724 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Energy Acoustics Aegis Three gulvhøjtalere (Hvilken forstærker?) Energy Acoustics Aegis Three gulvhøjtalere (Hvilken forstærker?)
Hej Baboom,
Jeg har nu begyndt min nye hobby - nemlig HiFi.
Jeg har købt disse højtalere, som er super lækre. Nu står jeg dog og skal bruge en forstærker, som passer til.
Højtalerene er 150W, 8 ohm.
På bagsiden står der 30-150 Watts, er det mængden af strøm min forstærker skal levere? Altså imellem 30 og 150 watt ved 8 ohm?
Kiggede f. eks. på denne, som leverer 105 watt per kanal, på stereo mode.
http://www.ebay.com.sg/itm/DENON-AVR-3200-5-1-Surround-Sound-Home-Theater-Receiver-/261152124529?pt=LH_DefaultDomain_216&hash=item3ccde12e71#ht_500wt_1063
Tak for hjælpen!
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.428
Jeg vil klart forslå en Yamaha der har en meget fyldig lyd og en klang der op til live lyden. Hvis du vil have noget med punch og kontrol er en Harman Kardon et super valg
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 30 Svar: 71
Tusind tak for indlægget og hjælpen.
Jeg læste faktisk på en anmeldelse, at hans Marantz nr1501 på 50 Watt per kanal, leverede mere power end hans Denon, som leverede 100 Watt per kanal. Det kunne jeg ikke få til at passe før, men det giver vel mening med det du siger.
Jeg siger tusind tak for anbefalingen. Jeg kan personligt selv utroligt godt lide Harman Kardon, men jeg har fået et stærkt tilbud på en let brugt Marantz nr1501 sorround 7.1 forstærker, som kan næsten alt, med 50 Watt per kanal.
Jeg tror jeg vælger at købe den, fordi det er en næsten ny model, så jeg kan beholde den i en del år og jeg kan opgradere med baghøjtalere og subwoofer fra samme serie senere hen.
Jeg har læst nogle reviews på den - og det lyder ummidelbart posetivt næsten hele vejen rundt. Min far har også haft Marantz i mange år til hans Linn højtalere, så det er vel fint.
// Frederik
nov 2007
Måske kan det gå. Men harman/kardon eller Yamaha vil du være sikkert dækket ind.
Hvis du så fald godt kan klare eller li´ at få en lys lyd, så kan du rolig tag Marantz. Stadigvæk kan ens øre have problemer i højt volume. Forstil dig et diskotek der har skruet for højt op i trebel (høje toner)
maj 2010
Følger: 1 Emner: 74 Svar: 546
dec 2009
Det kunne godt være, at Harman/Kardon kunne have været bedre, men jeg bor et sted hvor mærket ikke forhandles. Derfor skal det købes fra USA, hvilken er smertefuldt at skulle sende, samt dyrt.
Jeg har dog læst et review, hvor en privat beskriver og sammenligner forstærkeren med andre.
http://www.hifi-advice.com/Marantz%20NR1501-review.html
Han skriver faktisk, at fostærkeren nemt klarer et 200 Watt B&W højtalersæt uden knas, faktisk med mere "punch" end hans forrige Denon.
Nu har jeg heller ikke et voldsomt budget.
Jeg kan få den Marantz, let brugt, til 1200,- cirka.
Dét gode ved den, er nemlig at det er en næsten ny model og kan alt hvad den skulle kunne til mit forbrug.
Jeg skal bruge sættet til at sætte stille og roligt på, til når jeg sidder og laver lektier, hvilket men hverdag går med.
De må godt kunne sparke lidt røv til når gutterne kommer på besøg og spille en anelse højt, men jeg bor også i lejlighed.
Tror i det er et dårligt valg?
Skal lige siges, at det ville være en stor fordel for mig at have HDMI, fordi jeg godt vil koble det til fjernsynet.
Jeg vil også helst have sorround, så jeg kan ændre mit setup. Hvis jeg køber en næsten ny kvalitets forstærker, kan jeg vel have den op mod en 20 år. Hvis om 5 år jeg vil ændre mit setup, har jeg muligheden for sorround.
De andre valg jeg har, som jeg kan købe brugt:
JVC RX-8032V (Auktion)
Yamaha RX-V363 (900,- muligvis solgt)
Technics SA-GX550 (1600,- til forhandling)
Teac AG-D9260 (1000,- til forhandling)
Denon AVR-3805 (2600,- til forhandling)
// Frederik
dec 2009
Men jeg er pænt blank på emnet.
// Frederik
maj 2010
Følger: 1 Emner: 74 Svar: 546
nov 2007
dec 2009
Jeg tror jeg napper den Marantz forstærker en af dagene.
// Frederik
Energy Acoustics Aegis Three gulvhøjtalere (Hvilken forstærker?)