1.695 visninger
|
Oprettet:
11. aug 2008 Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 76 Svar: 746
Hvilken computer til at køre større adobe programmer? {{forumTopicSubject}}
Som tidligere nævnt havde min mor bestilt en Acer v5, 15,6"bærbar hjem - hvilken i ikke mente var god nok til programmer som dreamweaver og photoshop..Så den bliver sendt retur idag.
Men hvilken så?
Kan i ikke komme med nogle bud, på en bærbar til en realistisk pris, der kan køre det....
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 390
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 76 Svar: 746
Jeg skal ikke have nogen mac.... Jeg syntes en computer er fremragende at kaste med, så jeg vil ikke betale alverden, for noget der alligevel er i stykker næste måned.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 62 Svar: 675
Så en bærbar med i5 cpu og 6-8GB ram, er rigeligt!
ala: (link fjernet) og ekstra ram koster 200-300kr.
selv Mac mini den lille model kan trække alle de programmer.
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/mac_mini
Eneste minus ved de billigere bærbar hvis man skal designe og tegne osv. er deres skærmopløsning. Derfor de fleste køber de dyrer bærbare til 6500+ for få højere opløsning end 1366x768.
apr 2009
Så har denne bærbar ALT hvad men behøver til billige penge, 1920x1080 opløsning og grafikkort i5 cpu, dog kun 4 ram, men det billigt og ændre.
(link fjernet)
aug 2008
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 224
Har aldrig været fan af mac.. Man betaler for designet, og deres fantastiske retina skærme.
Havde det været mig, var jeg gået efter en "hverdags" computer.. En computer med en god CPU og et godt GFX til billige penge.. Lidt all around PC
http://www.dustinhome.dk/product/5010655342/asus-s56cm-ci5-1-7-8gb-500-24-ssd-gt635m-15-6-w8/?utm_campaign=edbpriser&utm_source=edbpriser.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=1007&ShowPriceIncVat=true
jan 2013
aug 2008
apr 2009
aug 2008
apr 2009
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 773
Det vil være bedre at købe en "billig" maskine også bruge en 6-1000kr på en ssd, så vil det gå meget bedre, og de går heller ikke i stykker når du smider rundt med den
(link fjernet) < sådan en der vil være udmærket til dit behov
(link fjernet) < også med sådan en disk, så er den fint hurtig til at lege med foto, er den også uden, men en ssd er altså bare herlig at bruge, så køre alting bare bedre.
jan 2013
En SSD er selvfølgelig en genial ting all-around
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.568
jan 2007
(link fjernet)
Alternativt ville jeg kigge på en Sony VAIO.
jan 2013
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 773
Men når du skal ha det sparket igang, eller har haft det minimeret i langtid mens du har lavet noget andet, så er det nemt at mærke.
Er også en fordel hvis man skal glo en mappe igennem med en masse billeder, så får den også lavet thumbnails noget hurtigere
jan 2013
jan 2007
Prøv at arbejd med layers i et HDR-billede på 21 megapixels. Stakkels 5400-rpm disk.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Du får vitterligt ikke noget bedre til prisen, end hos mm-vision.
Medion kan være ganske fine, men når du skal bruge den dagligt til skole og adobe programmer, så vil jeg gå en bue uden om dem. Computeren bliver sendt til reparation i tyskland hvis den går i stykker, og du kan snildt ende med at vente 2-4 uger, før du får den retur. Så er du langt bedre tjent med at ligge dine penge hos en dansk forhandler, med eget værksted.
jan 2013
En privat bruger, som har et par billeder der skal igennem PS nogle gange om måneden, har ikke brug for en SSD. Bare lidt ekstra gotter til PC'en
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
I stedet for at sidde og kæfte op med dine personlige meninger, omkring dit og dat, hvad så med at give nogle forslag til en bærbar til JTK.
Indtil videre har du linket til en udgået bærbar (gætter at du selv sidder med samme model lige nu, og det er derfor du prave stolt vælger at linke til den) og fortalt at din mor har været glad for Medion.
Mht. SSD'en. Det er de absolut færreste der i dag har brug for mere end 128-256 gb på bærbaren, det er derfor komplet hovedrystende at fravælge ssden, hvor vidt den er brugbar i billede behandlings programmer - skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men den suverænt bedre oplevelse den giver i daglig dagen, er hver en ekstra øre værd.
- Alternativet, en 5400rpm harddisk som de fleste bærbar leveres med, høre sgu oldtiden til, langt lavere ydelse, støre strømforbrug, højere varmeudvikling, mere larm.
- SSD'en også med at til bringe en evt. gensalgs pris et godt stykke op af.
- Og slutteligt, så er en SSD'en det absolut mest sikkere valg til en bærbar, kontra en mekanisk harddisk. En bærbar har du med på farten, den kan godt få et slag hist og her, eller blive lagt lidt for hårdt på bordet. Alt sammen noget der er enormt skadeligt for den mekaniske harddisk, og du riscikere en dag at stå med en computer der ikke starter op, og alle dine vigtige dokumenter sendt til de evige jagtmarker. En hovedpine, os med SSD ikke døjer med. (Skal selvfølgelig tages med et gran salt, en SSD kan også dø og man skal selvfølgelig huske at tage backup uanset hvilken disk der sidder i ens computer)
I mine øjne, er det en no brainer. Der skal en SSD i bærbaren.!
jan 2013
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/15inch_asus_s56cm_xx043h_intel_core_i5_3317u_ulv_1.7ghz_8gb_500gb_15.6_win8-22319149?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner_dk
Sidder forresten med en HP fra 2009, og jeg kender ikke til den computer som jeg linker til.
Jeg siger bare at jeg har haft gode oplevelser med Medion, og jeg siger også bare at man godt kan bruge en computer uden en SSD.. Det kommer an på hvad computeren skal bruges til.. Til studiebrug vil jeg da også vælge en SSD, men til am surfing kan jeg sagtens udvære den.. Var det mig som bare skulle have en computer til almindelig hverdagsbrug, og lidt PS, vil jeg ikke smide penge efter en SSD..
Jeg udtrykker bare min holdning, og mine meninger omkring emnet, hvilket jeg nu synes er meget relevant. Og så længe der ikke er nogle at debattere med, så holder jeg da min mund
Hvilken computer til at køre større adobe programmer?