952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

steffen j
steffen j
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Sony vs Apple hvad skal jeg vælge? Sony vs Apple hvad skal jeg vælge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sony vs Apple hvad skal jeg vælge?
  • #1   17. nov 2012 Hvad skal den bruges til?

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    jan 2007

#2   17. nov 2012 både spil, musik, arbejde, internet, koble til tvet..

• #3   17. nov 2012 Sony hvis du skal spille. Grafikkortet på den Mac er elendigt.

• #4   17. nov 2012 Sony uden tvivl.

Ingen grund til at betale overpris for et æble.

• #5   17. nov 2012 apple...

• #6   17. nov 2012 Sony!

• #7   17. nov 2012 du får bedre kvalitet i at købe apple helt 100.. men den ekstra kvalitet du får ved at vælge apple, er efter min mening slet ikke pengene værd.. fx. hvis du tager en asus til 7000kr vil en tilsvarende apple koste 13000.. hvis du alene kigger på hardware..

• #8   17. nov 2012 Ja det ikke meget galt..

• #9   17. nov 2012 Hvilket GFX ?

• #10   17. nov 2012 Har en Sony med ca samme speks - lækker lækker pc med en fantastisk Apple agtig finish og uhyre god skærm.

• #11   17. nov 2012 Ja Diablo 3 på et HD4000, det erså med alt på low, så kan man jo lige så godt lade være.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #12   17. nov 2012 Ville ikke tøve et sekund med at vælge en Macbooken, men sigt efter en model med SSD i, i stedet. Alternativt så koster retina 13.3 "kun" 2000 mere end den du har kig på nu, tilgengæld får du en vægt på 1.6kg, en langt tyndere bærbar, en retina skærm og selvfølgelig en ssd. Disse penge er meget godt givet ud, og afspejler sig rigtig godt i et evt. fremtidig videre salg.

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    jan 2007

#13   17. nov 2012 mange tak for jeres info, det sku rart man kan spørge nogen der ved lidt mere om det smiley god jul og godt nytår til jer alle !!

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#14   17. nov 2012 Desuden så husk på at elgiganten har rentefrit lån lige nu, med 0kr i oprettelse. Det gør lidt mindre ondt at købe en dyr bærbar, hvis det kun er 500 kr man ser forsvinde hver måned smiley

• #15   17. nov 2012 hold dig langt væk fra apple smiley Spilmæssigt er det noget kæmpe bøvl på en macbook. Du betaler 10000 kr. for design, og 3000 kr. for indholdet, sådan er det generelt med apple produkter smiley

• P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #16   17. nov 2012 Martin J - Lad nu vær med at snak om noget du ikke ved noget om..

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#17   17. nov 2012 #Esben K. Men den kommentar der, så går jeg ud fra du snakker om macbook 13.3 retina, da det passer med de 13kilo.
    Er du ikke flink at finde en lignende 13" bærbar, med en tilsvarende højkvalitets skærm, som vejer under 2 kg og har en batteri tid på den gode side af 7 timer.
    ... Jeg venter spændt smiley

• #18   17. nov 2012 Når jeg køber bærbar om en måneds tid, vælger jeg en Windows 7 computer. Windows fordi det er kompatibelt med langt flere spil (end Mac) og fordi det hardware-mæssigt er langt billigere. Win 7, fordi jeg godt kan lide spil af ældre dato (sidebemærkning).

Jeg køber en MM-Vision Computer, da de er gode all-roundbærbare. 2,7 kg. 15,6" full-hd skærm, med Intel I7 3610 processor, Nvidia Gtx 660 og ssd harddisk (standard på 180 gb). Den kan da lidt af det hele og kan da trods alt stadig transporteres rundt, trods de 700 gram ekstra den vejer. Jeg er ihvertfald IKKE i tvivl.
    ps. (link fjernet)

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#19   17. nov 2012 Søren, det der svare lidt til at sammenligne en skoda og en bmw. Netto og føtex, æbler og bananer, I bund og grund kan de det samme men bygge kvaliteten er en helt anden. Mm-vision (clevo) er tiltænkt et andet klientel end os som køber Apple og Sony, hvor vi glædeligt betaler lidt ekstra for bygge kvaliteten og et solidt design.

• #20   17. nov 2012 P.L >>

Ved rigeligt, men måske du skulle prøve at argumentere i stedet for bare at lukke mundlortud.

• #21   17. nov 2012 Du siger det ellers meget godt selv. Skoda og BMW. BMW betaler du meget for mærket. Ligeledes gør du i sammenlignenen mellem Netto og Føtex.
    Designet og prestigen ved mac-computere betaler man en del for. Så hvis du kan leve med et "standard"-design, så får man meget for pengene ved mm-vision og clevo bærbare generelt.

• #22   17. nov 2012 Prøv at find en Sony med samme hardware som den jeg linkede til/beskrev tidligere. Mit gæt er at den er minimum 2000 kr. dyrere.
    Prøv at find en Mac med samme specifikationer - det kan ikke lade sige gøre (bl.a. grafikkortmæssigt).
    Der skal nok være en smule kvalitetsforskel dem imellem (det indrømmer jeg), men jeg synes bare ikke kvalitetsforskellen afspejler prisforskellen.

feb 2010

#23   17. nov 2012 Martin J - Du kan sagtens kører på højere details end low. Jeg har selv en model med HD 4000 kortet og der kører ingen details på low. Så den må du sku længere ud på landet med.
    Selv et HD 3000 kunne klare D3.

• #24   17. nov 2012 Så lyver denne test nok.
    http://www.anandtech.com/show/5865/laptop-graphics-face-off-diablo-iii-performance/3

Men jo, hvis man synes at 30-40 fps bare er helt fint så kan den da godt klare det. Denne test er enda lavet med en noget bedre cpu end den i en MacBook.

feb 2010

#25   17. nov 2012 Fint med alle de tests og statistikker, men hvordan forholder det sig i praksis?
    Jeg selv spillet en D3 character i lvl 60 med en pc med HD 3000 grafik og jeg er selv overfølsom for div. lag. Jo, det havde problemer hvis der var mange creeps samlet, men det var til at leve med. Disse problemer døjer HD 4000 dog absolut ikke med. Her kører det flydende og med enkelte details på high.

• #26   17. nov 2012 Altså, jeg har en air mid 2012, den køre wow på medium ca. Uden lag med stabilt 30 Fps, diablo kunne den godt køre med medium detaljer og helt ned med skygge, dog med et kort lagspike hvert 3 min. Hvilket var nok til at lvl'e smiley

Generelt er der ikke lige så mange spil til OSx men.. Jeg sætter den bare i bootcamp så er der ingen problemer og det er nemt smiley
    Har også en stor Windows-spand som jeg generelt spiller på når jeg er hjemme, men overvejer at skifte til iMac efter julen, så lækkert er OSx! smiley

• #27   17. nov 2012 Sådan en test er jo sådanset praksis.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#28   17. nov 2012 Søren du missede fuldstændigt min pointe. Jeg er 100% enig i at man får meget for pengene ved disse kineser bærbare, men hvis du læser trådstarters indlæg igen, så vil du se at hun tydeligvis er ude efter kvalitet, design og holdbarhed. Og her er det jeg så mener, at du bryder ind midt i en bmw diskusion og anbefaler en skoda.

Mht. kvaliteten på mm-vision/clevo, så se frem til at få den i hånden. Så er du ikke et sekund i tvivl om hvorfor prisen er som den er. Det er ikke 6 dage siden jeg pakkede en mm-vision business 14" ud, og der er sindssyg stor forskel fra sådan en op, og op til sony/apple/ibm. Kan bla. nævne at når du kigger på den bagfra, med skærmen lukket, så er der forskel i luftrummet mellem bunden af skærmen, og bærbarens kant. Intet der betyder noget funktions mæssigt, men det ødelægger i mine øjne 100% helheds indtrykket.

En anden detalje jeg bed mærke i, er at du ikke kan åbne bærbaren med 1 hånd, Hængslerne er for stramme/vægten er fordelt forkert, så du skal altid have en ekstra hånd på, når du åbner skærmen. Noget du aldrig vil opleve ved en ordenligt bærbar.

• #29   18. nov 2012 Fint argumenteret Daniel W.J.
    De ting du nævner er noget jeg godt kan leve med ved en bærbar, når prisforskellen er så stor, som den er. Men nu da du har nævnt forskellene, har du også klargjort for trådsstarter, hvilke valg og overvejelser han blandt andet må tage.
    Hvilken bærbar vil du foreslå som alternativ til Vision computeren som jeg linkede til? -Jeg er altid åben for nye inputs, da der stadig er 3 uger til mit køb.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#30   18. nov 2012 Søren, når vi er i den prisklasse der, så har jeg ikke andre forslag. Hvis du kan leve med bygge kvaliteten er den helt fin til pengene.

• #31   18. nov 2012 Og hvis jeg giver (et slag på tasken) 2000 kr. hvad kan jeg så få?

Kommentér på:
Sony vs Apple hvad skal jeg vælge?

Annonce