Defekt bærbar - Skrot eller reparer? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har for nyligt formateret min computer da den gik ud, og var begyndt at køre meget langsomt.
Jeg geninstallerede så windows, og fandt ud af at der manglede nogle drivere til nettet osv. Det betalte jeg så 400 kr for at få lagt ind.
Den kører fint da jeg kommer hjem og finder ud af at jeg ikke kan åbne mit D-drev (Jeg har kun en harddisk, men jeg har delt den op i et C-drev og et D-drev).
Da jeg prøvede at åbne drevet, som en mappe, slukkede computeren, og siden har jeg ikke kunne tænde den igen, kun i fejlsikret tilstand. - Den står bare med det der windows logo og kører i en halv times tid indtil den går ud.
Har også prøvet at gå ind i D-drevet i fejlsikret tilstand, men hver gang jeg prøver fryser computeren fuldstændig.
Så jeg vil gå ud fra at der er en fysisk fejl på harddisken, da den jo lige er formateret?
Er der nogen der ud fra min beskrivelse har en nogenlunde idé om hvad der kunne være galt med den ?
Er det overhovedet harddisken ?
Jeg er lidt splittet omkring at skulle købe en ny harddisk, og prøve og lave den jeg har, eller skrotte lortet og købe en ny.
Jeg har jo lige smidt 400 kr efter den, og hvis jeg går ud og betaler 500-1000 kr for en ny harddisk og den stadig ikke fungere ville det pisse mig endnu mere af, da jeg ville kunne have smidt de penge oven i en ny computer..
Det drejer sig om en Samsung RV511 jeg har haft i godt et år nu.
På forhånd tak for svar.
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 50 Svar: 1.521
aug 2012
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 358
Det er ikke så svært. Så de 400 kr er ude af vinduet under alle omstændigheder.
http://www.samsung.com/us/support/owners/product/NP-RV511-A01US#
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
I windows kører du lige en checkdisk:
højreklik på disken, vælg egenskaber
Gå i funktioner
Vælg Status for fejlsøgning -> søg nu. Måske er det nok
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 778
Det den gør er at den prøver at komme ind på harddisken, der sker så en fejl, så venter harddisk controlleren på svar fra harddisken, når det så ikke er kommet tilbage efter 60sek, så kobler den harddisken fra, og når det er din system disk, så er det noget skidt.
Du kan godt prøve at formatere harddisken igen, men hvis det er pga dårlige områder på disken, så bliver det bare værre og værre, så der skal nok en ny harddisk i maskinen.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Virker bærbaren derefter, skal du smide 500 kr.
Er harddisken ved at dø, og jeg kan ikke få den til at virke, så koster det gratis.
Hvis det er harddisken som er ved at dø, kan jeg også godt skifte denne for dig, samt installere windows, drivere og alt det. Pris forsat 500 kr. (Harddisken skal du selv bestille hjem, kan købes for ca 500 kr, mindre hvis du ikke har behov for alt den plads du har nu)
Jeg bor i Aalborg Vestby.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.937
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
Hvis du ikke har de store krav til harddisk-plads, så vil jeg klart anbefale en SSD harddisk. De er meget hurtigere end en almindelig harddisk. Samt de bruger mindre strøm.
okt 2012
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
Men når computeren ikke kan komme ind på D-drevet, så er det pga. en dårlig sektor.
okt 2012
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 778
aug 2012
Ang. de 400 kr, indleverede jeg min computer til et firma, og betalte for en mandetime, da jeg bare gerne ville have det ordnet.
Anders .
Jeg har prøvet det du skrev, og så popper der et vindue op hvor den skriver at jeg ikke kan søge for fejl mens Windows kører. På D-drevet kan overhovedet ikke komme ind i egenskaber - den fryser når jeg prøver.
Daniel W. J & rasmus c
Mange tak for jeres tilbud, jeg er fra Nordsjælland, så det er desværre ikke en mulighed.
Forresten, jeg har også problemer med at åbne den i fejlsikret tilstand, skal forsøge flere gange, hvor den genstarter, men en gang imellem lykkes det..
- Når man tænder den i fejlsikret tilstand, skriver den hvilke filer den er i gang med at åbne, og det er ALTID lige efter den har indlæst:
'Windows/System32/Drivers/CLASSPNP.SYS.' Den får problemer - computeren siger en mærkelig vibrerende/summende lyd som jeg ikke har hørt den sige før. Ved ikke om i kan bruge det til noget?
Hvis drivers gratis kan hentes på nettet, er det jo ikke det store problem med det, men hvis jeg formaterer den nu mister jeg jo min adgang til nettet, og har ikke mulighed for at gå ind og hente det, før jeg finder en med forstand på det og kender ikke umiddelbart nogen der vil kunne få det lavet..
Nogen der ved om man kan brænde en cd med netdrivers mens den er i fejlsikret tilstand ?
okt 2012
Hvis bærbaren kun er et år gammel burde du forsat have noget reklamations ret tilbage på den. Den kan du benytte dig af.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 155 Svar: 772
Burte du så ikke kunne gå tilbage, hvor du købte den og lade dem, fixe den?
aug 2012
Der står bl.a. at garantien ikke gælder hvis skaden er som følge af transport, forsømmelse, driftsmiljø eller almindelig slitage..
Mon ikke de bare kommer med en bortforklaring om det er min skyld ?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 155 Svar: 772
Under alle omstædigheder så skulle en hardisk ikke falde sammen efter kun et år.
aug 2012
Mange tak for jeres hjælp.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
Defekt bærbar - Skrot eller reparer?