{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Er den computer god nok? {{forumTopicSubject}}

Min Moe har købt denne computer hjem -
https://shop.telia.dk/baerbar/acer-v5-silver-e3276-4g-bundling-4life-full-10-gb/p9050347_p_gpmbbm_tlf06_nc_ca.html

Den skal bruges til programmer som photoshop, dreamweaver og så almen internet surfing...

Den ligger på mit køkkenbord og det kribler i fingrene for at åbne den, men det skal jeg jo ikke hvis den skal tilbage. Har ikke en dyt forstand på det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er den computer god nok?
  • #1   6. feb 2013 nej ikke til de programmer du nævner. du skal nok op at haev en med minst i5 og så bliver der ikke nævnt noget om grafik kort så den køre nok bare på processoren og det kunne jeg ikke forrestile mig var særlig godt til photoshop

• #2   6. feb 2013 Hvorfor ikke? Vi er heldigvis nogen af dem der har udelukkende gode oplevelser m Telia smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #3   6. feb 2013 Alt for dyr i forhold til hvad i får, smid 500 kr mere i potten og bestil sådan en her med I7 i stedet. Så er i godt dækket ind for det næste stykke tid
    (link fjernet)

• #4   6. feb 2013 telia er jo hovedsalgit en mobiltelefon/tv/mobilt internet forhandler så tror de bærbare de sæller er meget "mobile" bærbare fx. netbooks og ultrabooks du kan ikke få en netbook der kan trække photoshop ordenligt men du kan godt få en ultrabook men så skalæ du op i en helt anden pris klasse

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#5   6. feb 2013 Holdt op mod hinanden ser det sådan her ud:

Telia:
    I3 ??
    4 gb ram
    500 gb harddisk
    2.3 kg
    Bluetooth + 3g
    37wh batteri

MM-vision til 6000 kr.

I7-3612QM 4x2.1GHz
    8 gb ram
    120 gb SSD (Langt... LAANGT hurtigere end den fra Telia)
    Bedre grafikkort
    Dvd drev
    2.2 kg
    62 wh batteri

Groft sagt, så er det en direkte hjerne blødning hvis i ikke går direkte ned og levere den computer tilbage, og køber en anden, behøver nødvendigvis ikke være den fra mm-vision, men vil skyde på uanset hvilken forhandler i går indtil så vil i få et bedre tilbud.

Jeg valgte at linke til mm-vision, da det er der du i mine øjne får allermest for pengene i Danmark lige nu.

• #6   6. feb 2013 Jeg vil ikke vælge den. Skal den bruges til billedredigering osv. så er den opløsning bare ikke stor nok...
    Og Photoshop kan sagtens køre på den computer. Eventuelt flere ram. Men CPUen er ganske fin.
    Jeg sidder med både Photoshop og Premiere (videoredigeringsprogram) på en "gammel" Core2Quad processor. og den klarer det glimrende. Så kan ikke se hvorfor en i3 ikke skulle kunne klare det.

• #7   6. feb 2013 Tænkte det nok - og ja det kan jeg da godt se m. De to.
    Øvvvv troede lige jeg havde fået en ny bærbar :(.

Gider ikke give for meget for den - har det med ikke at være så sød ved mine ting, og kaste lidt med det hele.

• #8   6. feb 2013 Går ikke hvis den kun lever i en måned :P.
    Overdrivelse fremmer forståelsen, men som sagt, jeg er på hjemmeboende su og jeg er ikke den bedste til at passe på mine ting.

• #9   6. feb 2013 Har jeg også sagt at de skal christian - men det virker ikke som noget de gider - det må være deres hovedpine.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#10   6. feb 2013 JTK, så spring på sådan en mm-vision, den koster kun 500 kr mere end udbetaling til den bærbar din mor havde med hjem, den er lavet af plastik og får ikke buler og ridser lige så nemt som de nyere aluminiums bærbare på market.

Martin B. Generelt set går jeg ind for at købe brugt, men netop på dba/gulgratis er priserne skruet fuldstændigt vanvittigt i vejret for Macbook, hvis hun skal købe en macbook skal hun smutte ind på de forskellige hardware foras vi har i DK (Hol, Hwt, Tweak) og købe en der til en langt bedre pris.

Men med vægt på at hun ikke passer godt på sine ting, synes jeg overhovedet ikke hun skulle begynde at tænke på en macbook, de får buler og ridser lidt for nemt.

• #11   6. feb 2013 Daniel w - hvis den kan køre det hele, så er 500.- jo lige til at overkomme!
    Vil super gerne have en MacBook men må også være realistisk, render på nuværende tidspunkt rundt med en iPhone 4'S med kæmpe hul i skærmen... Har ikke lige fået taget mig sammen til at gå ned med den.

-
    Christian - det er mine forældre der vidst ikke magter at sende den tilbage, Telia har intet valg!

Og nej, der er INGEN penge at brænde af på hjemmeboende su. Det er nærmest ulideligt, men der må jo prioriteres. Ihhh og mange tak, hvor er det skønt med hjælpsomhed smiley

• #12   6. feb 2013 Hun siger hun vil gi den til min far, Hmm..

Overhovedet ikke

• #13   6. feb 2013 Du skulle da ha boet lidt tættere på og ha købt den jeg lige har smidt tilsalg...

Den er en smule kraftigere end den fra telia... og kun til 2000kr smiley

• #14   6. feb 2013 Christian - tak, sov godt!

Ja Bruno, nordjylland er lige lovligt langt at tage

Kommentér på:
Er den computer god nok?

Annonce