{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Jay
Jay
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275

Defekt bærbar - Skrot eller reparer? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har for nyligt formateret min computer da den gik ud, og var begyndt at køre meget langsomt.

Jeg geninstallerede så windows, og fandt ud af at der manglede nogle drivere til nettet osv. Det betalte jeg så 400 kr for at få lagt ind.
Den kører fint da jeg kommer hjem og finder ud af at jeg ikke kan åbne mit D-drev (Jeg har kun en harddisk, men jeg har delt den op i et C-drev og et D-drev).
Da jeg prøvede at åbne drevet, som en mappe, slukkede computeren, og siden har jeg ikke kunne tænde den igen, kun i fejlsikret tilstand. - Den står bare med det der windows logo og kører i en halv times tid indtil den går ud.

Har også prøvet at gå ind i D-drevet i fejlsikret tilstand, men hver gang jeg prøver fryser computeren fuldstændig.
Så jeg vil gå ud fra at der er en fysisk fejl på harddisken, da den jo lige er formateret?

Er der nogen der ud fra min beskrivelse har en nogenlunde idé om hvad der kunne være galt med den ?
Er det overhovedet harddisken ?

Jeg er lidt splittet omkring at skulle købe en ny harddisk, og prøve og lave den jeg har, eller skrotte lortet og købe en ny.
Jeg har jo lige smidt 400 kr efter den, og hvis jeg går ud og betaler 500-1000 kr for en ny harddisk og den stadig ikke fungere ville det pisse mig endnu mere af, da jeg ville kunne have smidt de penge oven i en ny computer..

Det drejer sig om en Samsung RV511 jeg har haft i godt et år nu.

På forhånd tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt bærbar - Skrot eller reparer?
  • #1   22. dec 2012 Først ville jeg prøve og se om der måske ikke skulle være sket en fejl i formatering, omformatere den og hvis det ikke virker, så se om jeg jeg ikke kunne finde en billig/brugt harddisk der kunne passe i og se om det er der fejlen ligger.

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

#2   22. dec 2012 Så ryger den netværksdriver jeg lige har betalt for.

• #3   22. dec 2012 Den driver skulle da meget gerne ligge frit tilgængelig på nettet.

Det er ikke så svært. Så de 400 kr er ude af vinduet under alle omstændigheder.

http://www.samsung.com/us/support/owners/product/NP-RV511-A01US#

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #4   22. dec 2012 Er ked af det, men hvis du betaler 400kr for en driver, som der altid er gratis adgang til, så er du blevet snydt.. Medmindre du har indleveret maskinen til et firma som har skulle bruge en arbejdstime på at arbejde med maskinen osv..

I windows kører du lige en checkdisk:
    højreklik på disken, vælg egenskaber
    Gå i funktioner
    Vælg Status for fejlsøgning -> søg nu. Måske er det nok

• #5   22. dec 2012 Kan sagtens være en fejl med harddisken, hvis windows prøver at læse fra disken, men ikke kan så vil computeren fryse.
    Det den gør er at den prøver at komme ind på harddisken, der sker så en fejl, så venter harddisk controlleren på svar fra harddisken, når det så ikke er kommet tilbage efter 60sek, så kobler den harddisken fra, og når det er din system disk, så er det noget skidt.

Du kan godt prøve at formatere harddisken igen, men hvis det er pga dårlige områder på disken, så bliver det bare værre og værre, så der skal nok en ny harddisk i maskinen.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #6   22. dec 2012 Hvor er du fra Jay? Hvis det er vil jeg godt tage et kig på den og formatere den for dig, installere de korrekte drivers og så videre og så videre.

Virker bærbaren derefter, skal du smide 500 kr.
    Er harddisken ved at dø, og jeg kan ikke få den til at virke, så koster det gratis.
    Hvis det er harddisken som er ved at dø, kan jeg også godt skifte denne for dig, samt installere windows, drivere og alt det. Pris forsat 500 kr. (Harddisken skal du selv bestille hjem, kan købes for ca 500 kr, mindre hvis du ikke har behov for alt den plads du har nu)

Jeg bor i Aalborg Vestby.

• #7   22. dec 2012 jeg vil gerne fixe den for 300 smiley jeg bord i kolding, og så kan du få alle driverene med til den helt gratis smiley

• #8   22. dec 2012 Det lyder rigtigt meget som en defekt harddisk. Præcis samme problem stødte jeg ind i for et halvt år siden på en af mine computere. Og efter en ny harddisk, så kørte den perfekt.

Hvis du ikke har de store krav til harddisk-plads, så vil jeg klart anbefale en SSD harddisk. De er meget hurtigere end en almindelig harddisk. Samt de bruger mindre strøm.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#9   22. dec 2012 Det er ærligt talt for tideligt at erklære det for en død harddisk, i mine øre lyder det mere som en fejl40 / windows fejl. Specielt når han kan boote op i fejlsikker tilstand.

• #10   22. dec 2012 Daniel W. J
    Men når computeren ikke kan komme ind på D-drevet, så er det pga. en dårlig sektor.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#11   22. dec 2012 Overhovedet ikke sikkert det kan være så mange andre ting, partitionen der er kneppet. Når TS går ud og bruger penge på gratis driver, så hælder jeg mere til der er tale om en fejl40.

• #12   22. dec 2012 Tja lige godt hvad, så skal han nok have en anden til at kigge på den.

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

#13   22. dec 2012 Tak for jeres svar.
    Ang. de 400 kr, indleverede jeg min computer til et firma, og betalte for en mandetime, da jeg bare gerne ville have det ordnet.

Anders .
    Jeg har prøvet det du skrev, og så popper der et vindue op hvor den skriver at jeg ikke kan søge for fejl mens Windows kører. På D-drevet kan overhovedet ikke komme ind i egenskaber - den fryser når jeg prøver.

Daniel W. J & rasmus c
    Mange tak for jeres tilbud, jeg er fra Nordsjælland, så det er desværre ikke en mulighed.

Forresten, jeg har også problemer med at åbne den i fejlsikret tilstand, skal forsøge flere gange, hvor den genstarter, men en gang imellem lykkes det..
    - Når man tænder den i fejlsikret tilstand, skriver den hvilke filer den er i gang med at åbne, og det er ALTID lige efter den har indlæst:
    'Windows/System32/Drivers/CLASSPNP.SYS.' Den får problemer - computeren siger en mærkelig vibrerende/summende lyd som jeg ikke har hørt den sige før. Ved ikke om i kan bruge det til noget?

Hvis drivers gratis kan hentes på nettet, er det jo ikke det store problem med det, men hvis jeg formaterer den nu mister jeg jo min adgang til nettet, og har ikke mulighed for at gå ind og hente det, før jeg finder en med forstand på det og kender ikke umiddelbart nogen der vil kunne få det lavet..

Nogen der ved om man kan brænde en cd med netdrivers mens den er i fejlsikret tilstand ?

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#14   22. dec 2012 Når den siger en summende/vibrende lyd som du ikke har hørt før, så vil mit bedste gæt nu også være at det er harddisken som er ved at dø.

Hvis bærbaren kun er et år gammel burde du forsat have noget reklamations ret tilbage på den. Den kan du benytte dig af.

• #15   22. dec 2012 Hvis den kun er et år gammel.
    Burte du så ikke kunne gå tilbage, hvor du købte den og lade dem, fixe den?

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

#16   22. dec 2012 Sidder og læser Garanti-informationen der følger med..
    Der står bl.a. at garantien ikke gælder hvis skaden er som følge af transport, forsømmelse, driftsmiljø eller almindelig slitage..
    Mon ikke de bare kommer med en bortforklaring om det er min skyld ?

• #17   22. dec 2012 Jeg ville ihvertfald prøve, kan ikke se hvorfor de skulle bortforklare smiley
    Under alle omstædigheder så skulle en hardisk ikke falde sammen efter kun et år.

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

#18   22. dec 2012 Okay, prøver at gå ind med den så smiley

Mange tak for jeres hjælp.

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #19   22. dec 2012 De skal jo forklare hvorfor skaden er sket lige pga. transport. Hvis de blot siger "Vi tror du har transporteret maskinen og nu er den i stykker - det er din fejl" så har de et problem.. vil jeg mene smiley

Kommentér på:
Defekt bærbar - Skrot eller reparer?

Annonce