1.063 visninger
|
Oprettet:
Ny gamer computer - Jeres builds {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
jeg ser tit at folk skriver deres egne ideer til en computer, hvorefter i andre kommer emd gode ideer til hardware.
Jeg har intet forstand på computere og gode priser, så derfor vil jeg bare spørge jer direkte:
Kan i samle en god gamer computer til mig for 6000-6500 kr.?
Jeg behøver ikke køre Crysis 3 på ULTRA MAX SUPER AWESOME setting.
mvh
Soldier
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.490
http://topdata.dk/product.asp?product=8601
Det er godt nok ikke 660Ti, men det hele er mærkevarer og kvalitet.
Ydelsen er top-notch.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 2 Svar: 11
Er det en du kan samle selv, eller skal den købes samlet?
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 196 Svar: 1.520
Lige nu gamer jeg Planetside 2, og vil gerne over 30 fps på medium settings
Ellers gamer jeg Battlefield 3 som det mest krævende.
jan 2009
Dertil mangler kun et kabinet.. Dette er en PC jeg selv lige har samlet til en jeg kendte.. Prisen her på 5780 inkluderer en windows 7 licens..
Derudover er den opbygget på en måde så hvis du på et tidspunkt ønsker at opgradere til 16 gb ram fremfor 8, skal du blot købe 1-2 ramklodser mere, da de 8 er opbygget af 2 x 4 gb ram..
Det er en fornuftig maskine, hvor du får en del for pengene
feb 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 68
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 196 Svar: 1.520
Det lyder som om den fra topdata er god.
feb 2007
Reelt set koster de jo det samme.
Opgradér din til 660 og smid et ordentligt kabinet oven i prisen, så er det samme pris som den jeg linker til hvis man smider Windows med i prisen på dén.
Yderligere er der garanti på computeren som helhed i stedet for i enkeltdele..
Jeg kan godt se det er et alternativ, men et bedre alternativ er det ikke.
DDR3 RAM koster ingen penge i dag, så i værste fald Topdatas opsætning er 4*2GB stænger i stedet for 4*4GB koster det jo ikke mere end 500kr at få 16GB alligevel. Yderligere er der mere båndbredde at hente, skulle de have opsat den sådan.
Det er ikke et angreb på dig, jeg stiller bare spørgsmålstegn ved dit bud..
Har du overhovedet set alternativet?
jan 2009
Jeg linkede også blot en maskine jeg selv har været ved at samle til en.. Kabinet er i min verden en smagssag, hvilket også er grunden til at det build ikke inderholder et kabinet..
Ham der skulle have denne computer, kunne dermed selv vælge hvilket kabinet han ville have..
Derudover synes jeg personligt at en del af charmen ved at have en stationær er at kunne samle den selv.. Plus at det for mig giver meget mere mening at have garanti på de enkelte komponenter, da jeg så kan tage mit grafikkort ud (f.eks), tage det med op til min lokale proshop, aflevere det og få et nyt.. Eller hvadend der nu ellers går i stykker..
På denne måde behøver jeg aldrig aflevere hele min computer, og jeg har derfor også bedre kontrol over hvem der har adgang til mine filer, i og med at det kun er mig selv
Så det er nok mere et holdningsspørgsmål end noget andet ^^
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 92 Svar: 1.050
feb 2007
Havde en RAM blok (2GB Corsai Value) der gav mig blå skærm når den var i. De sendte den til test, og 2 dage senere var der en ny blok i min postkasse (4GB Corsair XMS3). Da RAM var faldet drastisk i pris fik jeg en opgradering med samme specs.
Yderligere byttede jeg et allerede åbnet og testet grafikkort til et andet uden problemer. Jeg forklarede at jeg var ked af køleren, som var lille, alt for ringe og larmende, og kunne se de havde samme model blot af et andet mærke med bedre køler til samme pris. Der var lidt papirarbejde og en underskrift, og så kørte jeg hjem med en anden model samme dag.
Så ved ikke hvorfor du har ringe erfaring med dem. Jeg har handlet hos dem i 6-7 år, og har ALDRIG haft et problem, hverken ved salg eller RMA.
mar 2007
har somsagt en 2Tb Seagate harddisk som klikker, har undersøgt den med samtlige af seagates værktøjer og den finder ingen fejl, men det der niet niet klik klik, og pause i film og spil hver gang kan ikke opdages, da de vil bruge de selvsamme værktøjer så jeg må vente til disken dør helt, ,,, mange tak proshop for den fine service
feb 2007
Mine harddiske går også i stå. Det tager lige 2-3 sekunder for den at starte op efter sådan en tur... F.eks. når jeg vil slukke computeren, så vil den lukke Steam ned som ligger på en anden harddisk. Så skal harddisken lige tænde, for at gemme logfiler og whatnot, for at slukke igen
Måske læser din videoafspiller for meget til cache, så din harddisk når at gå på standby inden næste læsning?
Hvis fejlfindingsprogrammer siger der ikke er nogen fejl, og Proshop siger det samme, så bør du måske kigge andetsteds efter problemet.
mar 2007
Ny gamer computer - Jeres builds