet ligger.
Computeren har ikke stået i sengen, i skødet el. lign uden at have fint med luft til blæseren, så den bliver varm af bare at stå på et bord f.eks
Hvad er mine muligheder, da den jo som sagt har været til reparation 2 gange, og kun er 10mdr gammel?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.032
Husk at lave en backup af alle vigtige filer inden du smider den til rep igen.
feb 2012
Følger: 1 Svar: 14
feb 2012
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.902
Hvis du køber en ny bil. Og smider et stort anlæg i, så tager du da ikke hen til forhandleren når anlægget ikke virker.
Men ja, tilbage til reparation med den.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 20
Sidste gang jeg var afsted med den, sagde han at de ville gendanne den, så itunes f.eks. ville komme til at virke igen. Men stadig ingen ændring
apr 2011
Anders: Kan også love for 100% at jeg ALDRIG køber HP igen! Har efterhånden hørt fra rigtig mange, som har præcis samme problem med overophedning
feb 2012
Har jeg selv oplevet med en telefon der ikke ville lade.
De sagde de havde lavet det og skiftet det, men endte med at få pengene tilbage, da de hverken havde gjort de ene eller det andet efter 2 gang
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Svar: 25
Nu hvor du siger maskinen bliver varm kan dette tyde på at der ligger noget og kører i baggrunden som du ikke ligger mærke til. dvs. f.eks CPU forbrug som stiger. grundet et program som kører.
apr 2011
Mark: itunes virkede upåklageligt FØR computeren begyndte at overophede, men ikke derefter, så det må jo være computeren der har taget skade...
Jeg stod helt af, da du forklarede det med geninstallering x) Jeg er et fjols til computer, så det forstod jeg ikke
Mht overohedning, er jeg tydeligvis slet ikke den eneste...:
http://www.pcworld.dk/art/7324/defekte-batterier-i-baerbare-fra-hp
jan 2007
Jeg tror næppe du skal forvente det er fejlen på din computer. Den nyhed er fra 2006. Og jeg er rimelig sikker på de har rettet fejlen siden.
apr 2011
jan 2007
Kort og godt, så er det problem med batteriet der bliver varmt og eksplodere 6 år gammelt. Og er også blevet rettet sidenhen. Ellers vil de ikke kunne sælge en eneste computer i dag.
Dit problem er med 99% sikkerhed ikke et batteri-problem.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 867
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 260 Svar: 1.518
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.070
HP kræver at når deres pc´er ryger til rep, skal der skiftes kølepasta og derefter køret min. 1 times test (prime95). Problemet er at prime kun stresser cpu´en.
Så når folk får den hjem og sætter et spil på, er problemet det samme igen.
Og så er det forskelligt fra sted til sted, hvornår de må bytte den (igen HP´s beslutning. Men det er oftest 4 gange den ryger til rep.
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.070
Både deres pc´er og deres politikker.
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
apr 2011
Danni-Boy: HP er noget værre lort!... Hvad skal jeg så gøre nu, helt præcist?
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.485
En laptop bliver normalt varm. Meget varm. Hvis den ligefrem overopheder vil den bare skrue ned for hastigheden på processoren - måske lukke ned hvis det bliver helt slemt.
Der er intet der har rørt din data, og programmerne tager ikke skade af at din computer bliver varm - medmindre harddisken ligger lige op ad blæseren, hvilket er HØJST usandsynligt.
Afinstaller iTunes, og installer det igen. Se om du er forbundet til internettet når du prøver at oprette forbindelse, slå Windows Firewall fra - det kan være den giver problemer efter en opdatering.
Bilka vil forhåbentligt ikke andet end at grine af dig, hvis du siger din computer er defekt fordi dit 'iTunes ikke virker'... Den software du efterfølgende smider på din computer har intet med butikken at gøre, så det ville dælme være plat at brokke sig over dét.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.485
Hent derefter en ny omgang her: http://www.apple.com/dk/itunes/download/
og installér som du normalt vil installere et program.
(acceptér betingelser, næste, næste, næste...)
jan 2007
jan 2007
apr 2011
Dalle: Den bliver så varm at den lukker ned, og man ikke kan have hånden på venstre side af computeren uden at det gør nas. Når den har haft lukket ned og man starter den igen, senere skriver den at den er lukket ned, pga den blev 90 grader varm, hvilket får den til automatisk at lukke ned.
Desuden har min stedfar en kammerat som er ekspert indenfor alt hvad der har med iTunes/apple osv at gøre, som også siger at iTunes ikke er problemet, det er computeren.
jan 2007
apr 2011
jan 2007
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 155 Svar: 768
Den har overpåhedet fra dag 1 af. Spiller man et spil lukker den ned efter 5min
Og den overopheder bare af at stå på et bord uden man rigtig bruger den til noget.
HP er lort.
jan 2007
"itunes er ét af problemerne..."
Det er dog ikke utænkeligt at iTunes opfører sig underligt hvis den bliver rigtig varm.. Det giver ustabilitet = fejludregninger fra cpu'en som kan ses ved sådan noget der f.eks... Men det er altså kun hvis ALT andet software derpå også opfører sig på en underlig måde, ellers har det intet varme at gøre
Computer - Bilka