2.869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Computer - Bilka Computer - Bilka

Ja, sagen er den at jeg d. 16. november sidste år købte min computer i Bilka, Horsens. Computeren er en HP Pavilion g7, så det er ikke en helt billig computer!

Den har fungeret upåklageligt indtil omkring juli, hvor den begyndte at overophede, så den lukkede ned. Jeg sendte den til reparation, og fik den hjem ca 4 uger efter, i den tro at så var det problem løst. Men næh nej... Den blev stadig varm, så afsted til reparation igen.
Da jeg fik den hjem anden gang havde de skiftet blæseren. (første gang var den bare renset)

Jeg har fra første gang oplyst at itunes bl.a. ikke virker, hvilket jeg mente havde noget med varmen at gøre - at den havde taget skade.

Nu står jeg så med problemer igen!
Computeren bliver ikke ligeså varm mere, men bliver mere og mere varm, for hver gang jeg bruger den. og itunes virker stadig ikke!

Hvad skal jeg gøre?

Obs, itunes virker helt perfekt på min lille 10", så det er ikke dér problemet ligger.
Computeren har ikke stået i sengen, i skødet el. lign uden at have fint med luft til blæseren, så den bliver varm af bare at stå på et bord f.eks smiley

Hvad er mine muligheder, da den jo som sagt har været til reparation 2 gange, og kun er 10mdr gammel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computer - Bilka
  • #1   14. sep 2012 Dine muligheder er at smide den til reperation igen, og hvis de så stadig ikke kan afhjælpe problemet, så er du berettiget et tilsvarende produkt i samme prisklasse som den computer der.

Husk at lave en backup af alle vigtige filer inden du smider den til rep igen.

• Dat Fek
    Dat Fek Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #3   14. sep 2012 Gendan computeren?

• Dat Fek
    Dat Fek Tilmeldt:
    feb 2012

#5   14. sep 2012 Byg selv er vejen frem.

• #6   14. sep 2012 Det software der ligger på computeren er ikke Bilkas problem...

Hvis du køber en ny bil. Og smider et stort anlæg i, så tager du da ikke hen til forhandleren når anlægget ikke virker.

Men ja, tilbage til reparation med den.

• #7   14. sep 2012 Softmodding - Daxii .:
    Sidste gang jeg var afsted med den, sagde han at de ville gendanne den, så itunes f.eks. ville komme til at virke igen. Men stadig ingen ændring smiley

• #8   14. sep 2012 Kim: Alle min billeder, filer osv ligger allerede på en ekstern harddisk, så det er ikke noget problem smiley

Anders: Kan også love for 100% at jeg ALDRIG køber HP igen! Har efterhånden hørt fra rigtig mange, som har præcis samme problem med overophedning smiley

• Dat Fek
    Dat Fek Tilmeldt:
    feb 2012

#9   14. sep 2012 Synes du selv skal gøre det, for mange gange, siger de noget og gør noget andet smiley

Har jeg selv oplevet med en telefon der ikke ville lade.
    De sagde de havde lavet det og skiftet det, men endte med at få pengene tilbage, da de hverken havde gjort de ene eller det andet efter 2 gang smiley

• #10   14. sep 2012 Det at Itunes ikke virker er et software problem som Bilka ikke kan gøre noget ved. har du prøvet at få den geninstalleret via evt. udbrændte CD/DVD'er med recovery eller via den indbygget recovery som ligger på sådan en maskine. For at starte forfra med OS. så du sikre dig at det ikke er et software problem.

Nu hvor du siger maskinen bliver varm kan dette tyde på at der ligger noget og kører i baggrunden som du ikke ligger mærke til. dvs. f.eks CPU forbrug som stiger. grundet et program som kører.

• #11   15. sep 2012 Softmodding: Jeg har INGEN forstand på computere, så tør ikke begynde på noget...

Mark: itunes virkede upåklageligt FØR computeren begyndte at overophede, men ikke derefter, så det må jo være computeren der har taget skade...
    Jeg stod helt af, da du forklarede det med geninstallering x) Jeg er et fjols til computer, så det forstod jeg ikke smiley Men ssom jeg skrev længere oppe, ville de gendanne den, da jeg var inde med den anden gang, men stadig uden ændring smiley

Mht overohedning, er jeg tydeligvis slet ikke den eneste...:
    http://www.pcworld.dk/art/7324/defekte-batterier-i-baerbare-fra-hp

• #12   15. sep 2012 Heidi S
    Jeg tror næppe du skal forvente det er fejlen på din computer. Den nyhed er fra 2006. Og jeg er rimelig sikker på de har rettet fejlen siden.

• #13   15. sep 2012 Jaob.: Det er netop fejlen med MANGE hp computere endnu. Jeg kan nok nævne 10 jeg kender med hp, som har PRÆCIS samme problem... smiley

• #14   15. sep 2012 Hvis det er batteriet som overopheder så kan du jo tydeligvis mærke det. Og hvis det også eksplodere, så er jeg 100% sikker på du mærker det.

Kort og godt, så er det problem med batteriet der bliver varmt og eksplodere 6 år gammelt. Og er også blevet rettet sidenhen. Ellers vil de ikke kunne sælge en eneste computer i dag.

Dit problem er med 99% sikkerhed ikke et batteri-problem.

• #16   15. sep 2012 så prøv at tag batteri ud og i med laderen og køre uden batteri og se om den så stadig gøre det

• #17   15. sep 2012 Problemet er faktisk ikke bilka, men HP selv.

HP kræver at når deres pc´er ryger til rep, skal der skiftes kølepasta og derefter køret min. 1 times test (prime95). Problemet er at prime kun stresser cpu´en.

Så når folk får den hjem og sætter et spil på, er problemet det samme igen.

Og så er det forskelligt fra sted til sted, hvornår de må bytte den (igen HP´s beslutning. Men det er oftest 4 gange den ryger til rep.

• #18   15. sep 2012 Jeg arbejder med bærbare og vi har kun problemer med HP.

Både deres pc´er og deres politikker.

• #19   15. sep 2012 Du siger at iTunes ikke virker.. Hvad er det præcist der sker ?

• #20   15. sep 2012 Dalle: Når jeg åbner itunes siger den: "Opretter forbindelse til iTunes Store". Og det bliver den ved med. Jeg har prøvet at lade den stå i 2 timer, uden ændring.

Danni-Boy: HP er noget værre lort!... Hvad skal jeg så gøre nu, helt præcist?

• #21   15. sep 2012 Din computer er defekt fordi iTunes ikke virker? Haha...
    En laptop bliver normalt varm. Meget varm. Hvis den ligefrem overopheder vil den bare skrue ned for hastigheden på processoren - måske lukke ned hvis det bliver helt slemt.

Der er intet der har rørt din data, og programmerne tager ikke skade af at din computer bliver varm - medmindre harddisken ligger lige op ad blæseren, hvilket er HØJST usandsynligt.

Afinstaller iTunes, og installer det igen. Se om du er forbundet til internettet når du prøver at oprette forbindelse, slå Windows Firewall fra - det kan være den giver problemer efter en opdatering.

Bilka vil forhåbentligt ikke andet end at grine af dig, hvis du siger din computer er defekt fordi dit 'iTunes ikke virker'... Den software du efterfølgende smider på din computer har intet med butikken at gøre, så det ville dælme være plat at brokke sig over dét.

• #22   15. sep 2012 Start -> Kontrolpanel -> Programmer og funktioner -> ITunes -> Afinstaller.
    Hent derefter en ny omgang her: http://www.apple.com/dk/itunes/download/
    og installér som du normalt vil installere et program.
    (acceptér betingelser, næste, næste, næste...)

• #23   15. sep 2012 Det du siger iTunes gør tyder ikke på at det har noget som helst overophedning at gøre.. Lyder nærmere som en firewall indstilling evt. eller noget helt andet.. Som René V siger, prøv og geninstallér det..

• #24   15. sep 2012 Og hvor varm bliver den egentlig ?

• #25   16. sep 2012 René: Det har jeg gjort MANGE gange... Som sagt er iTunes ikke eneste problem!

Dalle: Den bliver så varm at den lukker ned, og man ikke kan have hånden på venstre side af computeren uden at det gør nas. Når den har haft lukket ned og man starter den igen, senere skriver den at den er lukket ned, pga den blev 90 grader varm, hvilket får den til automatisk at lukke ned.

Desuden har min stedfar en kammerat som er ekspert indenfor alt hvad der har med iTunes/apple osv at gøre, som også siger at iTunes ikke er problemet, det er computeren.

• #26   16. sep 2012 Hvis iTunes ikke er problemet, hvorfor så nævne det i første omgang?

• #27   16. sep 2012 itunes er ét af problemerne...

• #28   16. sep 2012 ...

• #29   16. sep 2012 Mine forældre har også en helt ny HP
    Den har overpåhedet fra dag 1 af. Spiller man et spil lukker den ned efter 5min
    Og den overopheder bare af at stå på et bord uden man rigtig bruger den til noget.

HP er lort.

• #30   16. sep 2012 "som også siger at iTunes ikke er problemet"

"itunes er ét af problemerne..."

Det er dog ikke utænkeligt at iTunes opfører sig underligt hvis den bliver rigtig varm.. Det giver ustabilitet = fejludregninger fra cpu'en som kan ses ved sådan noget der f.eks... Men det er altså kun hvis ALT andet software derpå også opfører sig på en underlig måde, ellers har det intet varme at gøre

Kommentér på:
Computer - Bilka

Annonce