{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Hvilken computer til at køre større adobe programmer? {{forumTopicSubject}}

Som tidligere nævnt havde min mor bestilt en Acer v5, 15,6"bærbar hjem - hvilken i ikke mente var god nok til programmer som dreamweaver og photoshop..Så den bliver sendt retur idag.

Men hvilken så?
Kan i ikke komme med nogle bud, på en bærbar til en realistisk pris, der kan køre det....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken computer til at køre større adobe programmer?
  • #1   11. feb 2013 Hvad er en realistisk pris?

• #3   11. feb 2013 Hmm... 4-6.000.-
    Jeg skal ikke have nogen mac.... Jeg syntes en computer er fremragende at kaste med, så jeg vil ikke betale alverden, for noget der alligevel er i stykker næste måned.

• #4   11. feb 2013 hmm sjovt, min SKOLE bærbar, med I3 og 4gb ram, kører fint photoshop, dreamweaver og autocad (som er mere krævende end de 2 andre).

Så en bærbar med i5 cpu og 6-8GB ram, er rigeligt!
    ala: (link fjernet) og ekstra ram koster 200-300kr.
    selv Mac mini den lille model kan trække alle de programmer.
    http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/mac_mini

Eneste minus ved de billigere bærbar hvis man skal designe og tegne osv. er deres skærmopløsning. Derfor de fleste køber de dyrer bærbare til 6500+ for få højere opløsning end 1366x768.

• #5   11. feb 2013 Og hvis man ikke er mærkevarer gris og går efter asus, hp osv.

Så har denne bærbar ALT hvad men behøver til billige penge, 1920x1080 opløsning og grafikkort i5 cpu, dog kun 4 ram, men det billigt og ændre.
    (link fjernet)

• #6   11. feb 2013 Jeg har ellers kun hørt dårligt om Medion?

• #7   11. feb 2013 Synes ikke du skal købe en mac til de programmer..
    Har aldrig været fan af mac.. Man betaler for designet, og deres fantastiske retina skærme.
    Havde det været mig, var jeg gået efter en "hverdags" computer.. En computer med en god CPU og et godt GFX til billige penge.. Lidt all around PC smiley

http://www.dustinhome.dk/product/5010655342/asus-s56cm-ci5-1-7-8gb-500-24-ssd-gt635m-15-6-w8/?utm_campaign=edbpriser&utm_source=edbpriser.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=1007&ShowPriceIncVat=true

• #8   11. feb 2013 Medion er en holdbar computer.. Min mor har haft 3 medion computerer på 20 år.. De holder utrolig godt.. Deres stationære i hvert fald.. Nok ikke de hurtigste, og pæneste, men det er en rigtig god PC; som i hvert fald holder 4-5 år, alt efter brug smiley

• #9   11. feb 2013 Hehe er ikke så god til at passe på mine ting - så holdbarheden er lidt lige meget, den overlever alligevel ikke så længe.

• #10   11. feb 2013 Hvis ting ikke holder så længe for dig, så hvorfor give flere penge end nødvendigt. Evt tag en udvidet indbo forsikring, koster en 500kr årligt. det dækker ens bærbar mobil osv (alt efter forsikring selvskab). op til 4-5år efter købsdato.

• #11   11. feb 2013 Men det er vel kun hvis ikke det er en selvforskyldt skade??

• #12   11. feb 2013 Det forskelligt. Det skal man hører forsikrings selvskabet om.

• #13   11. feb 2013 Der er ingen grund til at købe en specielt dyr/stor computer, om den har en i3'er eller i7'er mærker du ikke i de programmer.
    Det vil være bedre at købe en "billig" maskine også bruge en 6-1000kr på en ssd, så vil det gå meget bedre, og de går heller ikke i stykker når du smider rundt med den smiley

(link fjernet) < sådan en der vil være udmærket til dit behov
    (link fjernet) < også med sådan en disk, så er den fint hurtig til at lege med foto, er den også uden, men en ssd er altså bare herlig at bruge, så køre alting bare bedre.

• #14   11. feb 2013 Til photoshop programmer har du jo INTET at bruge en SSD til.. Udover når du starter photostop, og gemmer det du har lavet smiley
    En SSD er selvfølgelig en genial ting all-around smiley

• #15   11. feb 2013 Har man først prøvet Adobe-pakken og en SSD vil man IKKE tilbage.

• #16   11. feb 2013 Her er hvad jeg ville tage og så nok opgradere SSD'en til en lidt større.

(link fjernet)

Alternativt ville jeg kigge på en Sony VAIO.

• #17   11. feb 2013 Vil sige det kommer an på hvad man bruger den til.. Kører selv med 2x256GB SSD på den her PC, og en alm 500gb Sata på min anden computer.. De minder rimelig meget om hinanden i specs.. Selvfølgelig er SSD'en hurtigere, men det har ingen betydning i PS smiley

• #18   13. feb 2013 Nej når PS er igang og man bruger det, så mærker man ikke ssd'en
    Men når du skal ha det sparket igang, eller har haft det minimeret i langtid mens du har lavet noget andet, så er det nemt at mærke.
    Er også en fordel hvis man skal glo en mappe igennem med en masse billeder, så får den også lavet thumbnails noget hurtigere smiley

• #19   13. feb 2013 Det har du ret i.. Men min pointe i det jeg skriver, er bare at det ikke er et must.. Er du en grafiker, fotograf, eller noget andet lignende, som er meget seriøs inden for PS, så er en SSD ikke et must til PS, bare en lille ekstra luksus ting smiley

• #20   13. feb 2013 Det passer simpelthen ikke. det er jo ikke for sjovt, at grafikere har siddet på Raid-systemer tidligere, ej heller er det for sjovt, at det rent faktisk anbefales at man har et Raid-0 setup eller en SSD til Premiere.

Prøv at arbejd med layers i et HDR-billede på 21 megapixels. Stakkels 5400-rpm disk.

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #21   13. feb 2013 Som Kim HAP siger, (link fjernet) og så opgrader SSD'en til en 256 gb (eller brug de penge opgraderinger koster, på at købe en ekstern 1-2tb usb 3.0 disk)

Du får vitterligt ikke noget bedre til prisen, end hos mm-vision.

Medion kan være ganske fine, men når du skal bruge den dagligt til skole og adobe programmer, så vil jeg gå en bue uden om dem. Computeren bliver sendt til reparation i tyskland hvis den går i stykker, og du kan snildt ende med at vente 2-4 uger, før du får den retur. Så er du langt bedre tjent med at ligge dine penge hos en dansk forhandler, med eget værksted.

• #22   13. feb 2013 Haha, mente medmindre du er grafiker, fotograf eller lign, er en SSD et must* Lol.
    En privat bruger, som har et par billeder der skal igennem PS nogle gange om måneden, har ikke brug for en SSD. Bare lidt ekstra gotter til PC'en smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #23   13. feb 2013 Kasper M.
    I stedet for at sidde og kæfte op med dine personlige meninger, omkring dit og dat, hvad så med at give nogle forslag til en bærbar til JTK.

Indtil videre har du linket til en udgået bærbar (gætter at du selv sidder med samme model lige nu, og det er derfor du prave stolt vælger at linke til den) og fortalt at din mor har været glad for Medion.

Mht. SSD'en. Det er de absolut færreste der i dag har brug for mere end 128-256 gb på bærbaren, det er derfor komplet hovedrystende at fravælge ssden, hvor vidt den er brugbar i billede behandlings programmer - skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men den suverænt bedre oplevelse den giver i daglig dagen, er hver en ekstra øre værd.
    - Alternativet, en 5400rpm harddisk som de fleste bærbar leveres med, høre sgu oldtiden til, langt lavere ydelse, støre strømforbrug, højere varmeudvikling, mere larm.

- SSD'en også med at til bringe en evt. gensalgs pris et godt stykke op af.

- Og slutteligt, så er en SSD'en det absolut mest sikkere valg til en bærbar, kontra en mekanisk harddisk. En bærbar har du med på farten, den kan godt få et slag hist og her, eller blive lagt lidt for hårdt på bordet. Alt sammen noget der er enormt skadeligt for den mekaniske harddisk, og du riscikere en dag at stå med en computer der ikke starter op, og alle dine vigtige dokumenter sendt til de evige jagtmarker. En hovedpine, os med SSD ikke døjer med. (Skal selvfølgelig tages med et gran salt, en SSD kan også dø og man skal selvfølgelig huske at tage backup uanset hvilken disk der sidder i ens computer)

I mine øjne, er det en no brainer. Der skal en SSD i bærbaren.!

• #24   13. feb 2013 Daniel: Øh, ja, computeren er udgået fra dustin.dk
    http://cdon.dk/hjemme-elektronik/15inch_asus_s56cm_xx043h_intel_core_i5_3317u_ulv_1.7ghz_8gb_500gb_15.6_win8-22319149?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner_dk

Sidder forresten med en HP fra 2009, og jeg kender ikke til den computer som jeg linker til.

Jeg siger bare at jeg har haft gode oplevelser med Medion, og jeg siger også bare at man godt kan bruge en computer uden en SSD.. Det kommer an på hvad computeren skal bruges til.. Til studiebrug vil jeg da også vælge en SSD, men til am surfing kan jeg sagtens udvære den.. Var det mig som bare skulle have en computer til almindelig hverdagsbrug, og lidt PS, vil jeg ikke smide penge efter en SSD..
    Jeg udtrykker bare min holdning, og mine meninger omkring emnet, hvilket jeg nu synes er meget relevant. Og så længe der ikke er nogle at debattere med, så holder jeg da min mund smiley

Kommentér på:
Hvilken computer til at køre større adobe programmer?

Annonce